Synnytyksesä 5kk eikä seksi vieläkään suju

:'( Siinähän tuo tuli otsikossa.. eli liukkari käytössä, täysimetyksellä mennään, limakalvot on kuivat. Kyllähän tuo yhdyntä noin niinkun periaatteessa onnistuu mutta ei se kauheen kivalta vieläkään tunnu. Onko muilla samansuuntaisia kokemuksia vai täytyisköhän tästä suunnata gynekologille?
 
mulla meni yli puoli vuotta ennekuin yhdynnästä sai hyviä fiiliksiä...ilman liukkaria oli turha yrittää ja mun mielestä imetys vei kokonaan halut, samoin yleinen väsymys,anemia ym....kyllä se siitä palautuu mutta kannattaa varautua että hormonit vaikuttaa haluihin vielä kauan.näin ainakin mulla.
 
Ekan jälkeen (hätäsektio) halut heräs piankin, mutta yhdyntä teki yllättäen niin kipeää, ettei siitä mitään tullut. Jälkitarkastuksessa laittoi lähetteen gynelle, jonne pääsin noin puol vuotta synnytyksestä. Kaikki oli kuulemma kunnossa, liukkaria vaan ja treenaamaan. Tämän jälkeen uskalsin pitkästä aikaa yrittää yhdyntää. Ei se nyt mukavaa ollut, muttei tehnyt varsinaisesti kipeääkään. Pikku hiljaa seksi alkoi sujua, mutta reilu vuosi meni, ennenkuin todella aloin nauttia hommasta entiseen malliin, ja kas, sitten olinkin taas raskaana, ja tämän toisen raskauden aikana halut hävisivät tyystin! Synnytyksestä (eppari ja II asteen repeämä, joka vielä tulehtui) on vajaat kolme kuukautta ja seksiä koetettiin tossa harrastella vastikään, mutta taas piti kivun takia lopettaa yhdyntä alkuunsa. Masentavaa, kun ei homma pelaa liukkarinkaan kanssa. Ja yhden kipukokemuksen jälkeen sitä alkaa pelätä. Tekis niin mieli nauttia seksistä niinkuin ennen. Mies on onneksi ymmärtäväinen. Täytyy vaan ajatella, että kyl se tästä vielä iloksi muuttuu joku kaunis päivä.
 
Kimppa
Imetyksen aikaiset hormonit tekevät tosiaan limakalvot kuiviksi. Ja vaikka liukkaria käyttäisi, niin ei se auta, koska limakalvot ovat vain vielä niin arat ja ohuet. Vasta kun imetyksen lopettaa ja hormonitasapaino palautuu, limakalvot paksenevat ja omaa kosteutta riittää normaalisti. Samalla myös taas ne "toisenlaiset" hormonit alkavat hyrrätä niin, että alkaa tehdä mielikin..

Ei sitä kannata pelätä, että lopullisesti menettäisi kiinnostuksensa seksiin. Imetysten ja valvomisten vähenemisen jälkeen tilanne on ihan eri. Aikansa kutakin.
 
joo siis tuota haluttomuutta voi kestää pitkään mut sen olen tässä oppinut että jos vaan antaa olla niin on tosi vaikea ryhtyä koko hommaan sitten enää.eli vaikka ei niin kauheasti hotsita niin kannattais vaan yrittää,jo sen miehen takia.
meillä tämä mun haluttomuus sai miehen yrittämään enemmän ja löysimme uutta seksielämäämme.sen jälkeen on ollut ihan kivaakin vaikka välillä koko homma ei kiinnosta.
nyt odotan toista ja odotan jo innolla sitä aikaa kun tämä vatsa on pois tieltä mut samalla jännittää että tuntuuko se enää yhtä hyvältä kun nyt raskausaikana....saatikka mitä toinen synnytys tekee paikoille....kunpa ne halutkin sit olis vielä tallella.pitää vaan toivoa parasta.
 

Yhteistyössä