synnytyksen jälkeiset kuukautiset

siinäpä se, eli esikoisemme on nyt 10kk ja imetys vähentynyt lapsen aloitteesta n. 7kk:n ikäisenä pelkkiin yö/aamusyöttöön ja 8,5-9kk:n ikäisenä kokonaan pois rintaruokinnasta. menkkatuntemuksia on ollut jo hyvän tovin (veikkaisin useammassa kuussa), mutta vasta nyt kolme päivää takaperin wc:ssä käydessäni huomasin paperissa pienen aavistuksen vaaleanpunaisen jäljen. ajattelin jo, että jipii, nyt kuukautiset alkavat, mutta eivät näyttäisi alkaneen ainakaan vielä. tuo pieni samainen vaaleanpunertava jälki näkyy paperissa edelleen ehkä kerran päivässä, siteeseen tai suojaan saakka ei kuitenkaan mitään. kivutkin mitä ensimmäisinä päivinä oli, ovat hävinneet. olisi kiva kuulla minkälaisena teillä kuukautiset ovat alkaneet ja tuntuuko tämä kenestäkään tutulta. ehkäisyä emme ole käyttäneet, koska toinen lapsi olisi tervetullut meille koska vain (jos sellainen vielä suodaan).
 
Mua kiinnostais sama juttu. Aikaisempien synnytysten jälkeen kuukautiset ovat alkaneet melko nopeaan yösyöttöjen jäätyä, nyt viimeisestä on puolitoista kuukautta. Päivisin imetän ruokailujen yhteydessä ja poika on 7,5 kk.
Alavatsajomotuksia on päivittäin ollut jo pitkään, valkkaria riittäis naapureillekin ja yhden punervan pisaran oon bongannu joku aika sitten. Raskaustestin tein parisen viikkoa sitten ja se oli nega.
 
Komppaan edellisiä; muakin kiinnostaa tämä!

Mulla myös on ollut alavatsakipuja jo pidempään (niitä nippailuja ja jomotuksia) sekä valkovuotoa, mutta ei siis vielä menkkoja. Poika 7kk ja imetän päivisin ruokailujen yhteydessä. Eli siis jos joku osaisi kertoa, kuinka kauan tää jomotus/nippailu-vaihe on teillä kestänyt ennenkuin menkat on alkaneet? Tietysti hyvin yksilöllistä, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia :)
 
Mulla on sama homma. Ekan jälkeen alkoi menkat n.6kk synnytyksestä, tokan jälkeen n.8-9kk (en muista ihan tarkkaan, kun siitä jo 6 vuotta aikaa). Mutta nyt ei oo näkyny eikä kuulunu, ja tyttö täyttää lauantaina vuoden :O
Ja tosiaan aina välillä on menkkakipuja (ollu jo useamman kuukauden), ja ootan jo että alkaa, mut ei. Tosin en mä niitä kauheesti kaipaakaan, kun vuodan sitten kuitenkin kuin Niagaran putous. Mutta toisaalta se olis jonkinlainen merkki, että kaikki on kunnossa. Niin, ja edelleen imetän n. 2-4 kertaa päivässä (mutta niin edellisiäkin).
 

Yhteistyössä