synnytyksestä 2 vk ja päätä särkenyt viikon. Neuvoja???? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jomottaa!!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jomottaa!!!!

Vieras
mulla on nyt 2 viikkonen vauva. Päänsärky alko viikko synnytyksestä, eli kestänyt nyt viikon. Välillä helpottaa tunniks-pariks ku otan burana 600, mut tulee aina takasin. Ei oo mitää hillittömän kovaa kokoajan, mut kuitenki sellasta jyskettä et häiritsee kovasti. Mistähän vois johtua ja mitä tälle voi tehdä?

sain synnytyksessä epiduraalin sekä spinaalin. Pistokohta oli vähän kipee muutamia päiviä synnytyksestä. Voikohan noilla puudutteilla olla osaa tän pääkivun kanssa?

Voi johtua piudutteista. Ns postspinaalinen päänsärky joka joskus vaatii veripaikan laiton että rauhoittuu. Tietysti luulis että tulisi heti synnyksen jälkeen. Ottaisin yhteyttä synnärille.

Epiduraalista ja spinaalista molemmista voi haittavaikutuksena saada päänsäryn, mutta en tiedä miten kauan se voi kestään. Itse sain molemmat puudutteet synnytyksessä ja niistä siis sain päänsärynkin, joka ei helpottanut oikein millään varmaan 5 päivään. Mutta huomasin sitten pari päivän päästä että juomalla paljon päänsärky ei vaivannut eli taisikin sitten olla imetyksen aiheuttamaa nestehukkaa tai jotain.

Kannattaa ottaa yhteyttä synnärille tai neuvolaan koska voi olla spinaalista johtuva särky (nestettä tihkuu väärään paikkaan ja aiheuttaa särkyä) tai jopa raskaus myrkytys (kyllä, se voi puhjeta raskauden jälkeenkin) tai vaikkapa sulla esim. heittää verenpaineet tmv.

En tiedä voiko puudutteista jotain muuta päänsärkyä saada, mutta tyypilliseltä postspinaaliselta päänsäryltä tuo ei kuulosta.

Se on todella voimakas, invalidisoivaksi sanottu. Tuntuu vain pystyasennossa, kipulääkkeet eivät auta ollenkaan ja yleensä alkaa muutamien tuntien kuluttua puudutteen laitosta.

Oon koittanut juoda ja sydä hyvin. Levättyäkkin oon saanu hyvin. Ja outoa musta kun päänsärky tosiaan alko vasta viikonpäästä synnytyksestä. Välillä se yltyy enempi kovaksi ja välillä se on aika tasasta häiritsevää jomotusta. Sanoin neuvolatädillekkin nii se kyseli et auttaako särkylääke ja sanoin et hetkeksi, mut tulee aina takas.Sit se mittas verenpaineen ja se oli kunnossa. Asia jäi sitte siihen. Oon yrittäny kaikkii rentoutumis juttujaki mut ei auta.... arrgggh!!

Imetän aika paljon kyljellään, joo voi olla et asento ei oo aina se paras. Vauva nukkuu mun vieressä, kaksistaan nukutaan.. en oikee osaa laittaa sitä omaan sänkyyn ku täytyy kokoajan käydä sit tarkistamassa onko kaikki hyvin :>

Luultavasti johtuu unenpuutteesta/ huonosta nukkuma-asennosta/ nestehukasta( imetätkö?)/ stressistä/hormooneista, tai jostain muusta vaarattomasta syystä. Paljon muutoksia tapahtunut ja totuttelua uuteen.

Yhteistyössä