Raskaus ja vatsa kovalla, apua :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 555555
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
5

555555

Vieras
Rv 21 menossa. Olen sairaslomalla ja liikuntakiellossa sen takia, vain pienet kävelylenkit sallittuja. Ulkona on tiet pelkkää jäistä suljua niin en uskalla lähteä sinne liukastelemaan. Ja koska en ole päässyt nyt aikoihin liikkumaan niin vatsa on kovalla vissiin sen takia. Kakkaa tulee, mutta aika kovaa pitää punnertaa ja kauan. Yksi päivä vatsaakin väänsi kamalasti, mutta ei saanut mitään tulemaan ulos. Pari päivää nyt jatkunu tätä. Ostin eilen kaupasta luumuja, ja olen juonut paljon vettä mutta ei tunnu hirveästi auttavan. Ärtyvä suoli muutenkin ja tulee ihan pöhöttynyt olo kun vatsa on turvoksissa.

Ei tässä haluais kuitenkaan ihan mitään laksatiiveja mennä ostamaan... Mikä neuvoksi??

Kannattaa ostaa apteekista Vi-sibliniä, sitä lusikallinen tai kaks päivässä. Pitkäaikaiseen käyttöön siis. Ja nopeampaan helpotukseen käy ainakin toi Duphalac, mutta sitä taas ei kannata käyttää säännöllisesti, tarpeen mukaan vaan muutamia päiviä, jotta saa pahimman pöhötyksen ja lukon pois. Mä sain myös ummetuksen tossa kohtaa raskautta kun jouduin aloittamaan raudan käytön. Tarkistin silloin noiden käytön turvallisuuden Teratologisesta palvelusta. Kannattaa hoitaa asa pois, ennenkuin saa likistelystä peräpukamia ja muuta mukavaa. Ihan vaan kokemuksesta sanon...

En tiiä muiden lääkkeiden sopivuudesta, mutta mulle suositeltiin Levolacia, ensin vähän suurempana annostuksena sitten ylläpito annostus säännöllisesti. Peräpukamat ehtii saamaan sitten synnytyksessä.

Ehkä sitten pitää jotain hommata huomenna jos vatsa ei tänään tyhjene, luumujen ja muiden kotikonstien avulla :/ Ei oo aiemmin ollu ummetusta raskausaikana, nyt vasta, yleensä vatsa toiminut hyvin mutta nyt kun ei saa niin paljon liikuntaa harrastaa ja toipilaana on.. Niin ja rautakuuria mulla ei ole päällä koska hemoglobiinit on tosi hyvät edelleen.

Yhteistyössä