Synnytyksen kesto -gallup

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ensisynnyttäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ensisynnyttäjä

Vieras
Hei!

Olen itse piakkoin lähdössä synnyttämään ja kuulisin mielellään vastauksia seuraaviin kysymyksiin. Eli:

1. Kuinka kauan kesti synnytys?
2. Entä ponnistusvaihe?
3. Monesko lapsi kyseessä?

Kiitos! :)

Moi!
Supistelut alkoi la aamuna. Su n. klo 18 lähdettiin sairaalaan. Ponnistus kesti 2h 15min ja 21.30 syntyi poika. Ja ensimmäinen oli kyseessä. Kätilö hoki koko ponnistusajan, että seuraavalla syntyy ja että ei viitsis leikata välilihaa. No, ei syntyny seuraavalla ja kun viimenään leikkas, nii heti synty. Ens kerralla sanon suoraan, että puukko heilumaan :)

1) Synnytys kesti 28 t 41 min
2) Ponnistusvaihe 40 min
3) ensimmäinen
Supistukset oli heti kättelyssä säännölliset, mutta kuitenkin liian tehottomat ja siksi noinkin pitkäksi laskettiin synnytyksen kesto. Poika oli syntyessään 3200 g ja 50 cm ja syntyi 39+6. Toivottavasti seuraava synnytys sujuisi hieman joutuisammin, kyllä sitä aika romuna oli tuon jälkeen.

12 h. Pysähtynyt synnytys päätyi sectioon. Sisältäpäin lantion mitta 10cm, joten en ainakaan tollasta nelikilosta alakautta saa koskaan. Kannattaa myös varautua siihen. Ite sain hirveen shokin, vaikka tiesin että siinä lopulta leikkuriin mennään. Täällä vaan olin lukenu niin paljo kertomuksia alatiesynnytyksestä, et olin itekki asennoitunu sellaseen. Toisin kävi! Esikoinen oli kyseessä.

Mulla on neljä lasta, joista vanhin syntyi sectiolla, kun oli perätilassa ja ehti kasvaa kokoakin. Nuorempien synnytykset ovat menneet keskenään samalla kaavalla eli kohtuu pitkä kokonaisaika 7:stä 16 tuntiin, mutta lyhyet ponnistusvaiheet 5-10 minuuttiin ja lapsi lapselta lyhempi kokonaiskesto ja lyhyempi ja helpompi ponnistusvaihe.. Onnea matkaan ap:lle, oli synnytyksen kesto millainen tahansa, on sen arvoista, kun sieltä tulee uusi elämä!!

1. 1,5 vrk - supistukset oli kyllä säännölliset ja tiheät mutta tehottomat, vaikka kyllä musta tuntuivat ihan tarpeeksi tehokkailta... mutta kaikki se unohtui sillä samalla siunaamalla kun sain ihanan lapsemme syliin : )
2. 20 min
3. toinen (eka sektiolla perätilan takia)

1. 15 h 25 min, 'virallinen versio'
2. 45 min
3. Ensimmäinen

Lapsivesi kylläkin meni 3 pvää aiemmin maanantai aamuna, synnytys käynnistettiin tipalla keskiviikkona ja poju syntyi torstai aamuna. Poika syntyi siis rv 39+5, 46cm/3135g/py 35.5cm.

1. Vedet meni klo 16. Lapsi syntyi klo 22.04. Eli 6h.
Virallisessa versiossa 7 h 30 min. Tämä johtuu istukan käsin irroituksesta ja kaavinnasta. Tähän kannattaa myös varautua. Vaikka ilmeisesti prosentti osua kohdalle on kuitenkin aika pieni.
2. 24 min. Ponnistamisen tarve alkoi voimakkaana jo pari tuntia aiemmin, mutta kätilö ei antanut lupaa ponnistaa. Annettiin spinaali, jotta synnytys hiukan hidastuisi. Supistukset kun olivat alusta asti 1 min välein.
3. Ensimmäinen lapsi.

1. Käynnistettiin keskiviikkona klo 10, avautumisvaihetta eli kunnon supisteluja jatkui perjantaihin klo 13.00 saakka.

2. Poika syntyi hätäsectiolla perjantaina klo 13.20

Yhteistyössä