synnytyksen käynnistyksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jou
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jou

Vieras
Onko totta, että silloin tulee kipeämpiä suppareita kuin jos itekseen lähtis käyntiin? Ja miten se oikeestaan tapahtuu? Tänään oli vika neuvolapäivä ja ens viikolla olis aika sitten käynnistykseen, mikäli ei mitään sitä ennen tapahdu. Pitäkääs peukkuja, että tämä sankari haluis tulla jo ulos. Käypi vielä niin kamalan kipeätä, kun pieni meuhkaa masusa, vihloo ja väliin vetää kävellessä koukkuun ja istuakaan ei pysty, ainoastaan makuuasennossa ei tunnu niin pahalta. Odottavan aika on siis piiiiiiitkä!!!!

Riippuu ihan miten käynnistetääm. Jos on paikat kypsät, niin kalvojen puhkaisu riittää eikä supparit ole sen kummempia kuin muutoinkaan. Jos joudutaan käyttämään paljon lääkitystä ja tippaa, niin ne on keinotekoisia suppareita ja jotkut ovat raportoineet ne kivuliaammiksi kuin luonnolliset. Mutta kivunlievityshän on keksitty :)

Mulla ei ole mitään vertailukohtaa, mutta kätilöt totesi kyllä, että monesti käynnistetty on kipeämpi. Mulla ainakin käynnistetyssä synnytyksessä oli se ongelma, että supistuksia tuli käytännössä tauotta. Mutta varmasti toisenlaisiakin kokemuksia on. Toivotaan, että lähtee spontaanisti, onhan se aina mukavampi vaihtoehto!

Mä pelkäsin ihan kamalasti käynnistystä mutta eipä tuo sen pahempi ollut kun itsestään käynnistyneetkään, ja kesti paaaljon vähemmän aikaa. Ja kivunlievitystä kehiin vaan jos siltä tuntuu.

..esikoinen käynnistettiin,oksensin ensimmäisen puoltoista tuntia kun supistukset olivat niin rajuja ja alkoivat heti.suoraan siitä saliin lapsi syntyi kolmessa tunnissa.ilman epiduraalia en olisi kestänyt.
kuopus tuli melkein luomuna.ainoostaan otin muutaman henkäsyn ilokaasua ponnistus vaiheessa.ne supistukset ei tuntuneet miltään verrattuna esikoisen synnytykseen.
eli mulla ero oli ainakin huomattava.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla ei ole mitään vertailukohtaa, mutta kätilöt totesi kyllä, että monesti käynnistetty on kipeämpi. Mulla ainakin käynnistetyssä synnytyksessä oli se ongelma, että supistuksia tuli käytännössä tauotta. Mutta varmasti toisenlaisiakin kokemuksia on. Toivotaan, että lähtee spontaanisti, onhan se aina mukavampi vaihtoehto!

sama juttu mulla. kaksi käynnistetty, eka cytotecillä ja toinen kalvojen puhkaisulla, ja molemmat on ollut yhtä tuskaa juuri noiden tauotta tulevien supistusten takia.

mulla puhkastiin kalvot ja pistettiin tippa.. 15 tuntia meni että muksu tuli ulos. Vertailu kohdetta ei ole, mut kyl oli niin saatanan tuskasta. eli ylös, ulos ja reippaat kävelylenkit et lähtee tulemaan itekseen! :) ei kannata miettiä sitä kipua tai kestoa.. se on vaan yks päivä ihmiselämässä ja loppuu kun se ihana pieni pallero tulee ulos! :)

Alkuperäinen kirjoittaja mamma87:
eli ylös, ulos ja reippaat kävelylenkit et lähtee tulemaan itekseen! :)

kuule kun kaikilla ei tule vaikka mitä tekisi. kyllä on kaikki saunat,siivoamiset,seksit ja muut kokeiltu moneen kertaan.

Alkuperäinen kirjoittaja se 2 kertaa käynnistetty:

kuule kun kaikilla ei tule vaikka mitä tekisi. kyllä on kaikki saunat,siivoamiset,seksit ja muut kokeiltu moneen kertaan.

ei se mullakaan toiminu... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja se 2 kertaa käynnistetty:

Joo. Minulla meni lapsivedet, mutta ei tullut supistuksia vaikka kuinka liikkui.

Yhteistyössä