sylissä pito...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äiti

Aktiivinen jäsen
20.01.2004
3 643
0
36
... onko muita jotka pitävät isompaakin lasta sylissä kiukkukohtauksen tullessa? Meillä eskarilainen hieman ylivilkas,meitä neuvottu,että jos ei tottele tai alkaa oikeen kiukuttamaan niin pidetään sylissä niin kauan kuin rauhoituuu. Kesken ei saa päästää sylistä. Siinä on kyllä pitelemistä ja hiki välillä tulee. Se on vaan niin kamalaa kun lapsi kiljuu ja huutaa ja potkii ja rimpuilee. Mutta kuulemma ihan normaalia. Rauhoittuu kyllä lopulta. Mutta välillä kyllä hävettää,kun se kiljuu ihan täyttä kurkkua,että kuinkahan kauas se kuuluu...et mitäköhän naapuritkin ajattelee... :\|

Meillä kyllä pidetään vielä syksyllä eskarin aloittavaa poikaa sylissä rauhoittumassa. Kovaahan tuo huutaa mut ei niinkään rimpuile, kait hän itsekkin tuntee että siinä on hyvä ja turvallinen paikka kiukuta ja rauhoittua.

Olen koittanu tuota mutta ei se meillä ole hyvä juttu, lapsi hermostuu vaan lisää ja ei mun voimat riitä pitämään.
minä annan huutaa jos siltä tuntuu kunhan ei itseensä satuta, rauhottuu kyllä hetken päästä ja sitten voi keskustella asiasta.
Eli tämmösissä kiukkutilanteissa annan möykätä.

jos taas pahojaan tekee tahallaan niin sitten laitan arestiin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 09:03 Jätkä kirjoitti:
Holding toimii joskus, ei kaikilla. Minulle on tullut yksi lapsi vastaan, johon tuo toimii hyvin.(töissä)

kai se toimii meillä koska lapsi siihen aikanaan rauhoittuu,aluksi yrittää vastustella,huutaa että haluaa pois,mut sit kun rauhoittuu,niin on hyvällä mielellä.

\
Holding toimii joskus, ei kaikilla. Minulle on tullut yksi lapsi vastaan, johon tuo toimii hyvin.(töissä)

mitä voisi tehdä holdingin sijasta. se kun on välillä niin raskasta,pelkään että lasta sattuuu kun pitelen kiinni ja hän rimpuilee. ja se että pelottaa,että naapurit luulee että tehdään sille jotain pahaa kun se niin kiljuu.... :(

Ei kannata välittää siitä mihin asti se lapsen kiukuttelu-ja vastaan päristely -huuto kuuluu.

Jokainen joka lapsia tietää ja tuntee niin ymmärtää että kiukuttelevat ja vanhempien kuuluu joihinkin puuttuakin.

Se on hyvä keino "pysäyttää" lapsi ja hän huomaa siinä olonsa turvalliseksi sillä se on se viimeinen rajan veto.
Vaatii kyllä voimia jos on jo iso lapsi ja pyristelee kovin vastaan.

Se on huolenpitoa,välittämistä, elikkäs sitä rakkautta :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 09:14 äiti kirjoitti:
\

mitä voisi tehdä holdingin sijasta. se kun on välillä niin raskasta,pelkään että lasta sattuuu kun pitelen kiinni ja hän rimpuilee. ja se että pelottaa,että naapurit luulee että tehdään sille jotain pahaa kun se niin kiljuu.... :(

Meillä töissä on pari lasta, jotka ovat terapiassa oppineet oman käytöksensä hallintaa jo hiukan(2-3 luokkalaisia). Eräs lapsi menee kiukun tullessa omaan paikkaansa(erillinen huone) ja huutaa/raivoaa siellä hetken, toinen 'lähtee lenkille' eli yksinkertaisesti poistuu paikalta ja rauhoittaa itse itsensä. Aikuinen toki seurailee ja katsoo lapsen perään hiukan. =)
Nämä lapset ovat jo vähän isompia, pienemmistä minulla ei ole kokemusta.

Sylissä pito on kyllä useimmiten aika vaikeeta, kun pääsee siinä helposti satuttamaan. Täytyy välillä käyttää ihan mielikuvitusta, että saa kaikki satuttamis tavat poissuljettua (kädet, jalat, pää, hampaat). Jos on lievempi raivari niin sitten onnistuu myös sylissäpito.