Synnytyksen käynnistämisestä

kokemuksia jollakin? Mikä käynnistystapa, miten synnytys sujunut jne...?

Alkaa vaan mietittyttämään, kun itellä viikkoja nyt 41 tasan ja perjantaina aika äitipolille... eivät silti välttämättä silloin vielä ala käynnistelemään... Ja monelta kuullut huonoja kokemuksia ainakin cytotecilla käynnistämisestä... :/
 
mulla
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
kokemuksia jollakin? Mikä käynnistystapa, miten synnytys sujunut jne...?

Alkaa vaan mietittyttämään, kun itellä viikkoja nyt 41 tasan ja perjantaina aika äitipolille... eivät silti välttämättä silloin vielä ala käynnistelemään... Ja monelta kuullut huonoja kokemuksia ainakin cytotecilla käynnistämisestä... :/
Äh, täällä on monta aloitusta jo, kokeile hakua?

Joo, cytotecilla vasta käynnistyi mulla, tipalla ei ollenkaan. ja käynnistettiin kun alkoi lapsivettä tihkua 40+2. Kolmantena sairaalapäivänä käynnistyksellä alkoi synnytys.
 
tinni
esikkoa käynnisteltiin cytotecillä tiistai ja torstai (ke oli välipäivä) to illalla alkoi supistaa ja siirryttiin saliin jossa supistukset vaimeni. pe aamulla oksitosiini tippa ja kalvot puhki jolla käynnistyi sitte kunnolla. raskas kokemus ja en olis halunnu kakkosta käynnistettävän mutta mutta ei muuten tullu joten käynnistettiin jälleen cytotecillä ja maanantaina aloitettiin puolilta päivin ja ma-ti välisenä yönä syntyi 1.41 eli tästä toisesta yliaikaisena käynnistyksestä positiiviset kokemukset....ja ekasta negatiiviset koska olin jo aikaste väsy.
molemmilla kerroille laitettiin tabletin muruset kohdun suulle.
 
Mulla käynnistettiin synnytys rv 41+6 ja vauva syntyi 42+2. Mitään pahaa sanottavaa mulla käynnistyksestä ei ole. Ekanan päivänä sain 3 kertaa cytotecia ihan pienet muruset suun kautta. Päivän olin synnytysvastaanotossa ja yöksi sain lähteä kotiin, koska mitään ei tapahtunut. Seuravana aamuna takas ja sama juttu, tällä kertaa cytotecia vaan annettiin enemmän kerrallaan. Yöksi pääsin taas kotiin ja yöllä kotona sit alkoi supistukset. Olin kuitenkin aamuun asti kotona ja menin sairaalaan herättyäni. Silloin en enää saanut cytoteciä, koska synnytyksen katsottiin alkaneen. Viideltä pääsin synnytysaliin ja poika syntyi yöllä puoli 3. Synnytys oli kestoltaan reilut 12 h ja helpompi ja kivuttomampi kun olin kuvitellut. Iso positiivinen asia oli se, et koska synnytys käynnistettiin, mulla oli synnytysvastaanotossa oma vuodepaikka, joten sain kärvistellä supistusten kanssa ihan rauhassa, omalla pedillä eikä tarvinnu talsia pitkiä käytäviä.
 
minä
mulla on kaks viimestä käynnistetty tipalla ja aika tarkkaan nelisen tuntia siitä, niin vaavi ollu jo vatsan päällä. ensimmäinen käynnistettiin viikolla 37 ja toinen viikolla 39. ei mulla mitään huonoa kokemusta niistä ole.
 
kiitos kokemuksista=)

Itsestä tuo käynnistys tuntuu vaan niin "vaikealta", kun kaksi edellistä synnytystä käynnistyneet ihan spontaanisti ja molempien kokonaiskesto n.2h... ei millään huvittais ajatus mistään 3 päivän käynnistelystä :/
 

Yhteistyössä