Synnytyksen kestosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jouskari-80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jouskari-80

Jäsen
05.11.2005
917
0
16
Itselläni 1 lapsi.Minua kiinnostaisi tietää minkälaisia kokemuksia synnytyksen kestosta kun lapsia useampia.Synnytykseni oli helppo ja nopea(6h).Sain epiduraalin juuri oikeaan aikaan ja se vaikutti koko ponnistusvaiheen ajan.Sanotaan että seuraava lapsi nopeuttaa puolella.Ts.voisiko käydä niin että pikkukakkonen tulisi tyyliin 3 tunnissa..?Ehditäänkö epiduraalia antaa ja saako sen joka synnytyksessä?Lapseni syntyi 41+5.Kuinka todennäköistä että seuraavakin menee yli L.A ?Kirjoitelkaa kokemuksia! =)

Mulla kesti eka synnytys 5h45min ja sain epiduraalin joka vakutikin hyvin, mutta supistukset loppui kesken ponnistusvaiheen ja jouduttiin turvautumaan imukuppiin. Neiti synty rv 41+1

Toinen synnytys kesti tasan 5h ja kivunlievityksenä käytin ammetta ja kun sieltä nousin niin pitikin jo ruveta ponnistamaan joten mitään kipulääkettä en saanut. Neiti synty rv 41+3

Saas nähä syntyykö tää kolmas sit rv 41+5 :D

TT ja Yrjö-Orvokki 15+1

Mulla on joka kerta lyhentynyt synnytyksen kesto. Eka aika tasan 4tuntii, toka 1t40min, kolmas tuli alle tunnissa. Ainakin täällä päin noi kätilöt sanoivat, että jos neljättä vielä meinaan niin vauhdilla tulee.

Mulla eka synnytys kesti 10h, toinen tunnin ja kolmas 56min. Ja kaikki on syntyneet vähän etuajassa. 36+5,38+1 ja 37+6. Ekassa sain epiduraalin ja oli tosi hyvä, toinen syntyi ambulanssiin ja mitään en tietenkään saanu, kolmaskin tuli vauhdilla, mut kerettiin kuitenkin sairaalaan. Sain ilokaasua, joka autto tosi hyvin. Toivottavasti ei enää nopeudu tuosta nuo synnytykset!

Mulla eka oli sektio, toinen 13 tuntia, kolmas 7 tuntia ja neljäs 2 tuntia eli siis mun kolmas alatiesynnytykseni! Mulla ainakin nopeutuneet kerta kerralta. Viimeinen oli ainoa jossa ei ollut mitään muuta kuin ilokaasu kivunlievityksenä. Ehkä oli nopeampi senkin vuoksi kun epiä e ollut

Eka synnytys kesti 13h, toinen alle 5h. Ja toisella kerralla kerkisin sairaalaan 50 min ennen lapsen syntymää (meiltä on ajomatkaa 110km) enkä ollut varma, miten pitkällä synnytys on. Kivut oli kovat, mutta kun oli vasta muutama tunti mennyt eka poltosta niin epäilin. Niin siinä kävi et ei ehditty kunnolla edes papruja täyttää tms. kun alkoi hurjasti ponnistuttaa. Kivut ihan ryöpsähti päälle... Anelin epiduraalia, mutta sain vain ilokaasua muutaman henkäyksen. Senkin maskin ottivat pois viime hetkillä. :( Eli todellakaan ei voi suunnitella miten käy ja mitä kivunlievitystä saa. Mutta onneksi sen tuskan unohtaa nopeasti! Ja kaikki meni muuten OK. :)

Ensimmäinen 4h15min lukee neuvolakortissa, tosin lapsivedet meni monta tuntia ennen supistusten alkamista.
Toinen synnytys kesti 53 min. Laittoivat kotiin vielä ja just ja just kerkesin takaisin koska matkaa alle 2 km sairaalaan. Kätilö sanoi, että ens kerralla tule heti ku siltä tuntuu äläkä vaan lähde kotiin vaikka käskettäis. Neuvolatätikin sanoi, että saan olla valmiiksi "ovenkahvassa kiinni" kun laskettuaika lähenee. Kyllä vähän hirvittää että kerkeääkö. Onneksi matkaa vain 7 km, jos nyt sattuu olemaan kotona. :o

Yhteistyössä