synnytyksen jälkeisestä mahasta sanottua...

pinotaan nyt nämäkin, kun ottaa niin itseä päähän tulleet kommentit, että haluan kuulla miten muilla....synnytyksen jälkeen kun tuo vatsa ei siis sekunnissa häviäkään, vaiks vauva ulos on tullutkin. Miten tuota on kommentoitu, vai onko?

Itse olen nyt kuullut vauvaa katsomaan tulleilta sukulaisilta/tuttavilta, että "voi vieläks sul on toi masu! (vko syn jälkeen)", "aika hassu roikko toi sun maha" , "miks se ei oo lähtenyt", "miten niin et voi nousta? (leikkaushaava siis oli syynä...) "sit kun toi sun maha häviää niin ostetaan sulle uusia vaatteita (mielestäni nykyisetkin siis ihan kauniita, en kulje missään jätesäkeissä!), "tuliko sulle raskausarpia, ne on sit rumia" (en viitsinyt enää siin vaihees sanoa, että tulihan niitä.) Vielä enempi on hatuttavut, kun osalla sanojista on itselläänkin vatsamakkarota vaik muille jakaa... Ja tosiaan nyt mun synnytyksest ei oo menny kahtakaan vkoa.

Noh, tää nyt jurppii, mutta eivätpä nuo kai pahaa tarkoita tiedän sen....

:kieh:
 
Onneks olen kai unohtanut noi kommentit, jos niitä on tullut :whistle:
Mutta esikoista odottaessa yksi miehen kaveri kysyi multa (katsoi epäuskoinen ilme naamallaan) että jääkö se maha sitten pussiksi vai kutistuuko se takaisin? Sanoin että no jaa-a, vähän vaikea sanoa tässä vaiheessa, sen näkee sitten :D mistä mä esikoista odottaessa oisin tiennyt miten mun maha palautuu :headwall:
 
naapurin mies sano sinä päivänä kun kotiuduin eli synytyksestä oli tasan 4pv että vähän sulle jäimasua mutta kun sää alat jumppaan niin pian se pois lähtee :/ niin kuin mulla ihan heti olis ollu mielessä alkaa hirmu jumpat kotona |O
no tulipahan mieleen painuva kotiutuminen :whistle:
 
Onpas sulla kyllä melkoisia tuttavia! Todella törkeitä kommentteja! Taitavat myös olla melko tietämättömiä, kun alkavat näin varhaisessa vaiheessa kommentoimaan synnytyksen jälkeistä mahaa. Tokihan se ottaa aikansa, että kohtu pienenee alkuperäiskokoonsa ja vatsa palautuu muutenkin. Mulle on onneksi jo moni ystävä sanonut etukäteen (LA 10.6), ettei saa sitten ottaa mahan palautumisesta stressiä, että kyllä se vuoden päästä alkaa olla taas omanlaisensa.

Toivottavasti pystyt ohittamaan nuo tuollaiset kommentit ottamatta suuremmin itseesi. Minä en pystyisi. Todella karseita tuttavia sulla!ÄRRINMURRIN!
 
Mulle mun sisko sanoi kun satuin kerran vaihtaan vaatteita sen ollessa vieressä: "Kauheet tissit!!! Tuleeko niistä noin isot ja tummat?!!?" Mua ei kuitenkaan se häirinny, sanoin vaan naureskellen että tuleehan niistä =) Tollaset kommentit on hyvä ottaa huumorilla tai jättää omaan arvoonsa. Kuitenkin se pieni nyytti on kaikkien arpien ja löllömahan arvoinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kesätuulia80:
Onpas sulla kyllä melkoisia tuttavia! Todella törkeitä kommentteja! Taitavat myös olla melko tietämättömiä, kun alkavat näin varhaisessa vaiheessa kommentoimaan synnytyksen jälkeistä mahaa. Tokihan se ottaa aikansa, että kohtu pienenee alkuperäiskokoonsa ja vatsa palautuu muutenkin. Mulle on onneksi jo moni ystävä sanonut etukäteen (LA 10.6), ettei saa sitten ottaa mahan palautumisesta stressiä, että kyllä se vuoden päästä alkaa olla taas omanlaisensa.

