synnytyksen käynnistys ennen la.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jonna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jonna

Jäsen
12.06.2004
290
0
16
Hei kertokaapas tämän kokeneet miten kauan kullakin on kestänyt käynnistyksen aloittamisesta synnytykseen jos on alettu käynnistelemään viikkoa tai kahta ennen laskettua aikaa. Itselläni käynnistys ehkä edessä viikon 38 tienoilla ja tahtoisin tietää, miten helposti se yleensä käynnistyy vielä tuossa vaiheessa jos oletetaan, että muuten menisi varmasti loppuun saakka odottelu. Ensimmäinen lapsi yliaikainen. Eli siis kokemuksia kaipailisin varsinkin itseni kaltaisilta toissynnyttäjiltä. Kiitos.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 01:45 mieeee kirjoitti:
minkä takia se synnytys pitäs käynnistää aikasemmin ?? :/ eikö sitä voi oottaa siihen laskettuun aikaan??

tähän voin omasta kokemuksesta vastata että minulla käynnistyksen syy on ollut vauvan koko. Esikoinen oli 3700 g ja hänellä murtui solisluu. Kätilöt sanoivat silloin tiukkaan sävyyn että ei sitten isompia lapsia. Toinen synnytys käynnistettiin rv 38+ ja poika oli juuri alle sen 3700 g. Edellinen raskaus annettiin mennä la:n asti ja poika olikin sitten melkein 3900 g, koska arvio heitti. Mutta onneksi kaikki meni hyvin eikä tarvinnut leikata!

Onhan niitä syitä esim. raskaus diabetes, korkea verenpaine, raskausmyrkytys... Eikös se ole niin että "riski synnytykset" voidaan käynnistää ennen laskettua aikaa.

Mulla käynnistettiin kun vedet oli mennyt pari päivää aikasemmin ja supistukset loppuneet alkuunsa. 38+6 kun poika syntyi.
Ja tietämättömille kun 38 vikkoa on täynnä lapsi on täysiaikainen, ei ole enää mitään odoteltavaa vaan laskettuaika on käsillä.

Esikoiseni synnytys käynnistettiin raskausmyrkytyksen taki viikolla 38+2. Tarkoituksena oli laittaa "muru" kohdun suulle,mutta ei olisi hyödyttänyt kun oli jo kahdelle sormelle auki, joten pistettiin tippaan, mutta ei silti lähtenyt tulemaan. Viikkoa myöhemmin synnytin terveen pojan! =)

Mulla tulee olemaan käynnistys edessä ja ennen kun rv 40 tulee. Minulla käynnistetään sen takia, koska olen ns syöksysynnyttäjä ja meillä on pitkä matka sairaalaan.

Jos tää edes pysyy rv 38 asti mahassa, kun meinaa tulla ennenaikojaa..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 01:45 mieeee kirjoitti:
minkä takia se synnytys pitäs käynnistää aikasemmin ?? :/ eikö sitä voi oottaa siihen laskettuun aikaan??

Meillä ilmeisesti joudutaan käynnistämään raskaushepatoosin vuoksi aikaisemmin, ei ole kyllä siitä kiinni ettei jaksa odottaa. Korkeat sappi ja maksa-arvot vaarallisia sikiölle ja on aiheuttanut joissain tapauksissa myös sikiökuolemia.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.07.2006 klo 16:21 mamma83 kirjoitti:
Mulla tulee olemaan käynnistys edessä ja ennen kun rv 40 tulee. Minulla käynnistetään sen takia, koska olen ns syöksysynnyttäjä ja meillä on pitkä matka sairaalaan.

Jos tää edes pysyy rv 38 asti mahassa, kun meinaa tulla ennenaikojaa..
minulla sama!!kuopuksesta niin jo tehtiinkin ja koska lapsi oli syntyny alle tunti kalvojen puhkasusta(joka siis oli käynnistys keinona)sanottiin mulle että jos joskus teen viä lapsia tulee synnytys tapa aina oleen tämä käynnistys.. :/

Yhteistyössä