Synnytyksen jälkeen pillerit, miten teillä...?

  • Viestiketjun aloittaja "Henna"
  • Ensimmäinen viesti
"Henna"
Sain jälkitarkastuksen jälkeen e-pillerit, cerazette-merkkiset. Otin ekan laatan viimeisen pillerin viime viikon torstaina ja näin ollen minun pitäis ottaa seuraava pilleri huomenna, eikö totta?
Mutta mites, kun kuukautisia ei ole tullut? Onko se normaalia näin synnytyksen jälkeen vai olisikohan tässä nyt tapahtunut kauheita vaikka pillereitä olen syönyt?! :S
Onko teille käynyt näin? Apteekkiinhan tässä on kohta lähdettävä oman mielenrauhan takaamiseksi..
 
"Vieras"
Juu, noissa ei pidetä taukoviikkoa.

Ja synnytyksen jälkeen hormonitoiminta vielä muutenkin hakee paikkaansa, joten ihan hyvin voi menkat jäädä tulematta.
Mikään ei silti estä testaamasta, jos on pelko, että raskaana on.
 
"Vieras"
Imetätkö vielä?
Hormoonia ei kannata syödä imetyksen aikana.
Reilumpaa olisi odottaa niin kauan kuin oma hormoonitoiminta alkaa.
Luomu menkkojen jälkeen vasta aloittaa pillerit.

Itse en voisi yht aikaa imettää ja syödä pillereitä.
Raskauteen ja imetykseen ei sovi mitkään nappulat.
 
"Vieras"
[QUOTE="Vieras";28857557]Imetätkö vielä?
Hormoonia ei kannata syödä imetyksen aikana.
Reilumpaa olisi odottaa niin kauan kuin oma hormoonitoiminta alkaa.
Luomu menkkojen jälkeen vasta aloittaa pillerit.

Itse en voisi yht aikaa imettää ja syödä pillereitä.
Raskauteen ja imetykseen ei sovi mitkään nappulat.[/QUOTE]

No noi on imetyksen aikana sallittuja käyttää.

Se on sun juttus, jos et halua imetysaikana käyttää mitään hormonaalista ehkäisyä, mutta jokainen tekee valintansa itse.
 
Höpsis, minipillerit sopivat oikein hyvin imetyksen aikana, siksi niitä siihen määrätäänkin. Ja Cerazetteja syödään putkeen, ei mitään taukoviikkoja! Ala syömään taas uutta laatta, mutta kumi käyttöön viikoksi lisäehkäisyksi. Ja ensi kerralla lue hyvä ihminen ohjeet ennen kuin alat jotain uusia pillereitä syömään.
 
"Vieras"
[QUOTE="Vieras";28857576]No noi on imetyksen aikana sallittuja käyttää.

Se on sun juttus, jos et halua imetysaikana käyttää mitään hormonaalista ehkäisyä, mutta jokainen tekee valintansa itse.[/QUOTE]

Sallittua ja salittua?
Kyllä lääkefirmat niitä haluaa myydä.
Kaikki niille on sallittua.
 
[QUOTE="Henna";28857393]Sain jälkitarkastuksen jälkeen e-pillerit, cerazette-merkkiset. Otin ekan laatan viimeisen pillerin viime viikon torstaina ja näin ollen minun pitäis ottaa seuraava pilleri huomenna, eikö totta?
Mutta mites, kun kuukautisia ei ole tullut? Onko se normaalia näin synnytyksen jälkeen vai olisikohan tässä nyt tapahtunut kauheita vaikka pillereitä olen syönyt?! :S
Onko teille käynyt näin? Apteekkiinhan tässä on kohta lähdettävä oman mielenrauhan takaamiseksi..[/QUOTE]

Et siis ole lukenut sitä ohjepaperia? Näitä pilsuja syödään kokoajan. Lueppa nyt miten menetellä kun oletkin jättäny syömättä.
 
"Vieras"
[QUOTE="Vieras";28857584]Sallittua ja salittua?
Kyllä lääkefirmat niitä haluaa myydä.
Kaikki niille on sallittua.[/QUOTE]

Tuskin niitä neuvoloissa imettäville äideille määrättäisiin jos niistä olisi haittaa vauvalle.

Vaikka en mä niitä ole käyttänyt, meillä on yritetty uutta aina perään :D
 
"Henna"
En imetä, ja luotin siihen, kun kysyin, että samallalaillako näitä syödään, kuin edellistä pillerimerkkiä, eli en lukenut ohjeita vaan typeränä luotin lääkäriin. Voi helvetti..
 

Yhteistyössä