synnytyksen alkaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
maanantaina oli kohdunsuu n.3cm auki kun kävin tarkastuksessa, eilen alkoi ilalla supistukset ja vihloi alapäähän,kesti jonkun tunnin mutta supparit ei ollut säännöllisiä.

nyt tänään on koko päivän,siis aamusta asti välillä supistellut ja koskee myös häntäluuhun hirveästi ja taas tuota vihlontaa alapäässä :(

mietin vaan että voiskohan se olla tänään lähtö sairaalaan..? :) tää on mun toinen synnytys ja lääkäri sanoi että tää tulokas ois n.1,5kg pienempi kuin esikko,pelottaa että jos alkaakin syntymään ns. syöksynä :/

Jos mietityttää niin käy tarkistuttamassa tilaane ettei käy sama kun kaverilla..samoin oli hänelläkin kuin nyt sulla,päätti sitten käydä laitoksella ajatuksena kuitenkin vielä päästä kotiin, toisin kävi olikin jo 9cm auki :)

ohhoh :D täytyy tänään mennä käymään jos ottaa mut vastaan :/ yksin en haluis mennä niin pitää miestä odotella viel pari tuntia,jos tää suostuu sen aikaa pysymään masussa :)

Mulla synnytystä edeltävänä päivänä n.4cm auki (viimeisessä lääkärintarkastuksessa) ja kotona odottelin seuraavaan päivään. Puolenpäivän aikaan alkoi tapahtumaan ja rytinällä - ehdittiin hädintuskin saliin saakka vaikkei matka sairaalaan ole pitkä. Lähdet vaan heti menemään kun alkaa supistukset voimistumaan, sinuna en jäisi pitkäksi aikaa kotiin kuulostelemaan... ;)

Mulla supisteli viikon toisen kohdalla, ja joka kerta olin varma että nyt tuli lähtö, supistukset kuiten laantu aina. Limatulppaa irtoili kaks viikkoa ja suoli kerkes tyhjetä 2 päivää ennen synnytystä ja uudemman kerran sitten vuorokauden sisällä synnytyksessä jolloin myös tuli isompi klöntti limatulppaa.
Synnytyksessäkin jouduttiin antamaan ainetta joka kiihdyttää suppareita kun ei millään meinannut edetä ja supistusten väli pysyi 10 minuutissa.

Mikä tää suolen tyhjenemis juttu on?Mä oon kuullu et moni on luullu saaneensa mahataudin kun synnytys on alkanu, mut mulla on ainakin viikon verran maha ollu sekasin tässä muutenkin niin et saa ravata vessassa useita kertoja päivässä..

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Mikä tää suolen tyhjenemis juttu on?Mä oon kuullu et moni on luullu saaneensa mahataudin kun synnytys on alkanu, mut mulla on ainakin viikon verran maha ollu sekasin tässä muutenkin niin et saa ravata vessassa useita kertoja päivässä..

Mulla oli yleensä supistusten yhteydessä tuo mahan tyhjentyminen. Siis menee vatsa ihan ripulille eikä sitä oikein voi pidätelläkkään. Kai kroppa itsessään valmistautuu synnytystilanteeseen mutta kyllähän siinä synnytyksessä saa sen suolihuuhtelunkin jos ei ole vatsa itessään tyhjentyny.

Mulla kanssa siinä supistusten välissä ennen sairaalaan menoa tyhjeni vatsa aika rankasti. Sitä kysyttiinkin synnytyksessä ja ei autettu siellä käsin tyhjenemään enää.. mutta kakkaa tuli synnytyksessä pöydälle silti =)

Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:

Mulla kanssa siinä supistusten välissä ennen sairaalaan menoa tyhjeni vatsa aika rankasti. Sitä kysyttiinkin synnytyksessä ja ei autettu siellä käsin tyhjenemään enää.. mutta kakkaa tuli synnytyksessä pöydälle silti =)

Multa kysyttiin että haluatko suolihuuhtelun ja otin tietty. :) En kyllä tiiä yhtään että mitä kaikkea sinne pöydälle sitten tuli. :D

Vauva alkaa laskeutuun synnytskanavaan,suoli tyhjenee..villiveikkaus...

Yhteistyössä