Toivottavasti pystyt ohittamaan nuo tuollaiset kommentit ottamatta suuremmin itseesi. Minä en pystyisi. Todella karseita tuttavia sulla!ÄRRINMURRIN!
Mäkin haluan tuollaisia tuttavia!!!!! Mutta totta on että tuo nyyttinen se tärkein on ja se että oma mies suhtautuu tähän jäljellä olevaan mahaa tosi hyvin -yritän ottaa kyl huumorilla nuo, mutta ei sille mitään voi että useampi tuollainen alkaa jo saamaan itkua aikaan...
 
olenhan mä saanut siis myös positiivisia kommentteja ja ihan jopa jotkut katsovat vauvaa, eivätkä kommentoi masua.... Nää vähemmän kivat vaan jää mieleen. Tiedän kyllä keitä ihmisiä en toiste vapaaehtoisesti vauvaa päästä katsomaan, jos niitä lisää tulee joskus...
 
Rohkaiseva kommetti!

Meillä esikoinen 6v katsoi mun mahaa ja sanoi toissapäivänä että olet äiti ihan sopivan kokoinen!!! Oli aivan ihanasti sanottu... Synnytyksestä siis kaksi kuukautta ja maha siis vielä pömpöttää. Kaikki aikanaan...
 
Ei ole ONNEKSI kukaan ollut niin valopää, että olisi jäljellä olevaa masua kommentoinut. Itseä inhottaa tuo "vyölaukku" ihan riittämiin muutenkin.

Kenties hieman samaan sarjaan kuuluvaa voisi olla kaveri hyvää tarkoittanut kommentti, kun harmittelin, etten mahdu mihinkään nätteihin vaatteisiin, että "ei noin pian synnytyksen jälkeen tarvitse niin nätti ollakaan". Tuonkin voisi tulkita miten vaan, mutta tiedän, että kaveri tarkoitti vain, että ajan kanssa niihin vaatteisiin mahtuu, ei sitä, että näyttäisin linnunpelättimeltä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:
Ei ole ONNEKSI khttp://keskustelu.kaksplus.fi/t789893,lainaa-7711564#
=)ukaan ollut niin valopää, että olisi jäljellä olevaa masua kommentoinut. Itseä inhottaa tuo "vyölaukku" ihan riittämiin muutenkin.

Kenties hieman samaan sarjaan kuuluvaa voisi olla kaveri hyvää tarkoittanut kommentti, kun harmittelin, etten mahdu mihinkään nätteihin vaatteisiin, että "ei noin pian synnytyksen jälkeen tarvitse niin nätti ollakaan". Tuonkin voisi tulkita miten vaan, mutta tiedän, että kaveri tarkoitti vain, että ajan kanssa niihin vaatteisiin mahtuu, ei sitä, että näyttäisin linnunpelättimeltä...
:ashamed: Joo, ehkäpä noita sammakoita tulee kaikkien suusta silloin tällöin. Itsekin olen ajatellut, että eivät pahaa tarkoita, tuskin tarkoitti tuo sinunkaan kaveri, vaikka hiemanhan tuo voi matalaksi vetää mieltä... mutta silti toivoisin että ihmiset ajattelis mitä sanoo eikä sanois mitä ajattelee ;)
 
Vera-84
ei nyt kuulu tähän maha asiaan, mutta...nyt kun olen ollut raskaana, niin jotenkin olen tullut suulaammaksi,ja kaikki eivät ehkä halua tietää miten vauvan pää liikkuu siellä alhaalla jne. No oltiin apteekissa ja sanoin kaverille että: hei kato,tossa on noita letkuja mistä imetään vauvalta räkä. Se sitten vähän tuskaantuneena sano ettei haluakaan kuulla sellaisesta ällöttävästä asiasta. No hei,ei muakaan kiinnostais se laite. Ajattelin hankkia toisen mallisen. Mut ei nuo nuoret lapsettomat jaksa vissiin kuunnella kaikkia meidän juttuja. Mistäs sitten pitäisi puhua? Ai etä ostit tollasen muotipaidan, ai onks muoti nykyään sellasta...eihän mulle edes nyt mahu mikään sellainen päälle. :| nyt rv 38.
 
