Synnytyksen epikriisi, onko mahdollista saada jälkikäteen jostakin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja adora
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

adora

Aktiivinen jäsen
20.05.2009
2 114
0
36
Synnäriltä sanoivat että se postitetaan neuvolaan ja saan sitten sieltä. Neuvolaan se ei koskaan saapunut. Olis kuitenkin kiva saada se ja lukea ihan paperilta että mitä tapahtu millonkin, en tiedä etes synnytyksen kestoa ( muuta kuin mitä itse olen päätellyt/laskenut )

Onko kukaan jälkikäteen kysellyt sitä esim. synnäriltä?

Alkuperäinen kirjoittaja adora:
Ei lue äitiyskortissa. Meillä on sellanen käytäntö ettei sinne merkata, vaan tiedot saa erillisellä paperilla. Näin oli jo esikoisen synnytyksessä v. 2001.

missä päin on tuollainen käytäntö ???

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei lue äitiyskortissa. Meillä on sellanen käytäntö ettei sinne merkata, vaan tiedot saa erillisellä paperilla. Näin oli jo esikoisen synnytyksessä v. 2001.

Jyväskylässä, en tiedä onko neuvola kohtaista vai synnytys sairaala kohtaista.

No jo on jännä käytäntö.Oletko varmasti lärännyt kortin läpi kokonaisuudessaan?
Siis eikö sinne taakse merkitty yhtään mitään?Aika outoa ku siellä on ihan sitä varten ne sarakkeetkin.Ja merkataan et minkä painonen lapsi oli ku pääs kotiin,leimat ja akikki.

Alkuperäinen kirjoittaja outoo:

Siis eikö sinne taakse merkitty yhtään mitään?Aika outoa ku siellä on ihan sitä varten ne sarakkeetkin.Ja merkataan et minkä painonen lapsi oli ku pääs kotiin,leimat ja akikki.

Tiedän kyllä että kortin takana on ne tiedot tai tiedoilla paikka. Esikoisen korttiin aikanaan merkkasin itse sitten kotona, kun olin saanut ensin sen paperiversion käteen. Katoin nyt vielä äitiyskortit läpi ja ei tosiaan ole sinne merkitty mitään, paitsi mitä tohon esikoisen korttiin oon kirjottanut..

Ei tuo musta nyt niin hullu käytäntö ole, samat asiat ne ois siinä paperissakin, kun vaan olis se paperi ;)

Eipä lue minukaan mitään synnytyksestä yhdenkään lapsen kortissa. Sen lappusen saa kai ihan soittamalla sairaalaan. Aikaisemmin on tullut kotiin postissa tai sain sairaalasta lähtiessäni.

Kuopuksen kanssa päästiin juhannuspäivänä kotiin, joten taisi sen takia jäädä saamatta (kätilö ei ollut kirjoittanut tai jotain..). Aion kyllä soittaa jossain vaiheessa ja pyytää lappua. Mistään en nimittäin ole saanut tietooni viimeisen synnytyksen kestoa. :snotty:

Kaveri oli saanut myös synnäriltä jo laput mukaansa ja mä sit joskus jälkeenpäin pyysin ne synnäriltä ku olin kaverin vauvaa siellä katsomassa, ja omasta synnytyksestä oli sillon vissiin jo kolme vuotta aikaa.. eivät ees mitään kyselly, siitä kansliasta kyselin ja tulostivat vaan laput ja antoivat mulle. Tää ketä ne myös tulosti ni selitti mulle vielä et mitä mikäkin kohta kertoo!

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana..:
Kaveri oli saanut myös synnäriltä jo laput mukaansa ja mä sit joskus jälkeenpäin pyysin ne synnäriltä ku olin kaverin vauvaa siellä katsomassa, ja omasta synnytyksestä oli sillon vissiin jo kolme vuotta aikaa.. eivät ees mitään kyselly, siitä kansliasta kyselin ja tulostivat vaan laput ja antoivat mulle. Tää ketä ne myös tulosti ni selitti mulle vielä et mitä mikäkin kohta kertoo!

Kiitos sulle, hyvä tietää että joku on saanut noinkin pitkän ajan jälkeen :)

Tiedän kyllä että kortin takana on ne tiedot tai tiedoilla paikka. Esikoisen korttiin aikanaan merkkasin itse sitten kotona, kun olin saanut ensin sen paperiversion käteen. Katoin nyt vielä äitiyskortit läpi ja ei tosiaan ole sinne merkitty mitään, paitsi mitä tohon esikoisen korttiin oon kirjottanut..

Ei tuo musta nyt niin hullu käytäntö ole, samat asiat ne ois siinä paperissakin, kun vaan olis se paperi ;)

Niin ku olis vaan se paperi.
Meillä tosiaan merkitään korttiin ne kaikki oleelliset jutut,ja kotiin lähetetään sitten erikseen "synnytyskertomus"

TAYSissakaan ei enää merkata korttiin mitään synnytyksestä tai vauvasta synnärillä. Näin oli jo -07.

Kyllä mulla ainakin on kaikista neljästä muksusta erillinen paperi synnytyksen kulusta.
Muistaakseni olen ne saanut mukaan ennen kotiin lähtöä, vaikkakin pari muksua olen polikliinisesti synnyttänytkin, joten kiireellä ne paperit mukaan laittaneet.
Ja kaikki synnytykset siis K-SKS:ssa Jyväskylässä

Mä kans oon synnyttäny Jyväskylässä. Joka kerta oon saanu paprut sieltä mukaan ja vuonna -05 ja -07 kun kävin synnyttämässä, niin oli paljon tarkemmat tiedot laitettu, kun viimeksi vuonna -08, jolloin ei laitettu edes synnytyksen kestoa.
Mut ne saa sieltä uudelta äpolilta, gravidasta, kuhan soittaa vaan. En tiedä maksaako.

Yhteistyössä