synnytyksen jälkeinen päänsärky

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

zuku

Aktiivinen jäsen
10.06.2007
4 256
0
36

Onko muilla kokemusta? sain epiduraalin kylkiäisenä postpinaalin päänsäryn + niska kivun. Niskakipu/jäykkyys helpotti,kun 2pv synnytyksestä laitettiin veripaikka. Päätä särkee edellee. Päänsärky hellittää lähinnä vaik kun laittaa silmätkiinni. Ei jrrikaan helpota maatessa. Valo ottaa silmiin... särkylääkkeistä/hieromisesta ei apua ja lämpö pakkaus vain pahentaa...
kauanko kestää ja onko mikään muu auttanut kuin aika... ei pysty oikein vauvasta nauttimaan, vaik muutoin vointi ok.
zuku ja tyttö 4pv

Mulla oli tuo, mut se loppui kokonaan siihen veripaikan laittoon.
Mulla oli kyllä niin järkky se päänsärky, että synnytys oli lastenleikkiä siihen verrattuna.
En pystynyt hoitamaan ollenkaan vauvaa sen päänsäryn aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
lisään tohon edelliseen, että mulle anestesialääkäri suositteli kahvin juomista. :) Kofeiini ilmeisesti auttaa jostain kumman syystä.

Juu, ja mulle tuotiin kokista 2 litraa juotavaksi heti kun osastolle päästiin. Ja kahvia lisäks.

Mulla oli myös aivan hirveä päänsärky ja niskat ihan jumissa ja koko sairaalassaoloaika yhtä helvettiä, lisäksi hb 77 ennenkuin huomasvat että tarviin lisäverta.
(sain synnytyksessä 2xspinaalin)

Kotona alkoi vasta helpottamaan (sairaalassa olin viikon).

Mulla särki pää synnytyksen jälkeen samana iltana, sain panadolin ja auttoi..en kyllä osannut sitä epiduraalin yhdistää..luulin et se johtu siitä ponnistamisesta :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mulla särki pää synnytyksen jälkeen samana iltana, sain panadolin ja auttoi..en kyllä osannut sitä epiduraalin yhdistää..luulin et se johtu siitä ponnistamisesta :snotty:

Mä kyllä luulen ettei se päänsärky ollut epiduraalista. Tai en tiedä, mut mulla ei ainakaan auttaneet yhtään mitkään särkylääkkeet.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:

Mä kyllä luulen ettei se päänsärky ollut epiduraalista. Tai en tiedä, mut mulla ei ainakaan auttaneet yhtään mitkään särkylääkkeet.

No ei varmaankaan mitä noiden muiden säryistä luki :o Voihan se kai olla siitä punnaamisestakin

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:

No ei varmaankaan mitä noiden muiden säryistä luki :o Voihan se kai olla siitä punnaamisestakin

No enpä yhtään ihmettelis vaikka siitäkin alkais päätä särkemään =)

Oletko linjoilla? Vieläkö särkee päätä? Kannattaisko soitella sairaalaan tuosta..jos edelleen särkee.
Mie en kyllä olis kuvitellutkaan lähteväni kotiin siinä tilassa vauvan kanssa, enkä olis pystynyt edes autolle asti kävelemään. :|

mulla tuli kans spinaalipäänsärky joka kesti sen 3 päivää (siis tuntu että mä kuolen siihen särkyyn)ennenku sitte tehtii veripaikka ja se särky loppu ku seinään...eli jospa sulla ei onnistunu se veripaikka ap, jos vieläkin särkee...mulla oli 3 reikää selässä jossain kalvoilla mihin ne sitä piikkiä ronkki silloin spinaalia laitetaessa ku ei meinannu onnistua sen laitto ja sieltä sitte kuulemma tihku selkäydinnestettä joka sitte aina seistessä tai istuessa nousi aivoihin tehden paineen sinne ja se teki sen kauheen säryn...näin kätilö mulle selitti.

mul tää kipu helpotti huomattavast sairaalassa..en saanu nukuttua ni halusin jo kotia! alko sit kotimatksla uudestaan. oikeestaan nyt toivon et olisivat toppuutelleet..hormonimyrskyissä itkeä tihuutin koti-ikävää jne ni kai eivät raaskineet..
kävi eilen lääkärissä...ohjeeksi 3litraa nestettä, paljon kahvia. kumarella ei saa, vain vauvaa saa nostaa. ja kipulääkkeeksi naprometin 500 1x3, jos huomiseen mennessä ei helpota laitetaan uusi veripaikka...
kiitos voima haleista..tosi kurja olo, ku ei jaksa lásta hoitaa ja kaikki muu jää miehelle..onneksi mulla on KULTAINEN mies joka ymmärtää...

Yhteistyössä