Synnytyksen jälkeen jälkivuoto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä just jostain luin että kun imettää niin kohtu supistuu nopeammin ja se jälkivuotokin loppuisi aiemmin. Tiedä tuota. Mulla ei kauaa muistaakseni kestänyt, kai 2-3vk.

Ekasta sektio. Ei jälkivuotoa. Imetin.
Tokasta synnytys. Jälkivuoto kesti ja kesti. Lopulta kaavinta - pala istukkaa oli jäänyt kohtuun. Ei imetystä, koska lapsi menehtyi.
Kolmosesta synnytys. Jälkivuoto kesti noin seitsemän viikkoa. Imetin.

Kuukautiset alkaneet vasta lääkkeillä käynnistettynä. Ei itsestään.

Samaten sanotaan että imetyksessä menkat eivät tulisi nopsaa...ei mennykään ko 2kk niiden alkuun. Onhan se tuokin jälkivuoto yksilöllistä.

Juu on varmasti yksilöllistä tämäkin. :) Luin vaan jotain että se kohtu tosiaan supistuu nopsemmin kun imettää ja näin ollen jälkivuoto olisi niukempaa ja loppuisi nopeammin. Itse vaan mietin että miten se siihen haavaan vaikuttaa josta se vuoto tulee.. Enpä ole ekspertti näissä. :D
Minä täysimetin liki 6kk ja viimeisen kerran kun vauva oli 11kk, kuukautiset alkoivat vasta 2vk vikasta imetyskerrasta. :) Mutta on myös ystäviä jotka täysimettäneet ja siitä huolimatta kuukautiset alkaneet pian.

Molemmat lapset sectiolla ja molempia imetetty, maitokin noussut yhtä nopeasti ja rajusti. Ekassa jälkivuoto kesti 8 viikkoa, tokassa vajaa kolme. Eli ei siis riipu millään lailla imetyksesta, synnytystavasta tai muustakaan tuollaisesta, vaan ihan on tapaus kohtaista.

Yhteistyössä