synnytyksen jälkeen kouristuskipuja mm.ssa wc-ssä

Eli synnytin vajaa 2viikkoa sitten ja olen nyt kärsinyt useamman päivän kouristuskivuista varsinkin wc-käynnin yhteydessä. Soitin neuvolaanki varalta kun täsä näitä joulunpyhiä on, ettei tarvi hermoilla. Meinasi hoitaja että ne olis tavallaan niitä jälkisupistuksia (käärsi niistäkin ensimmäisinä päivinä, mutta imetyksen yhteydessä) Istukassa oli "röpöläisyyttä" ja mahdollisesti kalvonpaloja saattaa olla jäänyt kohtuun..
Onko teillä muilla ollut samanlaisia kipuja?
Vuosi sitten sain keskenmenon jonka takia kaavittiin.. muutaman päivän jälkeen aloin silloinkin kipuileen pissatessa ym.. menin tarkistuttaan asian ja ultratessa huomattiin kohtuun jääneen "jäänteitä" joten kaavinta tehtiin uudestaan.
Sanoi neuvolatäti myös, että jos ei nosta kuumetta tai ala vuoto haiskahtaan pahalle, niin ei hätää... mutt ei tääkään normaalilta vaikuta :?
 
Nii.. mulla annettiin laitoksella supistavaa lääkettä.. ja yks kalvon kappale sieltä tuliki vissiin..
On mulla ollu pissatulehdustakin joskus.. sillon kipu on ollu semmonen vihlova.. nyt taas kouraseva :/
..no.. maanantaina tulee terkkari kotikäynnille.. pitänee siltä kysästä.. taaas... jos se ny edelleenkään mihinkään johtaa....

..mutta edelleen kaipaan kommenteja teiltä.. aina helpottaa kuulla jos joku on kärsiny samoista jutuista..
 
Mulla oli nimenomaan pöntöllä istuessa "kouristuksia" emättimessä/alavatsalla. Kipu ei tuntunut erityisemmin pissatessa/kakatessa, se vaan oli. Kipu helpotti noin 5min sen jälkeen kun olin noussut ylös. Kouristuksia kesti ehkä pari kuukautta synnytyksen jälkeen. Puhuin lääkärille asiasta, mutta ei siihen mitään syytä löytynyt. Oli ja meni.
 
Minulle wc-käynnit oli ihan tuskaa reilu viikko synnytyksen jälkeen. Samanlaista kuin kuukautisten aikaan, eli kakkoshädällä käynti oli ihan kamalaa kipujen takia. Neuvolan terkka sanoi, että kuuluu asiaan ja menee ohi itsestään ja niinhän ne meni. Mutta ne kolme-neljä päivää oli tosi tuskaiset. Itse arvelen, että kohtu oli siihen mennessä laskeutunut normaalille paikalleen, mutta oli vielä sen verran arka ja jälkivuotoa vielä sen verran runsaasti, että siksi wc-käynnit tuntuivat ikävältä.
 

Yhteistyössä