Synnytyksen jälkeen ummetusta ja kakka kovalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ongelmia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ongelmia

Vieras
Mikä avuksi. Synnytyksen jälkeen mulla ihan kauheita kakkaamisongelmia. Kakkaa tulee tosi harvoin, noin kerran tai kaks ehkä viikossa ja se on ihan kivi kovaa ja hankala saada uloskin. Sattuu enemmän kuin synnytys kun sitä kakkaa yrittää punnertaa ulos. ennen synnytystä kakkasin kerran päivässä ja ei ongelmia. auttaakaa mua arvon ladyt!

Laxoberon tippoja kehiin! Itsellä sama ongelma ja pari pv sitten jouduin jo peräruiskeilla itseni tyhjentämääm 2x. Nyt sitten tippoja käytän toistaiseksi. Synnytys tosiaan oli helpompaa, ja lapsi sentään painoi 4,7kg :x

Mistähän toi ummetus ja kova kakka sit johtuu? Niin ja noista laoberon tipoista et mulla ne vaan alkaa pierettämään, eli ei apua. Samoin dubhalacit sun muut sellaiset kans vaan pierettää. Ääni kuuluu ja haiseeki ehkä, mut mitään ei tuu silti.

Mullakin on ollut sektioiden jälkeen sama ongelma. Ekalla kerralla kärsin itsekseni ja menihän se ajan kanssa ohi. Toisella kerralla olin viisaampi ja marssin heti apteekkiin hakemaan apua. Siellä suositeltiin suppoja, jotka pehmentävät ulostetta ja laittavat suoleen vauhtia, on vähän hellempi keino kuin varsinaiset peräruiskeet. Mulla taitaa rautalääkkeet kovettaa vatsan, kun niitä joudun popsimaan heti sektioiden jälkeen.

Yksi "hauska" tapaus sattui, kun olin juuri laittanut supon ja odottelin sen tehoamista, niin eikös ovikello soi ja yllätysvieras marssii sisään! Siinä sitten aikani kiemurtelin, kunnes oli pakko juosta vessaan... Onneks toimitus oli lääkkeen ansiosta helppo ja nopea! :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja ongelmia:
Mistähän toi ummetus ja kova kakka sit johtuu? Niin ja noista laoberon tipoista et mulla ne vaan alkaa pierettämään, eli ei apua. Samoin dubhalacit sun muut sellaiset kans vaan pierettää.

Ootko käyttänyt tarpeeksi kauan? Joskus ottaa useemman päivän ennenkuin auttaa, itse käytin levolacia eikä se heti auttanut. Mutta johan se lopulta lähti :laugh: Sitte 'ylläpidin' levolacilla jonkun aikaa.

ummetus johtuu kuulemma siitä että lihakset on 'synnytysalueen' ympärillä venyneet. Sektion kohdilla sen kai tekee haava?

Apuaineiden keralla kantsii syödä luumuja ja kuitupitoista ruokaa. ja paaaaljon vettä!

Yhteistyössä