Synnyttämään nuhassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äippä melk x2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äippä melk x2

Vieras
Heip,
Kysyisin miten lienee onnistuu normaali alatiesynnytys jos äiti on kovassa nuhassa? Vai ruukataanko normaalisti ehkä päätyä sektioon tai jotain? Ja että pystytäänkö normaalit kipulääkkeet (epidur. ym.) antamaan...?

Meidän perheessä riehuu flunssa, ja mieskin on tietenkin melkoisessa kunnossa... Ollaan jo varauduttu siihenkin ettei hän pääse mukaani synnyttämään mikäli lähtö on ihan lähellä. Doulaakin (siskoni) olen jo kysellyt varalta. Onko kellään muulla ollut mies synnytyksessä mukana vaikka tämä olisi ollut tosi räkäinen? Miten laitoksella asiaan suhtauduttu?

Kiitos jo etukäteen... rv 39+5h

Äidin nuhanenäisyydestä olen vain kuullut ja kokenut sen, että yleensä nenä aukeaa ja kovakin yskä helpottaa synnytyksen aikana, en tiedä onko yhteydessä jotenkin hormoneihin tai adrenaliiniin vai mihin. Miehen mukanaolosta en kyllä osaa sanoa juuta enkä jaata.

mulla ei oo minkään valtakunnan tietoa asiasta mutta ennenmminkin ajattelisin että kovasti flunssaisena toi sektio olis suurempi riski, eihän muitakaan isoja leikkauksia tehdä jos on kovin kipeä? No jos jostain tavallisesta flunssasta kyse ni eikö ne ""röörit"" aukee punnatessa, ni äitiltä ku isältäki.