Synnytyksen suunniteltu käynnistys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja synnyttäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

synnyttäjä

Vieras
Millä perusteilla olette saaneet sovituksi synnytyksen suunnitellun käynnistyksen? Onko raskauden aikaisilla lääkityksillä ollut vaikutusta asiaan (esim klexane)? Yliaikaisiksi menevissä raskauksissa varmaan useinkin käynnistetään suunnitellusti, mutta onko jollakulla käynnistyksen ajankohta sovittu jo ennen laskettua aikaa?

Sain suunnitellun sektion kun edellinen raskaus päätyi kiireelliseen sektioon rv 42+3. Alatiesynnytys ei onnistunut monen päivän yrityksen jälkeen.

Lääkitystä minulla ei ole.

Seuraavaan sain sektion tasan 40 (+0) ajatuksella että odotellaan jos kuitenkin ennen tuota syntyy luonnollisesti, niin saa syntyä.

Sektiopäivä määrättiin siis ennen laskettua aikaa. Ihan heti ei tuo kylläkään onnistunut, pelkopolin kautta vasta.

Sain suunnitellut sektion viikko ennen laskettua aikaa, koska esikoinen oli perätilassa ja ison kokoinen. Kolme seuraavaa ovat syntyneet käynnistelyn jälkeen ja kuopus ihan spontaanisti.

Mun pikkuveli syntyi reilu kuukaus sitten rv 38+ suunnitellulla käynnistyksellä (joku ballonki vai miten se nyt kirjotetaan) suuren koon takia. Ja käynnistys päätös tuli muutaman ylimääräisen ultran jälkeen kun kasvuvauhti vaan (mukamas) kiihtyi. Painoarviot heittikin sitten yli puolella kilolla.

Mulla käynnistettiin pari päivää lasketun ajan jälkeen. Jouduin ajamaan monen viikon ajan kerran viikossa 100km päähän vauvan kasvukonrolliin vauvan pienuuden vuoksi.
Lääkäri lopulta ehdotti että eiköhän tämä seuraaminen saa riittää ja käynnistetään.
Eli vauva synty rv 40+2 ja oli 2,8kg ja 48cm. Edelleen tyttö on pieni kokoinen ja kasvua seurataan useammin kuin normaalisti.
Verikokeita otettu mutta mitään vikaa ei tytöstä löydy.
Hän on vaan pienikokoisempi kuin isommat siskonsa.

Yhteistyössä