synnytyksen alkamisen merkit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Nyt ei olisi hyvä viikonloppu synnyttää ja se kai aiheuttaa vielä enemmän kuvittelua, että nyt käynnistyy.

Kohdunkaula oli 2cm pari viikkoa sitten ja pehmeä ollut jo pidempään. Olen uudelleensynnyttäjä.

Viime yönä heräsin siihen, että oli tosi huono olo, kävin vessassa, ajattelin että nyt alan synnyttää ja nukahdin uudestaan. Nyt koko päivän ollut vähän kummallinen olo. Huono olo ja paineen tunne alapäässä ja pepussa. Supistuksia nyt on muutenkin miten sattuu. Vähän kipeitäkin ja mulle ainoastaan ne loppusupistukset on kunnolla kipeitä enkä missään vaiheessa huutanut. Siis epiduraali kyllä laitettiin. Viimeksi en meinannut lähteä sairaalaan kun odotin jotain pahempaa. Tunnistan kyllä kun supistukset alkaa ja pitää löhteä.

Valkovuoto on tosi runsasta. Välillä tuntuu että pissaan alleni, kokeilen alapäätä ja käteni on vähän märkä. Vessassa huomaan kuitenkin että alushousut on valkoiset eli ihan valkovuotoa pitäisi olla. Sitä on tullut kunnolla muutaman viikon koko ajan. Välillä on sitkeää.

Vatsa on sekaisin ja toimii välillä turhankin hyvin vaikka syön terveellisesti.

On varmaan turha edes kysellä, mutta olen vähän paniikissa, kun lapselle ei ole nyt varmaa hoitopaikkaa pariin päivään. Tietysti mies on täällä mutta haluaisin hänet tietysti mukaan.

Tuo paineen tunne on ainoa uusi juttu ja siksi tuntuu että kohta syntyy. Ja tosiaan vauva on neuvolan mukaan porautunut aika hyvin jo kiinni. Ei kuulemma enään muuta asentoaan ja vihlontaa ja hermokipua on välillä niin paljon että huutelen kivusta.

Tollasta mulla on ollut kuukauden. + kipeitä supistuksia. Nyt 9 päivää yli lasketun.. Vauva ollut kiinnittynyt jo viikosta 32 tai jtn :D Eli en usko että käynnistyy...

Täällä myös samat oireet. Odottelen jos vaikka alkais viikonloppuna syntymään. Tai siis nyt olisi hyvä aika kun mies kotona. Noita oireita ollut jo melkein pari viikkoa. Vauva ollut myös paljon rauhallisempi pari päivää.

[QUOTE="vieras";28897214]mulla on noi samat oireet ja olen vasta viikolla 35, et emåä usko...[/QUOTE]

no olen rv 36, mutta viimeksi lapsi syntyi rv 34 ja käyn siksi sairaalassa seurannassa ja olen ollut vuodelevossakin kun lääkärit pelänneet että synnytän paikkojen perusteella. Nyt olen viikon elellyt normaalisti ja siksi vähän pelottaa että mahtaakohan tulla jo.

Tuo liman tulohan merkkaa kohdunsuun kypsymistä, valmistautumista ja kestänyt jo useamman viikon. Siksi vähän pelottaa miten kypsä tuo mahtaa olla.

Ehkäpä se pysyy sisällä ainakin tämän viikonlopun :D. Odotellaan nyt niitä säännöllisiä supistuksia. Nyt on lähinnä kerran tunnissa, Max 15 min välein. Vähän kipeitä vaan onneksi.

Yhteistyössä