Synnytyksen kesto -gallup

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ensisynnyttäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1. 11 h 10 min
2. 1h 10 min
3. ensimmäinen, tyttö reilut 4kg, 52cm

Käynnistettiin kun la oli ylittynyt 11 päivää, maanantai-aamuna aloitettiin ensimmäisellä tabletilla, tiistai-iltana alkoivat supistukset ja keskiviikko-aamuna tyttö oli maailmassa.

1. Ihan minuutin tarkkaa aikaa en tiedä, kun supisteluja tuli pitkin yötä ja päivää, mutta harvakseltaan aluksi. Mutta säännöllisten supistusten alkamisesta vauvan syntymään meni noin 15 tuntia.

2. Ponnistaminen kesti 2 tuntia

3. Ensimmäinen lapsi, tyttö oli mitoiltaan 3200g ja 47cm

1.lapsi: päivällä alkoi supistella säännöllisesti, n. klo 22 napakammin, n. 00.30 olin sairaalassa ja lapsi syntyi klo 4.25. Ponnistusvaihe kesti 20 min, olin lähes taju kankaalla eikä musta ollut juuri apua siinä hommassa.

2.lapsi: aamuyöstä heräsin napakoihin supisteluihin. klo 9 mentiin sairaalaan, josta passittivat vielä syömään/kahville/kylään (pitkä matka kotiin, ei kannattanut lähteä kun synnytys kuitenkin käynnissä), klo 11.45 mentiin takaisin ja 14.04 lapsi oli maailmassa. Ponnistusvaihe kesti 4 min.

Mä ehdin siis olla ekasta sairaalassa 4h, tokasta 2h. Sanoinkin jo, että seuraavasta mun täytyy ymmärtää lähteä matkaan paljon aikaisemmin (jos aika aina puolittuu) tai vauva syntyy autoon ;)

Kivuliaat supistukset alko tiistaiaamuna. Tyttö synty torstaina puoliltapäivin. Mutta säännöllisistä supistuksista 21h. kaksi välilihaleikkaushaavaa ja imukuppi. yli 30 tikkiä kolmessa kerroksessa. 2620g ja 47,5cm.
eli

1.21h
2.1h 55min
3. eka ja vika!! Toisten en siihen rääkkiin lähde.

Supistukset alkoivat aamulla klo 9. Illalla lähdettiin vielä shoppailemaan (tultiin kotiin vasta klo 21). Klo 22:30 soitin synnikselle, että nyt tullaan. Käskivät ottaa kipulääkettä. Klo 01 päätettiin lähteä sairaalaan. Klo 02 oltiin perillä (ajomatka meiltä sairaalaan 10-15min, mutta en meinannut enää päästä sängystä ylös). Olin jo 8cm auki tullessa. Ponnistin noin 10 min. Tyttö tuli klo3:19. Maailman ihanin päivä!!

1.kesto yhteensä 2h26min
2.ponnistelin 26 min.
3.Toinen lapsi.
synnytys käynnistettiin tableteilla ja kalvot puhkastiin.Tyttö painoi 3790kg ja pituutta 49 cm.Syntyi viikolla 37+8.Ensinmäinen synnytys lähti käyntiin itsestään 39+7 ja synnytyksen kesto oli 8h45min.Ensinmäinen painoi 4170kg ja pituutta tytöllä oli 52cm.

1. Papereissa 15 h. Supistukset alkoivat maanantai-iltana, säännöllistyivät tiistai-iltapäivänä ja poika syntyi keskiviikkona päivällä. Merkkasivat sairaalassa alkaneeksi siitä, kun olin kellottanut supistuksia viiden minuutin välein tiistai-iltana.

2. 45 min

3. ensimmäinen

Poika oli 3220g ja 50 cm. Synnytyksen lopussa huomattiin, että ei ollut raivotarjonnassa, vaan asento oli pää alaspäin, mutta jotenkin väärä. Se lienee pidentänyt ponnistusvaihetta. Kätilö sanoi, että usein siinä tilanteessa joudutaan menemään hätäsektioon, mutta mulla on kuulemma niin iso lantio, että vauvaa saatiin vähän käännettyä otollisempaan asentoon ja mahtui ulos. Leikattiin vähäsen ja muutama tikki tuli. Olin leikkaamisesta kiitollinen, kun ei vauva muuten meinannut tulla ja leikkauksen jälkeen tuli melkein seuraavalla ponnistuksella.

1)22 h (käynnistyi vesien menolla klo 18 , supistukset alkoivat siitä n. 5 h päästä ja seur.päivänä klo 16 syntyi poika 3830 g ja 49 cm)
2)40 minuuttia, imukuppi apuna vauvaa uhkaavan hapenpuutteen takia
1)ensimmäinen

Alkuperäinen kirjoittaja ensisynnyttäjä:
Hei!

Olen itse piakkoin lähdössä synnyttämään ja kuulisin mielellään vastauksia seuraaviin kysymyksiin. Eli:

1. Kuinka kauan kesti synnytys?
2. Entä ponnistusvaihe?
3. Monesko lapsi kyseessä?

Kiitos! :)

1. 8h25min
2. 10min
3. ensimmäinen

1. 7h18min
2. 7min
3. toinen

Eka lapsi: kokonaiskesto 13h, ponnistusvaihe 20min, vauvan paino 3740g
toka lapsi: kokonaiskesto 13h, ponnistusvaihe 8min, vauvan paino 3710g
kolmas lapsi: kokonaiskesto 14h, ponnistusvaihe 6min,vauvan paino 4255g

1. noin 6h
2. noin 20 min
3. eka

1. noin 1h
2. noin 4 min
3. toinen

eli kakkonen tuli niin vauhdilla et hyvä kun synnärille ehdittiin =) ties millainen nopeus olisi jos kolmas joskus syntyisi... joku saisi olla ottamassa koppia ;)

Yhteistyössä