Synnytyksen jälkeen alapään toimintojen palautuminen varsinkin jos laskeumavaivoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suolihuoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suolihuoli

Vieras
Tiedän, että yksilöllistä varmaan, mutta jotenkin olen niin apein mielin, kun tuntuu, että alapäässä painattaa ja ristiselkää jomottaa eikä isompaa asiaa sitten tule kuitenkaan vaikka tunne ois sellainen.

Mulla on todettu peräsuolenlaskeuma jo aiemmin ja nyt iski paniikki, että menikö tää nyt kerrasta näin hirveäksi, että tuotokset jää tuonne jonnekin?
Aiemmin kun olen ollut "kovalla", niin pieni avustus toisesta rööristä on auttanut kun sinne pakkautunut, mutta nyt sitä ei tunnu olevan sielläkään..?
Tunto on kyllä aika minimaalinen tällä hetkellä tuolla alakerrassa, tosin synnytyksestäkin vasta muutama pv.

Päivä synnytyksen jälkeen sain kyllä käytyä vessassa isommilla asioilla ihan runsain tuotoksin, kun olin ottanut edellisenä iltana laxoberonin kuulia. Eilenkin otin, mutta niistä oli kyllä jo päiväys mennyt, joten voivat olla tehottomia.

Mies koitti rauhoitella, että enhän mä ole syönytkään moneen päivään, niin miten sieltä oikein mitään tuleekaan...
...minä kun en oikein noihin sairaalaruokiin ole ihastunut...

Sekavaa tekstiä tuli, vastatkoon joku jos osaa.
Niin ja vielä mainittakoon, että olen alateitse pyöräyttänyt maailmaan jo 4 lasta, joten ei tää nyt ihan uutta ole, mutta aika kultaa muistot;)

No jos et ole syönyt, ei sieltä tosiaan mitään voi tullakaan. Toi paineentunne ja särky kuulostaa kyllä oudolta. Ehkäpä kannattaisi mennä lääkäriin. Miten sitä laskeumaa on ennen hoidettu?

Mulla kans neljännen jälkeen ollut sellaista vaivaa ja tunnetta, että oma diagnoosi on toi laskeuma, vaikkei lääkäri sitä myönnä. Silti haaveilen viidennestä lapsesta...Pilaanko sitten alapääni aivan?

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
No jos et ole syönyt, ei sieltä tosiaan mitään voi tullakaan. Toi paineentunne ja särky kuulostaa kyllä oudolta. Ehkäpä kannattaisi mennä lääkäriin. Miten sitä laskeumaa on ennen hoidettu?

Ei mulla siis särkyä ole vaan sellaista jomotusta, kuin jälkisuppareissakin.
Eikä tuo paineentunnekaan mitään kovaa ole, mutta kun sain päähäni, että joo tässähän nyt sitten ei enää alapää toimi, niin seurailen itseäni ehkä liiankin kriittisesti:(

Tätä minun laskeumaahan ei hoideta mitenkään, vaan sanottiin, että lapset tehä nyt mitä tekee ja sitten leikkauspöydälle homma korjaamaan.
Nyt lapset tehty ja hakeudun kyllä leikkausjonoon piakkoin, mutta mielellään odottavat n. 6kk, että paikat palautuneet siihen kuosiin, kun voivat vielä palautua. Toki tekevät jotain asialle aiemminkin, jos vaivaa pahasti.

Lääkäriin meno siis juuri nyt mielestäni tarpeeton kun lapsikin on vasta 3 vrk, mutta ajattelin asiaa kysellä täällä kun edellisestä alatiesynnytyksestä tätä ennen on tosiaan kulunut jo liki 10 vuotta ja synnytyskin tuntui kuin olisi ns. ensi kertaa pappia kyydissä...

Mutta noin yleisesti, ilman siis mitään laskeumavaivojakin, niin miten olette palautuneet normaaliin suolistotoimintaan.

Yhteistyössä