synnytyksen jälkeisestä jälkivuodosta

Synnytyksestäni on nyt pian aikaa kahdeksan viikkoa.
Synnytyksen jälkeiset kolme viikkoa oli jälkivuotoa, neljäs niukkaa tiputtelua. Pari viikkoa oli siinä sitten sellaista, etten vuotanu laisinkaan kunnes MIELESTÄNI menkat alkoivat tuossa ennen uutta vuotta runsaalla vuodolla. Ne kestivät kolme päivää. Nyt on viikon ajan tullut niukkaa vuotoa päivittäin siteeseen, ja viimeisimmät päivät ruskeana vuotona, joskus ruskeana limana.
Onkohan tämä enää normaalia? Miksi tätä verta tulee lähes koko ajan? Koko ajan on kovia menkkakipuja sekä selässä että mahassa.
Voikohan tämä olla jo jokin tulehdus tmv?

Kokemuksia. Miten teillä on tullut menkat synnytyksen jälkeen?
Kuinka kauan kestivät ja kuulostaako kuvailemani vuoto tutulta omien menkkojen suhteen?

Toisaalta vähän pelottaa, kun tuo vuoto ei näytä millään loppuvan ja kivut ovat välillä koviakin mutta jos edes jollakulla on ollut samantapaista niin tiedän sen olevan normaalia.
Vai voiko jälkivuoto loppua ja alkaa uudestaan parin viikon kuluttua? Itse kyllä uskon noiden olleen alkaneet menkat.

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
 
Ei millään pahalla,mutta kannattais kyllä kysellä tätä juttua jostain ihan muualta.Meinaan et jos noin kovasti mietityttää,ja oot kipeenä.

Mulla oli itsellä kohtutulehdus.Ja sen kanssa ei kyllä ole leikkimistä.
 
UhmaikäinenÄiti
Luulempa et sinulla on alkanu menkat heti. Kuulosti aika tutulta. Minulla ensimmäisen pojan syntymän jälkeen alkoi menkat heti viikon päästä ku jälkivuoto loppu. Tosin ne tuli sen jälkeen vain kerran ku odotin jo toista.
Mut menkat voi alkaa heti jälkivuodon jälkeen. Ja kivut voivat olla just kuvailemaasi. Ei mielestäni syytä paniikkiin.
Minulle kätilö sanoi et jos on kohtutulehdus niin se on niin kipee, että se kipu on ihan sietämätöntä.
 
Katiaana
Mulla ollut kans kohtu tulehdus eikä se ollu sietämättömän kipee. Toki nyt kuopuksen jälkeen mun menkat alko 1kk päästä synntyksestä, mutta jälkivuoto kesti vain 2 päivää.

Että jos käsitin oikeen että sun "menkat" ollu nyt yli viikon ni tuskin se sitäkää on?
 
odottamaton
Kannattais käydä lääkärissä. Mulla ei jälkivuoto loppunu, yltyi vaan kuukauden päästä. Menin sairaalaan päivystykseen. Parin tunnin kuluttua olin jo heräämössä. Leikkasivat kohtuun jääneen istukan palan.
 
olen miettinyt tätä samaa asiaa. synnytyksestä on nyt kohta 8 viikkoa ja jälki vuotoa tulee edelleen välillä vähemmän ja välillä enemmän ja hetkiä ettei ollenkaan. välillä se on ruskehtavaa ja välillä ihan veristä. Kävin viikko sitten jälkitarkastuksessa ja kaikki oli ok ja lääkäri vaan totes että jälkivuotoa voi tulla edelleen eikä siihen muuta sanonut. Imettäessä tulee edelleen jäki supistuksia.
Nyt sit mietin että kuinka kauvan katson asiaa ja millon hakeudun yksityiselle gynegologille, kun eivät näytä mitään ymmärtävän terveyskeskuksessa!

Tulehduksessa kyllä varmaan aina se vuoto haisee pahalle, mulla se ei haise millekkään.
 
Mulla synnytyksestä on vasta 2 vk ja vuoto melkein jo loppui pariksi päiväksi, mutta yhtäkkiä alkoi tosi runsaana ja punaisena uudelleen. Onkohan normaalia? Pieniä vihlaisuja kyllä tuntuu vatsassa ja mietityttää, ettei vain kyse olisi jostain tulehduksesta. Vuoto on ollut pari pv aika pahanhajuistakin. Pyytäisin kommentteja niiltä, joilla on ollut joku tulehdus tms. synnytksen jälkeen.
 

Yhteistyössä