\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.11.2006 klo 18:39 Kaikki niin uutta kirjoitti:
Mulla olis tässä vähän hassu ja outo asia mielessä.. Kun tämä vauva mikä kohta olis tulossa on jo äärettömän rakas nyt tuolla masussa, mutta jotenkin en osaa ajatella, että meille tulee tosiaan vauva ja mua pelottaakin, että entä jos en tunnekaan vauvaa kohtaan mitään ihmeempää synnytyksen jälkeen? Ja osaanko käsitellä vauvaa kun se on niin pieni? Miten teillä on mennyt tällaisen asian kanssa, tuleeko se luonnostaan et osaa hoitaa niin pientä ja hurmaako se tulokas niin heti ettei edes muista enää tällaisia ajatuksia? Ja ehkä asiaa korostaa se, että olen tosi koti-ihminen enkä tiedä miten pärjään sen muutaman päivän siellä sairaalassa. Kertokaa miltä teistä on tuntunut synnytyksessä ja välittömästi sen jälkeen. Ja myös miten se sairaalassaoloaika sujuu. Tämä on niin rakas ja odotettu vauva, mutta tuollaista silti pelkään :ashamed:
Aivan samoja ajatuksia risteili omassakin päässä. Raskausmyrkytysepäilyn vuoksi jouduin olemaan loppuajasta
yhden yön osastolla, mutta itku meinasi tulla kun lääkäri sanoi että tänne jäät kyllä yöksi. Sen jälkeen ajattelin että mitenkähän minä voin olla jopa viikon osastolla (suunniteltu sektio oli tiedossa).
Ja sen kummempia tunteita ei ollut odotusaikana lapseen, en osannut puhua vatsalle tms.
Sektion jälkeen sitten kahden päivän päästä mulle iski se homman todellisuus, että meillä on nyt todellakin ihana pieni tyttö huollettavana, ja itkettiin se koko päivä miehen kanssa osastolla, itse itkin vielä seuraavan vuorokauden, ihmettelinkin, etteivät hoitajat kysyneet mitään mun aivan turvonneista silmistä, mutta toisaalta, jos jossain on luonnollista itkeä, niin synnyttäneiden osastolla =)
Koko ajan kotiinpääsyä tietysti odotin ja hirveä pettymys oli, kun lapsen keltaisuuden takia vielä jouduttiin jäämään kahdeksi yöksi, mutta osastolla oli aivan ihanat hoitajat, jotka kädestä pitäen neuvoivat pyllyn pesun, vaipan vaihdot, kylvetyksen, silmien ja navan puhdistuksen ja kertoivat kaikki "rutiinit" mitä tehdään vastasyntyneen kanssa.
Kun kotiinlähtö sitten tuli, oli oikein haikea mieli, kun sinne jäi ne ihanat hoitajat, jotka olivat vain kellon soiton päässä, mutta onneksi sanoivat että sinne voi soittaa koska vain jos kysymistä tulee.
Arki lähti vauvan kanssa rullaamaan aivan mahtavasti, vaikka kummallakaan ei ollut mitään kokemusta lapsista B)
Ja onhan se aika ihmeellistä aikaa, mutta ei ainakaan minun ajatukset muuttuneet niin radikaalisti kuin pelkäsin, osaa sitä siltikin iloita muistakin asioista ja olla niinkuin siihenkin asti :hug: