Synnytyksen merkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kirsikka86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kirsikka86

Vieras
Heippa! Olen nyt rv 39+5 eli vielä pari päivää laskettuun aikaan. Tahtoisin jo kovasti vauvan ulos. Viime viikolla paikat olivat vielä täysin kiinni ja epäkypsät. Nyt on viime päivinä supistellut KIVUTTOMASTI, mutta tiheään. Varsinkin aamuisin ja öisin, saattaa tulla 5-10min välein. Ilta kohden sitten vähenee ja loppuu oikeastaan kokonaan. Mitetin voisiko nuo mitenkään tarkoittaa että synnytys käynnistyisi piaankin? Tiedän että kyllähän se sieltä parissa viikossa tulee, mutta toivisin että jos vaikka parissa päivässä :) Maitoa alkoi eilen tihkua ihan pienesti rinnoista, tänään ei ole enää tullut. Ja välillä vauva on mahassa todella levoton, liikkuu niin paljon että ihan käy kipeää. Laskeutunut on jo, mutta kiinnittymisestä minulle ei ole ainakaan puhuttu. Täytyy ensi kerralla kysyä onko kiinnittynyt kun ei tosiaan sitä maininnut.

Onko teillä muilla millaisia merkkejä ollut ennen synnytystä? Ja kuinka aikaisin tulivat?
Voisikohan nämä minun "oireeni" ennakoida pian alkavaa synnytystä? :)

No kyllä runsas supistelu voi tarkoittaa, et synnytys on lähellä.
Mulla kyllä supisteli aivan koko ajan ja kivuliaastikin, kuitenkin esikoinen syntyi vasta rv42...!
Joten varaudu vielä odottelemaan.
TIEDÄN että et enää jaksaisi, mutta jos kyseessä on esikoisesi, kannattaa vielä ilmann muuta nauttia nyt "tyynestä ennen myrskyä". Siis: lepää, laiskottele, nuku, katso telkkaa, shoppaile, syö aamiaista kolme tuntia, lue hömppälehteä, tapaa kavereitasi, tee kauneushoitoja... siis tee kaikkea sitä, mitä et voi enää tehdä kun vauva syntyy. (tai siis tietnkin voit, mutta hyvin rajoitetusti...)
Lisäksi kannattaa tehdä pitkiä kävelylenkkejä. Käveleminen nimittäin ärsyttää kohdunkaulaa ja voi laukaista kipeitäkin supistuksia. (siksi odottajia ohjataan usein synnäriltä kävelylenkille!)
Tsemppiä!!

Lisään vielä:
Jos vauvasi on todella levoton ja pyörii kuin hyrrä, se voi kyllä tarkoittaa että synnytys on lähellä! Vauvan adrenaliinitaso nimittäin nousee kun synnytys on lähellä ja hän tulee levottomaksi. Mulla tää piti paikkansa kakkosen kohdalla: parina synnytystä edeltävänä iltana vauva jumppasi niin, että en tiennyt miten päin voisin olla!

No kyllä runsas supistelu voi tarkoittaa, et synnytys on lähellä.
Mulla kyllä supisteli aivan koko ajan ja kivuliaastikin, kuitenkin esikoinen syntyi vasta rv42...!
Joten varaudu vielä odottelemaan.
TIEDÄN että et enää jaksaisi, mutta jos kyseessä on esikoisesi, kannattaa vielä ilmann muuta nauttia nyt "tyynestä ennen myrskyä". Siis: lepää, laiskottele, nuku, katso telkkaa, shoppaile, syö aamiaista kolme tuntia, lue hömppälehteä, tapaa kavereitasi, tee kauneushoitoja... siis tee kaikkea sitä, mitä et voi enää tehdä kun vauva syntyy. (tai siis tietnkin voit, mutta hyvin rajoitetusti...)
Lisäksi kannattaa tehdä pitkiä kävelylenkkejä. Käveleminen nimittäin ärsyttää kohdunkaulaa ja voi laukaista kipeitäkin supistuksia. (siksi odottajia ohjataan usein synnäriltä kävelylenkille!)
Tsemppiä!!

Anteeksi, on pakko kommentoida aiheen sivusta. Laittaa aina niin huvittamaan nuo kommentit, että "nauti" ajasta ennen lapsen syntymää. Kaksi raskautta takana, eikä lopussa todellakaan nukuta, käydä soppailemassa tms. Vatsa painaa niin, että hyvä kun jaksaa kävellä kotoa autolle, yöt valvotaan erilaisten särkyjen kanssa ja makuullaan ei voi edes olla.

