Synnytyksestä 4vkoa, joko saa aloittaa treenauksen? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maamaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Maamaa"

Vieras
Eli kuinka nopeasti saa alkaa esim. kotijumppien jumppia tekemään? Tietysti jättää varsinaiset vatsalihas-treenit pois, mutta ihan perus kyykkyjä/hyppyjä jne saako tehdä?
Alkaa jo kyllästyttämään pelkät kävely/pyörälenkit ja tahtoisi jotain muutakin liikuntaa lisätä pikkuhiljaa :) Salille sitten vasta jälkitarkastuksen jälkeen (sinne vielä 5vkoa).

No tokihan voin sanoa että sen kun vaan treenaat, mutta vaikea on lääkärin asemaan asettua sinua näkemättä ja tutkimatta. Sitten jos jotain vaurioita aiheutuu liian varhaisesta treenistä niin lohduttaako se että joku palstalainen siihen kehotti?

Saathan sä kuntos mukaan tehdä. Vatsalihaksia tai hyppyjä tms ei kannata tehdä ennen kuin vatsalihakset on palautunut. Mee selälleen ja jännitä vatsalihakset, vatsalihasten väliin ei pitäs olla paria senttiä isompi ennen kuon kunnon treenin aloitaaa.

Jostain muistan kuulleeni sellaisen ohjeen, että ei hyppimistä eikä pomppimista puoleen vuoteen. Mä odotin 9 kk ennen kuin aloitin juoksuharrastuksen. Silloin tunsin, ettei mikään hölskynyt enää.

Lähinnä hainkin juuri näitä kokemuksia kuinka on muita neuvottu esim. jälkitarkastuksessa :) Itselläni kun tuo on suht myöhään.
Synnytyksestä toivuin todella nopeasti muuten, ei repeämiä tms. Pienellä kävelylenkillä olin jo 4pv synnytyksen jälkeen ja vointi oli mainio, toki pientä väsymystä on ollut aina välillä jos vauva valvottanut enempi.

Ja lähinnä himottaisi nuo reisi-pakarajumpat jossa ei käytetä siis mitään painoja vaan ihan omalla kehon painolla mennään.
Vatsalihaksia en tosiaan oo treenaamassa ennen jälkitarkastusta :)

Yleisesti ottaen puoli vuotta on raja. Lääkäri selitti että vatsalihakset voivat jäädä tuonne vatsan sivulle,jos treenauksen aloittaa liian aikaseen (??)
Kaveri joutuu leikkaukseen tämän vuoksi,vauva nyt vuoden.Vatsa aivan karmea.

Kyllä mä oon tehnyt kevyttä lihaskuntoa jo tossa vaiheessa - miksi ihmeessä ei, jos olo on hyvä? Hyppyjä ja vatsoja ei tietenkään vielä kannata, mutta mitä ihmeen vikaa kyykyistä yms. voi olla?

Yhteistyössä