Synnytyksen jälkeen häpyluu todella kipeä..

Onko kenelläkään muulla kokemusta synnytyksen jälkeen häpyluun kipeytymisestä. Synnytyksestä tulee tänään 10pv ja tuntuu että muuten alkaisi jo paikat pikkuhiljaa elpymään mutta häpyluu on aivan julkeen kipeä. Häiritsee nukkumista ja särkylääkettä joutuu ottamaan posket pulloillaan vaikken normaalisti koskaan käytä särkyyn lääkkeitä. Jos jollain on kokemusta vaivasta niin kauankohan olet mahtanut kärsiä siitä? Onko ollut jotain jippoa jolla helpottaa kipua siis asentoa tms..
Kivuttomia hetkiä odotellessa.
 
Mulla oli kans häpyluu kipeä. Muilta ei ollu mut nelosen aikana oli loppuraskaudessa ja synnytyksen jälkeen. Valitettavasti en yhtään muista kuinka pian kipu lähti pois. Sairaalassa en meinannu sängystä päästä pois just tuon häpyluun takia.
 
Täällä sama ongelma, synnytyksestä aikaa nyt viikko.. Juuri kun pystyy istumaan, ni sitten alkaa tää häppäriluun vihlonta :ashamed: seistessä kaikkein pahimmillaan, istuessa myös tuntuu mutta makuultaan kipu häviää..
Onko muuten muilla ongelmana, tikkien kiristys tuntumat? tai siis tuntuu et hirveesti kiristäis nuita tikkejä..?
 
Mulla oli tosi pahat liitoskivut jo raskauden puolivälistä saakka ja varsinkin häpyluu oli loppua kohti ihan jumalattoman kipeä. Tuntui että se vaan paheni synnytyksen jälkeen (varmaan sen takia kun kaikki muut kivut ja krempat hävisi :D), mutta jossain kuukaudessa suunnilleen katosi kipu kokonaan. Ilmeisesti kesti liitoksilla ja luilla vaan palautua.
 
Sitäkö se olisi voinut olla?
Kun en pystynyt kauppareissuakaan normaalisti kävelemään, ja kaikista pahinta oli seisominen. Jopa kuukauden ajan synnytyksen jälkeen. Oli vain niin tuskainen olo ja sattui jonnekin tuonne alapäähän, mutta kun ei osannut määritellä minne. Neuvolassa olivat kaikki ihan öönä, kuin kukaan ei olisi ikinä kuullut. Tulehdusarvoja katteltiin ja mietittiin että voi voi onpa jännä juttu, että mikähän se voisi olla, kattellaan josko se siitä. No kyllähän se siitä, mutta ehin jo pitkään miettiä, mikä jutun juju oli, kun ei löytynyt kohtalotovereita. Tai niin, enhän vieläkään tiedä, oliko se tätä häpyluuhässäkkää vai jotain omaansa.
 
9kk synntyksestä ja joskus edelleen tuntuu ilkeeltä. Oon pienessä päässäni päätellyt, että se on häpyluu joka juilii joskus, etenki aamusin. Mulla ei liitoskipuja muistaakseni ollut, ainakaan tällasta samaa tunnetta joka nyt välillä on.
 

Yhteistyössä