Eli ymmärrän hyvin, että ap toivoisi lapsen syntyvän nopsaan. Kun vauva oli maailmassa, pystyin jälleen toimimaan paljon normaalimmin, koska itse voin paremmin. Jaksamista ap:lle, kyllähän nuo oireesi kovasti kuulostaisivat synnytyksen esileikille... :)

Viimeksi muokattu:
Kiitoksia vastauksista. Olen kyllä levännyt ja laiskotellut, shoppaillu jne. minkä oon jaksanu. Nyt jo ihan kyllästyttää kaikki! Kyllä sitä vaan odottaa että tulis jo ulos, en sitten siedä tuleeko näitäkin hetkiä kaipaamaan myöhemmin.. ehkä. Nyt kuitenkin toivoo vaan että pikkuinen olisi valmis. NOOO, ei se auta ku odotella vaan :)

Anteeksi, on pakko kommentoida aiheen sivusta. Laittaa aina niin huvittamaan nuo kommentit, että "nauti" ajasta ennen lapsen syntymää. Kaksi raskautta takana, eikä lopussa todellakaan nukuta, käydä soppailemassa tms. Vatsa painaa niin, että hyvä kun jaksaa kävellä kotoa autolle, yöt valvotaan erilaisten särkyjen kanssa ja makuullaan ei voi edes olla.

Eli ymmärrän hyvin, että ap toivoisi lapsen syntyvän nopsaan. Kun vauva oli maailmassa, pystyin jälleen toimimaan paljon normaalimmin, koska itse voin paremmin. Jaksamista ap:lle, kyllähän nuo oireesi kovasti kuulostaisivat synnytyksen esileikille... :)

toisaalta ihmiset ja raskaudet on erilaisia. jotkut vaa on elämänsä tunnossa loppuun asti.. ja vaik itellä nyt tokaski vauva laskeutunu ni sinänsä ei mitää kummempaa -ku vitsin unettomuusharjotukset jne.- ja vähän toivon et ei synny iha viel et esim su vois käyä viel kaverin kaa kaupoil :D.. ku kahen kaa ei samal lail ehi.. musta iha hyvä neuvo koittaa nauttia tästäki ajasta -jos vaan voi.. koska tosiaan osalla on karmea olo..

Viimeksi muokattu:
toisaalta ihmiset ja raskaudet on erilaisia. jotkut vaa on elämänsä tunnossa loppuun asti.. ja vaik itellä nyt tokaski vauva laskeutunu ni sinänsä ei mitää kummempaa -ku vitsin unettomuusharjotukset jne.- ja vähän toivon et ei synny iha viel et esim su vois käyä viel kaverin kaa kaupoil :D.. ku kahen kaa ei samal lail ehi.. musta iha hyvä neuvo koittaa nauttia tästäki ajasta -jos vaan voi.. koska tosiaan osalla on karmea olo..

kiinnittyny tarkotin.. elikkäs ei paljoo kipasta ku sukkapuikkokivut jne. mut rauhallisest ku ottaa ni perusmeininki vaa..

nyt huomaa toisaalta sen, että siksi varmaan nauttii nyt tästäki ku a on jo synnyttäny ja sanotaanko vaikka et ei oo kiire synnyttää ku ei se niin hääviä ollu :P :DD b on jo yksi oma pieni lapsi jota voi helliä jne, ei oota niin kuollaksee ehkä ku sen ekan kans.. ei sillä ettei oottas mut et tietää et sen kohta ku saa ni ehtii sitä olla ja rakastaa :) no en osaa hienosti sanoa.

Viimeksi muokattu:
Mullakin on ollut nyt kahtena päivänä tosi tiuhaan harjotussupistuksia, ei siis kivuliaita ollenkaan. Tuntuu, että maha on lähes koko ajan kova ja pinkeä. Myös vatsa on ollut vähän löysemmällä eilen ja tänään, jostain luin, että sekin ennakoisi synnytystä? Ja myös kirkasta/valkoista limaa on valunut näinä parina päivänä, en usko limatulpaksi kuitenkaan, koska on joko täysin kirkasta tai valkoista. Viikkoja nyt 37+5.