Käväisin töissä viikko synnytyksen jälkeen. Eräs työkaveri katsoi mahaani ja tuli onnittelemaan että "ai ihana, teille on tulossa toinen vauva" (esikoinen on 2 v), johon vieressä seissyt asiakas "ai, on vai, onneksi olkoon". Jouduin tokaisemaan että kyllä se jo viikko sitten syntyi, että sori että on vielä vähän mahaa jäljellä. Tuon asiakkaan vielä käsitän, mutta ei kyllä ole voinut kollegalta jäädä raskausmahani paria kuukautta aiemmin huomaamatta...
 
Heh. Täälläkin suurimmaks osaks vaan hyvää palautetta vauvasta ja kilojen lähdöstä, mut ku oli 4 päivää synnytyksestä mun isi tuli kylään ja ensimmäinen kommentti oli "Tuleeks tuolta vielä toinen" jolle mä kyllä nauroin ku se on meiän isin tyyli puhua. Mut mun miehen veli oli siinä uskossa että se koko maha katoaa heti ku lapsi on ulkona ku se oli ihan järkyttyny että mulla on vielä maha kun tuli 5 päivää synnytyksen jälkeen kylään. On ne jotku ihmiset sitte hassuja.

Jonz ja Topi 3viikkoa5päivää :flower:
 
et kilot jää synnärille ja oli sitten hieman pettynyt, joten eipä tuo ihme että varsinkin lapsettomat ihmiset sitä roikkumahaa ihmettelevät.Tahtoo nuo meidän hormoonit vaan hyrräillä niin että otetaan kaikki sitten niin itseemme:(. Mulle ei ihmeempiä kommentteja oo tullut kun aina ollut niin pieni maha raskaana ollesakin ja parin kuukauen sisällä on hävinneet loputkin.Asiaa auttaa myös se, että ystävilläni ja sukulaisilla on itselläänkin muksuja. Mulla itellä on vaan aina ollu epävarma olo mahani kanssa ja kohtahan se on taas edessä kun kolmas vauva syntyy..
 
Niin sitä ihmiset on kummallisia.. Oma äitini tuli katsomaan pikkuista viikko syntymästä ja hänen eka kommenttinsa oli: "onpas sulla vielä iso maha", vaikka olin juuri aiemmin hehkuttanut miehelleni kuinka pieni mahani jo on, kun mahduin jo pienempiin farkkuihin.. Ja äidilläni sentään omakohtaista kokemusta synnytyksen jälkeisestä mahasta.. :p
Siskoni (20v silloin) kommentti esikoisen syntymän jälkeen taas oli: "kamalaa, eihän se vain jää tuollaiseksi!" Siinä sitten yritti vakuutella, että ei varmaan, vaikka itsekin oli kuvitellut sen lähtevän heti pois..

Kyllä sitä tosin ensimmäisellä kertaa itsekin tosiaan kuvitteli, että tuo maha häviää heti samantein synnytyksen jälkeen, ja oli siinä ihmettelemistä kun ei kotiinlähtö vaatteet mahtuneetkaan vaan piti laittaa sairaalaan tullessa olleet vaatteet päälle. Toisella kertaa olin viisaampi ja laitoin jo mennessä sellaiset vaatteet päälle, joilla oli mukava tulla kotiin. ;)
 

Yhteistyössä