Synnytyksestä reilu viikko. Veskissä käydessä tuntuu kipua häpyluussa... Onko vakavaakin???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipu

Vieras
Reuilu viikko sitten synnytin ihanan vauvan luomusti. Nopea synnytys alle kaksi tuntia kirjattiin ylös...

Välillä kävellessäkin tuntuu häpyluun paikkeilla painon tunnetta. Kipua. Vaikea selostaa...
Veskissäkin käydessä tuntuu toi häpyluun kipu aika ikävästi kun istuu pöntöllä...
Onkohan tää kuinka vakavaa? Tai siis mitähän tää mahtaa olla? Onko muilla ollu tällästä??

Ekan synnytyksen jälkeen mulla tais olla toosi kipeänä 5vk...
Tokassa parani päivässä.

Mut siis luulisin, kun synnytyksestä noin vähän aikaa, niin sulla vekotin kasaa itteään parhaillaan ja se kipuilee.

On tietysti paikat joutuneet koetukselle, joten voi olla jotenkin vaurioitunut. Luulisin menevän itekseen ajan kanssa ohi, mutta voithan ottaa yhteyttä synnärille, jos mietityttää. Ja paljon onnea pienokaisesta! :flower: :heart:

Mulla oli myös todella kipeä tuo paikka synnytyksen jälkeen ja se oli kauan ! Onhan se kohta kehossasi joutunut melkoiselle koetukselle, joten odottele rauhassa kyllä se siitä. Ja varmaan tajuat itsekin, että jos kipu on sietämätöntä, niin lekuriin !

kipu ei ole sietämätöntä ainakaan vielä.. kaikki liikkeet jossa jalkaa siirtää vaikka sivulle ottaa ihan sikakipeetä.. pitkään jos on jalkeilla tai kävelee paljon niin sitten taas tuntuu... aamulla kipua ei tunnu kun herään

Mulla alkoi tuo häpyluun kolotus ja napsahtelu tuon kolmannen raskauden aikana,loppu ajasta.Yöllä ku vaihto asentoa niin saattoo naksahtaa ja samperi että tuntui ilkeältä,säikähin että voikohan siellä mennä joku poikki,no ei voi kuulemma :D sitten sen napsahuksen jälkeen oli jokusen päivän kipeänä tuo häpyluu.No synnytyksen jälkeen oli hellänä vielä useamman kuukauden ja synnytys oli luomu ja aika nopea.Mutta ei mulla enää oo mitään kolotusta onneksi,luulisin että ajallaan menee ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kipu ei ole sietämätöntä ainakaan vielä.. kaikki liikkeet jossa jalkaa siirtää vaikka sivulle ottaa ihan sikakipeetä.. pitkään jos on jalkeilla tai kävelee paljon niin sitten taas tuntuu... aamulla kipua ei tunnu kun herään

Mulla oli ton kakkosen jälkeen lonkkakipuja vaik kuinka kauan...
Tuntu et jotenkin kaikki alapään luut oli erkaantunu toisistaan ja lonkilla meni kauiten palautua...
Ja se oli just tommosta, et "jalka jäi jälkeen" ja sit löystyneet nivelet anto liikaa periksi...

*selityksen antimestari*

Vähän niinkuin liitoskivut väärinpäin :D

Sulla on ilmeisesti häpyluut hiukan liikaa erkaantunut synnytyksessä. Menee itsestään ohi yleensä. Jos se diastaasi ois useampia senttejä, et ois pystynyt esim. kävelemään synnytyksen jälkeen ja ne pahimmat korjataan.

Mulla on samaa vieläkin vaikka synnytyksestä jo parisen kuukautta. Lekuri sano että kudokset ovat vielä venyneet,häipyy ajan kanssa. Joten mulla ainakin helpottaa kun teen niitä lihasharjoituksia

Yhteistyössä