synnytyksestä ja kakkaamisesta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
mun synnytys meni ihan plörinäksi ku aloin kakkaamaan ku ponnistin.. jännitin ja en saanut lasta kunnolla ulos.. jäi päästään kiinni.. kätilö vaan et ei sielt mitään kakkaa tule ja samalla pyyhkii sitä pois.. plaah.. tää vaivaa ku pitäis mennä seuraavaks.. kellään muulla.. et onks se ihan normaalia? saako jotain ulostuslääkettä ennen synnytystä jos haluaa.. tai onks tää ihan tyhmää?

Ihan tyhmää murehtia tuommosta. Tyhmä-sanaa käytän vaan siks kun itse kysyit. :D
Mä olen toivottavasti tänä yönä menossa synnyttämään kolmatta kertaa, enkä murehdi kakkajuttuja.
Ainakin viimeksi sitä tuli, huomasin siitä kun kätilö sen pyyhkösi pois, mutta ei sitä kukaan kommentoinut, tai moittinut.
Se on enemmän sääntö kun poikkeus et sitä tulee ainakin vähän. =)

Älä mieti semmosia!

Toi on ihan normaalia. Jos peräsuolessa on ponnistushetkellä ulostetta, se tulee sieltä pois. Voit pyytää sairaalaan mennessä peräruiskeen niin ongelma poistuu. Mä tein mun kolmannen synnytyksen yhteydessä niin, että ostin apteekista Mikrolax pienoisperäruiskeita ja kun epäilin että synnytys olis pian alkamassa niin jo kotona laitoin. Tiesin etten ehtisi sairaalassa enää saamaan peräruisketta. Älä tota mieti, kätilöt näkee sitä joka päivä, se on ihan ok.

Mä olin yltäpäätä kakassa synnytyksen jälkeen. Ja en meinannut saada puhtaita vaatteita yöksi!!! Meidän kätilö oli kyllä muutenkin ihan hullu. Tiedä, oliko edes kätilö ollenkaan.

Saat peräruiskeen ennen synnytystä jos niin haluat. Mutta voin sanoa synnytyksiä katsomassa/apuna olleena ja itsekin synnyttäneenä että ulostaminen synnytyksessä on aivan normaalia eikä todellakaan kätilöt kiinnitä siihen sen enempää huomiota kuin sen verran, että siivoavat pois. Ymmärrän kyllä, että se itseään saattaa jollakin tavalla haitata.

toisista nuorimmaista käynnisteltiin 2vkoa, ja arvatkaas sainko mikrolaksia usein omasta pyynnöstäni :D
nuorimmaisen sydänäänet laski, käynnistettiin eikä saanut nousta pöydältä mihinkään joten kätilöt saivat ottaa vastaan sekä lapsen että paskan (toisessa järjestyksessä vain, ja sitä tavaraa tuli paljon.. varoitin kätilöitä etukäteen. poika oli tehnyt hätäkakat joten mun reidet oli hänen kakkasessa lapsivedessä ja sit omaa paskaa vähän siellä sun täällä, jopa selässä asti ku kippuroin sängyssä. Ei haitannu mua, pääasia oli terve poika :) en jaksanu enää nolostellakkaan joten pitäkää tuota pohjanoteerauksena ette saa samanlaisia jälkiä aikaseks ku poika ja mä yhdessä.
sänkykin hajos siinä vaiheessa ku mua tikattiin, melkeen puol sänkyy tippu lattialle. onneks ei aikaisemmin, ois voinu käydä pojalle köpösti

Ihan normaalia se on. Kyllä mäkin sen tyhjennyksen sain mut silti sitä tuli ponnistellessakin vielä aika lailla.
Eikä hävettäny yhtään, kyllä ne kätilöt on siihen tottuneet.

Niin ja vauvaa ponnistaessa pitää ponnistaa ihan samalla tavalla kun kakkaa vääntäis. Eli kyllä se suoli tyhjenee, jos siellä ulostetta on ponnistusvaiheessa. Kannattaa pyytää peräruiske, kun menee sairaalaan.

Keskimmäistä kun olin synnyttämässä niin multakin tuli eka p.a.s.k.a ja sit vasta vauva. Mulla onneks oli mukava kätilö joka jatkuvasti kannusti että eka tulee kakat ja sitten vauva. Tunsin kyllä pientä häpeää kun mies siinä vieressä ja hirvee pee haisee, mut minkä mahto :) Sen jälkeen tuli älyttömät pukamat :kieh: Mut nyt tämän kolmannen kohalla pyysin heti kättelyssä sen peräruiskeen niin ei tulla kakkoja eikä pukamia. Eli rohkeesti vaan pyytämään se ruiske kun menee synnyttää.

Mulle kätilö sanoi peräruiskeesta, että jotain tulee jokatapuksessa, kun vauvan pää painaa suolen tyhjäksi, ja jos on annettu peräruiske, se on löysää, jos ei anneta, se on mukavampaa kätilön käsitellä, eli kiinteä.
En tiedä pitääkö paikkansa. Kahdesta ekasta en huomannu koko kakka-asiaa ja kolmannesta tuli ihan kamala kakkahätä vähän ennen kun ponnistusvaihe alkoi, ja sain alusastian.

Yhteistyössä