synnyttämään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuskainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuskainen

Vieras
kyselisin vaan sellaista että kuinka kauan teillä jo synnyttäneillä on mennyt limatulpan irtoamisesta synnytykseen?
tiedän että on yksilöllistä.
itselläni irtosi limatulppa keskiviikkona vyöhyketerapian jälkeen. "tulppa" ei kyllä ollut verinen vaan ihan kirkas limajojo.
onko ketään jolla on vyöhyketerapiasta ollut hyötyä synnytyksen käynnistämisessä.
itselläni viikkoja 39+2, eka hoito oli ke. menin koska esikoinen käynnistettiin viikolla 42 eikä ollut mukava kokemus, ajattelin että jos tämän ihan luomusti saisi alkamaan:)
tänään on jonkin verran vihlonut alapäätä, alaselkää korventaa ja vatsa vetää kovaksi rastuksen jälkeen, mutta varsinaisia synnytyssupistuksia ei vaan kuulu:(

Mulla alkoi synnytys 24h tulpasta. Mä oon saanut synnytyksen alkamaan sillä, että ensin oon kokeillut 3:n S:n tapaa, lenkkeillyt ym fyysistä. Sitten seuraava päivä pelkkää lepoo ja nukkumista, jos voi...

kaikki kolme s:ää kokeiltu vielä mattojen pesut päälle:)
ois vaan tosi kiva jos suostus vaik nyt viikonloppuna syntymään kun on tuo anoppikin kylässä ihan sen varalta ja isäntäkin pystyisi aloittamaan isyysloman samoin tein. jos kauheasti yli menee niin ei tiedä koska isyyslomille pääsee kun alka työt vilkastumaan:(

mulla limatulppa irtosi muutamassa osassa. eka viikkoa aikaisemmin ja loppu 2 päivää ennen synnytyksen alkua.

kokeilin myös synnytyksen alkamisviikolla kikkaa, jossa pyyhe kostutettiin kuumalla vedellä ja kiedottiin se mahan ympärille, menin saunomaan se vatsalla ja sit pitkä kuuma suihku päälle. tiedä sitten auttoiko tuo vanha konsti, mutta vauva syntyi samalla viikolla (rv 39+5).

edelleen yhtenä kappaleena:( vilonnat ja kovetussupistukset rauhoittuivat kun kävin nukkumaan. no maanantaina seuraava vyöhyketerapai aika, jospa vaikka lähtis tulemaan kun sillon keskiviikkona sai sen limatulpan irtoamaan.

ma kokeilin vyohyketerapiaa kun olin raskausviikolla 40+5. ihanan rentouttavaa, mutta en tieda johtuiko siita etta synnytys kaynnistyi kaksi paivaa myohemmin. limatulppaa en missaan vaiheessa sitten nahnyt.

Noin vuorokauden kuluttua meni vedet, kun kapselin murusilla käynnistettiin. Raskaus oli siinä vaiheessa viikolla 41 ja risat... Supistukset alkoivat tunnin päästä vesistä ja kiireellinen sektio tehtiin 22 tuntia vesistä kun synnytys todettiin pysähtyneeksi.

Niin, jäipähän se itse asia kirjoittamatta eli limatulppa alkoi valumaan noiden kapseleiden laiton jälkeen:) Olen ymmärtänyt tulpan olevan yhteydessä kohdunkaulan kypsymiseen, ja sitähän nuo kapselit tekevät (?).

ekasta lähti synnytyksesä, tokasta tuli osina jo viikkoja aiemmin. veristä limaa ja suri osa tulpasta tuli pari pv ennen sy nnytystä. synnytyksessä tuli jo enempi verta, mut sellasta limansekaista oli. ekat limatulpat tuli jo 36 viikon tierämillä, ja siitä pikuosissa tasan 39syntyi poika.

kiitoksia viesteistä. tiesin kyllä jo kysyessä että kaikki tosi yksilöllistä. mutta alkaa vaan jo typiä tämä odottaminen, ei niinkään fyysisesti vaan alkaa tuo henkinen puoli olemaan aika loppu...
no odotellaan. ehkä jo ensi yönä:)

Kyllä se sieltä tulee, kun sitä vähiten osaa odottaa. Meillä tälleen jälkeen päin ajateltuna tehtiin vaikka mitä synnytyspäivänä. Minä kävin ostoksilla hullua kyytiä, ja olisin halunnut toiseenkin ostoskeskukseen, mutta mies kielsi, koska supistukset oli aika kipeitä(mutta niitä oli ollut ennenkin). Hih. No loppuillasta harrastimme seksiäkin vielä. Aamulla klo 9 olimme jo sairaalassa ja vaavi syntyi illalla. :) Itse soittelin yöllä sairaalaankin, että joko saa tulla, ja aina vastaus oli, että kyllä tiedät kun on aika. Minä en tiennyt ja mieheni suunnilleen pakotti minut aamulla lähtemään, kun koko yön valvoin..Kuumassa suihkussa kävin sairaalan ohjeesta jne..
No aiheen vierestä, mutta.. :) Onnea!

Alkuperäinen kirjoittaja tuskainen:
kaikki kolme s:ää kokeiltu vielä mattojen pesut päälle:)
ois vaan tosi kiva jos suostus vaik nyt viikonloppuna syntymään kun on tuo anoppikin kylässä ihan sen varalta ja isäntäkin pystyisi aloittamaan isyysloman samoin tein. jos kauheasti yli menee niin ei tiedä koska isyyslomille pääsee kun alka työt vilkastumaan:(

Vieläköhän olet "yhtenä kappaleena"? Jos kaikki mahdolliset keinot on kokeiltu, niin koetappas vielä yksi ;rentoutus, pyydä miehen hieromaan jalkapohjia ja ota vaikka pienet päikkärit ;) Näin mulla lähti kaikkien S juttujen jälkeen :))

vielä täällä ollaan yhtnä kappaleena:( noin muuten paitsi hermot on riekaleina:) vyöhyketerapiaa takana kolme hoitokertaa tänään viimeksi. varasia viel uuden aja tiistaiksi mutta totesi ettei kyllä enää nähdä toivotaan että näin olisi.
tänään on vihlonut aikapaljon ja kovaa sekä supistellut ihan kivasti että josko sitä vaikka tuleva isosisko 2,5v olisi oikeasssa kun sanoi eilen että sisko syntyy huomenna:) tosin kiirus kyllä tulee siskolle jos meinaa ehtiä tämän päivän puolella syntymään...

yhdessäkoossa ollaan vieläkin:) eilen kyllä vähän jo lupaili mutta ei sen kummempaa. empä usko (tai ainakin toivon niin) että enää kauaa menee kyllä täällä sen verran on tukalat paikat ja jatkuvasti vihloo alapäätä. ja tänään on olut "menkkakipuja".
kyllä odottavan aika sitten osaa olla pitkä:)