**synnytyksen kestosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nemoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nemoja

Jäsen
28.03.2007
309
0
16
tässä pohdiskelen tulevaa synnytystä siltä pohjalta,että ensimmäinen kesti 3,5 tuntia. koko ajan oon ollu varautunu siihen,että tää seuraava tulee mahdollisesti nopeammin (mutten ole poissulkenut sitä toistakaan vaihtoehtoa). eilen mies totes,että "eihän se nopeempi tuu olee se synnytys koska nehän puhkas kalvot ekasta. ei se itekseen käynnistyny niin eihän sitä voi sen varaan laskea"
meneeks se noin?mulla siis lähti vedet tihkumaan ja seuraavana päivänä kun käytiin vauvan kystakontrollissa sairaalassa,niin ne teki sen lapsivesitestin ja puhkasivat kalvot myöhemmin sinä pvänä.
en nyt oikein osaa muotoilla tätä selvästi,mutta toivottavasti ymmärrätte mitä ajan takaa... siis että oliks mulla siks niin nopee synnytys kun ne puhkas kalvot ja nyt tää toka synnytys on tavallaan ihan eri juttu koska eka ei itekseen edennyt...?

onko siis jollain muulla kokemusta samatyyppisestä synnytyksestä ja seuraavien kestoista...?

Mulla meni eka vähän vastaavasti, tai siis vedet meni, supparit ei alkaneet ja parin päivän päästä laitettiin tippa. Vauva syntyi 2 tunnissa. Toinen synnytys mulla kesti n. 3 tuntia, ihan itekseen lähti silloin tulemaan. Joten kyllä varautuisin siihen, että voi tulla nopsaankin...

Eipä kait se sitä meinaa..Kalvot on mulla puhkastu jokaisesta ja kestot ollu 10h 5min,1h 50min ja 2h. Että varaudu vaan taas nopeaan synnytykseen,niin ne mullekin neuvolassa vitsaili että teltalla sairaalan pihaan ;)

Mun eka kesti 8h45min ja mä olen ja kätilötkin oletti, et neitikin tulee nopeasti, vaan kappas. Neidin maailmaan saapuminen kestikin puolet kauemmin 14h, koska kalvot eivät puhjenneet itellään, muuten varmaan oliskin tullut ripeemmin. Mut koskaan ei näemmä voi tietää. Niin ja sen jälkeen kun kalvot puhkastiin niin 10min oli vauva kainalossa.

Mulla ekaa vauhditettiin kalvojen puhkaisulla ja sen jälkeen kestikin viitisen tuntia ja siinä on mukana ponnistusvaihetta yli tunti, kokonaiskesto jotain 11h. Toinen käynnistyi itsekseen supistuksilla kotona, vedet meni sairaalan tutkimushuoneen lattialle kohdunsuu oli tuolloin jo 8cm auki, kesto kaikenkaikkiaan kolmisen tuntia. Kolmas käynnistettiin ja kesti tipanlaitosta pari tuntia kun vauva oli maailmassa.

Että semmoista haipakkaa mulla kunhan ensin on vauhtiin päässyt :D

YLEENSÄ on toinen synnytys nopeampi kuin ensimmäinen. Kukaanhan ei voi tietää onko juuri itsellä siinä poikkeus vai ei :/

Mie ekaa väänsin yli 23 tuntia, toinen tuli noin 2 tunnissa mutta kolmas ei suostunut yksiöstään luopumaan ennenkuin leikattiin ulos :D

Alkuperäinen kirjoittaja vitviu:
Eipä kait se sitä meinaa..Kalvot on mulla puhkastu jokaisesta ja kestot ollu 10h 5min,1h 50min ja 2h. Että varaudu vaan taas nopeaan synnytykseen,niin ne mullekin neuvolassa vitsaili että teltalla sairaalan pihaan ;)

mulla kanssa..ja kesto oli sen 38h...mä luulin että kuolen :x :/

mulla eka 23h45min ja meinasin kuolla olin jo asennoitunut siihen että toisessa menee toinen mokoma mutta toinen olikin 2h30min ja kolmas 1h55min (käynnistettynä sillä lapsivedet läks kaupassa)

Alkuperäinen kirjoittaja pömppis:
mulla eka 23h45min ja meinasin kuolla olin jo asennoitunut siihen että toisessa menee toinen mokoma mutta toinen olikin 2h30min ja kolmas 1h55min (käynnistettynä sillä lapsivedet läks kaupassa)

pakko kysyä tarkentava:kolmasko käynnistettiin?

Yhteistyössä