synn. valm. öljy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Helmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Helmi

Vieras
Hei,

onko teistä kukaan käyttänyt tai ajatellut käyttää synnytykseen valmistautumisöljyä? Minulle suositeltiin tällaista öljyä ehkäisemään synnytyksessä mahdollisesti tapahtuvia repeytymisiä. Niin eli kyseessä on siis ns. välilihan voiteluöljy.

Meinasin tilata tuotetta netin kautta, kun kotipaikkamme apteekki ei pidä kyseistä öljyä hyllyssään. Kysyn nyt kuitenkin teiltä ensin, josko joku vaikka tietäisi kertoa kokemuksia yms.

Hyvää jatkoa jokaiselle ja jokaiseen masuun :)

Helmi<3

Heippa! Ceridal oli ilmeisesti öljy, mitä sinulle ehdotettiin. (Luulisi, että apteekista löytyy, soveltuu omalle ja sitten vauvan iholle muutenkin, ihan perusöljy.) Weledalla (luontaistuotekaupoista) on myös ihan erityisesti synnytystä edeltävään voiteluun tarkoitettu tuote. Itse käyttelin tuota Ceridalia silloin tällöin, en mitenkään ahkerasti, mutta vältyin viime perjantaisessa synnytyksessä repeämiltä kokonaan. Tiedä sitten oliko juuri siitä varsinaisesti hyötyä, mutta näin minulla. :) Tsemppiä tulevaan!

Moi!

Käytin suhteellisen säännöllisesti n. puolitoista kuukautta ennen esikoiseni synnytystä pari-kolme kertaa viikossa Weledan synn.valm. öljyä, eikä tullut kuin pari pikkuruista ""nirhaumaa"" .(Synnytin muuten jakkaralla, en tiedä auttoiko se osaltaan repeämättömyyteen, mutta ainakin muuten jakkara oli loistava kokemus!)
Itse pelkäsin paikkojen repeämistä sen verran, että ajattelin voitelukokeilun olevan pieni vaiva siihen nähden, jos se todella auttaa estämään mahdolliset repeämät. Uskon, että voitelusta oli apua ainakin jonkin verran!

Minulle suositeltiin myös Ceridalin käyttöä ennen aloittaen noin kuukausi ennen laskettua aikaa. Niinhän siinä sitten kävi, että pullo jäi kaappiin käyttämättä, mutta onnekseni en myöskään revennyt, pari tikkiä jouduttiin laittamaan. Öljy olikin sitten vauvan käytössä, tosi hyvää iholle.

Mulla meni vajaa puoli pulloa Weledan öljyä. Aloitin tosiaan kuutisen viikkoa ennen synnytystä, pari-kolme kertaa viikossa .Hieroin noin viisi-kymmenen minuuttia kerrallaan. Aluksi hieronta tuntui hankalalta,mutta sitten löysin itselleni hyvin toimivan asennon olemalla selälläni sängyllä, jalat koukussa. Www.babyidea.fi äidille-osiossa on hieronnasta juttu, jossa hyvät opasteet alkuun. Itse sain sieltä inspiraation hierontaan.
Täytyy myöntää, että varsinkin alussa (usein myöhemminkin) hieronta ei tuntunut varsin mieltä ylentävältä, lähinnä naurettavalta maata kontit koukussa peukut emättimessä! Noina hetkinä yritin vain sinnikkästi sitten ajatella tikkejä, joilta tulisin välttymään:)!
Tunnen itsekin monia äitejä, jotka ovat säästyneet repeämiltä ilman öljyjäkin. Omalla kohdallani ajattelin, ettei vara venettä kaada...:)

Yhteistyössä