Synnytyksestä 4kk ja nyt seksi rikkoi "paikat",mitä ihmettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Eli siis toissapäivänä harrastettiin seksiä, tällä kertaa eri asennossa kuin aiemmin synnytyksen jälkeen, nyt ekaa kertaa takaapäin. se sattui ja nopeasti se lopetettiinkin, tuntui ihan karsealta koko asento. muut asennot ei sattuneet.

no nyt sitten jostain emättimen suuaukosta tms. tulee vähän verta, ja kun suihkutin vettä alapäähän niin kirvelee ihan MIELETTÖMÄSTI,siis pahemmin kuin epparihaava. eli vissiin limakalvot "hajosi" tai jotain.

mistä tämmöinen voi johtua?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Käytittekö liukuvoidetta? Voi olla kuivat paikat, tai sitten joku arpikohta meni rikki.

kyllä käytettiin ja olen "kostunutkin" hyvin, voiko olla tosiaan mahdollista että joku arpikohta meni rikki? siltä tuo nimittäin tuntuu. en uskalla katsoa sinne :-X

Joo voi olla että arpikudos aukesi. Se on kuitenkin vielä aika ohutta ja periksi antamatonta kudosta. Ei varmaan mitään kamalaa tapahtunut, kun vain huolehdit puhdistamisesta samalla tavalla kuin synnytyksen jälkeenkin. Tietenkin sitten lääkäriin, jos on muita oireita.

kurkkaa nainen hyvä ei se siitä rikkouvvu enempää.Apua saat ,kuhan uskallat pyytää!Tsemppiä roppakaupalla!!!Joka synnytys on erilainen ja kukaan ei voi toisen tuskaa tietää siksipä toivon jotta löyvät ratkasun eikä loppuelämä ole pilalla niinku itekin luulin 11 vuotta sitten!!! :hug:
Voimia siulle!

Mulle käy vieläkin noin ja alatiesynnytyksestä on 6 vuotta. :(
Tietyt asennot eivät käy kun sitten alapää on pitkään tosi arka ja vuotaa verta. Oli sen verran raju synnytys (loppuvaihe).
Minulla oli sitä ennen kireä emätin, jopa lääkärin mielestä, no eipä oo enää:/

No katsoin peilin kautta ja vähän oudolta se näyttää, sellaisia "kielekkeitä" on aika paljon ja se emättimen suuaukon alareuna tavallaan vähän "lerpattaa". en paikallistanut sitä kohtaa josta veri tulee, sisältä se ei kuitenkaan ole tullut, se on varma. onko ihan normaalia että tuo alapään ulkonäkö on muuttunut tosi paljon? ja mietin onko joku "revennyt" kun noita kielekkeitä on aika paljon. mulle tehtiin eppari ja ponnistus kesti 2h, en tiedä onko vaikutusta alapään ulkonäköön...

vissiin täytyy pidättäytyä seksistä siihen asti että mihinkään ei satu, nyt tosiaan kirvelee ja tuntuu karsealta suihkutella :( . toivottavasti tämä ei ole loppuelämän vaiva...

Varmaan sulla tosiaan se arpikudos repesi vähän. Se römpsä ei kyllä synnytyksen jälkeen ole muutenkaan kaunista katseltavaa, ja jos sulla oli vielä noin hankala toi ponnistusvaihe niin sitä suuremmalla syyllä. Kyllä se siintä korjaantuu ajan kanssa.

Onko sulla kuukautiset vielä alkaneet? Jos ei, niin sulla on vaihdevuosiin verrattavissa oleva hormonitila ja estorgeenin puute ohentaa limakalvot paperinohuiksi.

Kävisin varmuuden vuoksi lääkärissä näyttämässä kerran vertakin tulee. Ei tarvitse yhtään arastella tai hävetä, kaikki meistä seksiä harrastaa, se on ihmiselle niin voimakas vietti. :) Ja ne on nähneet kaikkea niin kummallista ja sairasta mitä ihmiset voivat seksin nimissä tehdä, että yksi täysin viaton tapaturma ei muistu mieleen enää kotiinlähtiessä.

Jos et kuitenkaan mene lääkäriin, niin apteekista saa estrogeenivoidetta ilman reseptiä mitä voi laittaa suoraan toosan limakalvoille että vahvistuvat. Samoin Ceridal-öljyllä voi kostuttaa limakalvoja. Ja kunnon liukuvoidetta kannattaa seksissä käyttää.

mäkin varmasti kävisin lääkärissä näyttämässä viimeistään parin päivän päästä, jos ei ala helpottaa. Mulla itellänikin se arpikohta saattaa vielä (yli 2 v synnytyksestä ) olla arka ja varsinkin tietyissä asennoissa. Se mikä arpi mikä näkyy ulospäin, on ihan käsinkosketeltavissa, kova ja arka.

Yhteistyössä