synnytyksen ajankohta perimäriippuvainen?

Heippa. Onko teillä tietoa onko synnytyksen ajankohta perimäriippuvainen? Ts. jos äidilläsi on mennyt yli niin onko todennäköistä että myös sinulla menee? Äidilläni kaikki 3 raskautta menneet yli ts. käynnistetty niin mietinpä vaan tässä miten miun käy :D

Ja olen kuullut yhtä ja toista...toiset sanoo kiven kovaa että menee samaa rataa ja toiset että miehellä olisi merkitystä meneekö raskaudet yli????
 
En osaa antaa sinulle vastausta,mutta äitini synnytti minut pari viikkoa etuajassa ja myös itse synnytin esikoiseni pari viikkoa ennen laskettua aikaa. Mutta toisen lapseni synnytin taas tasan laskettuna päivänä =)
 
Minä en meinannut tulla masusta ollenkaan maailmaan. Synnytys käynnisettiin muistaakseni 10pv yli LA:n, kun olin sen verran iso vauva. Synnytys oli pitkä, ja lopulta minut autettiin imukupilla maailmaan. Toinen siskoni syntyi aika lähellä LA:ta ja toinen jo rv 37+jotain.

Itse olen synnyttänyt: Esikoinen rv 40+0. Toinen rv 41+0. Kolmas rv 40+1. Neljäs rv 40+3. Ja synnytykset olleet helppoja ja nopeita.
 
En tiedä onko sillä perinnöllistä merkitystä.. jotenkaan en oikeen usko, mutta äitini synnytti esikoisen rv 40+1 (muistaakseni) ja minä synnyin 10pv lasketun ajan yli.. ja ite synnytn esikoisen rv 40+3.. jostaan luin että esikko syntyy keskimäärin rv 40+2 ja jossaa luki 40+4
 
En usko et on ainakaan suurta merkitystä, minä ja sisko molemmat synnytty rv 28-30 välillä (samoin kuin muut jotka meidän välissä olis jos oisivat selvinneet...) ja siskoni sai lapsen pari päivää ennen laskettua aikaa ja mulla esikoinen syntyi rv 42+3 tai jotain... Saas nähä kuin kakkosen kanssa käy... ;)
 
Olisko sit se perimä silleen mukana et minkälainen ruumiinrakenne on? Tää on siis ihan hatusta vedetty juttu mut tuli mieleen et jos on rakenteeltaan sellanen et on oikein synnyttäjän lantio niin äidillä kuin tyttärelläkin niin josko se sit vaikuttais ite synnytykseen, eikä niinkää sen alkamiseen. Kun ne yhden ja samanki ihmisen synnytyksen alkamispäivät voi olla ihan laidasta laitaan. Esim itellä esikko syntyi ennen LA:ta ja kakkonen lähes 2 vkoa yli la:n.

Ja tulee mieleen erään tuttavani synnytykset jotak ovat olleet aika nopeita, samoin hänen äidillään. Mutta sitten taas rv:t oli ekalla kertaa 41+5 ja toisella 38+. Ja äidillään myös ihan laidasta laitaan ollu synnytyksen rv:t. Joo meni varmasti ohi aiheen mut tuli mieleen tällanen :)
 
Minulla mennyt aika samalla lailla kuin äidilläni. Itse synnyin toista viikkoa ennen laskettua aikaa ja niin esikoisenikin. Kokoa molemmilla 50 cm ja himpun alle 4 kg. Kuopukseni taas syntyi viikon yli la:n samoin kuin pikkusiskonikin ja molemmat olivat lähes 4,5 kiloisia ja 54 cm syntyessään. Meillä on myös synnytysten kestot olleet aika samanlaisia, eli eka pitkä yli 12 tuntia ja toinen alle puolet siitä.
 

Yhteistyössä