syksyn/talven 2013/2014 monikkoplussat

Heippa! Tuumasin, että täältä monikkoketjusta vois ehkä saada vertaistukea ja juttuseuraa hiljattain moniplussanneelle :) Lueskelin hiukan noita muita ketjuja, mutta niissä taidetaan jo olla kovin pitkállä ja aika moni jo miettii vaunujen valintaa. Ehkä täällä on kuitenkin muitakin, jotka ovat aivan hiljattain saaneet tiedon ja vielä totuttelevat ajatukseen?

Meillä takana 3 vuoden lapsettomuus ja tänä vuonna inseminaatio-hoidot. Kolmas inssi tärppäsi ja tärppäsi sitten kaikkien näiden kolmen vuoden edestä! odotan kolmosia viikolla 6+5.

Viimeisessä ultrassa pari päivää sitten näkyi jo kaikilla sykkeet, mutta vielä ei kuulunut mitään. Ja lääkáreiden "pettymykseksi" kaikki olivat lähteneet kasvamaan normaalisti ja kaikki olivat saman kokoisia. Ultran jálkeen lääkärit ehdottivat raskauden osittaista keskeytystá, mikäli meno jatkuu samanlaisena viikolle 9.

Kolmosraskaudessa on kuulemma niin hirveät riskit, että se olisi parempi vaihtoehto. Keskeytys tehtäisiin nukutuksessa ja yhdelle annettaisiin "piikki". Minusta tämä on ihan hirveää, enkä todellakaan haluaisi tätä páätöstä tehdä. Toimenpide ei myöskään ole täysin riskitön, ja siinä on n. 5-20 % mahdollisuus, että kaikki kolme keskeytyvät.

Onkohan täällä joku jolle on kyseinen toimenpide tehty tai edes ehdotettu? Neuvot olisivat paikallaan!

Muutenkin olisi kiva vaihtaa kokemuksia raskauden alkutaipaleesta, jos joku innostuu mukaan :)
 
Terve!

Minulla yllätyksenä ja luomuna alkanut kaksosraskaus, esikoinen on tällä hetkellä päälle 2 vuotta.

Tuplaraskaus todettiin ultrassa 8+2 ja silloin molemmat vastasivat viikkoja aikalailla päivälleen ja molempien sydämet sykkivät ihan kuin pitääkin. Minua pelottaa tämä aika niskapoimu-ultraan asti keskenmenotaustan takia, mutta onhan nuo ultra-merkit positiivisia ja kohdunkasvukipuja on pirkin päivää samoin kuin pahaa oloa, joten yritän uskaltaa toivoa ja luottaa parhaaseen :)

Melkoinen päätös sinulla edessä, on siinä pohtimista :( hurjalta kuulostavat nuo riskiprosentit, ahdistavia tilastoja.

Masia, 9+0 ja syvälta kaivettu orastava toivo
 
Heippa Masia

Mulla kanssa paha olo seurana harva se aamu. Ei ainakaan tilanne pääse unohtumaan :D Ruokahalu on ihan pohjaton ja parin tunnin välein pitää jotain napsia, muuten tulee huono olo. Toivottavasti en nyt kovin ala lihomaan vielä tässä vaiheessa..

Viime yönä meni unetkin, olen ollut sairaslomalla pari viikkoa ja huomenna olisi kai mentävä takaisin. Töissä täytyy varmaan ottaa jo asia puheeksi, koska jos osittaiseen keskeytykseen päädytään, niin sairaslomaa olisi taas muutama viikko edessä. Olisi kai reilua kertoa. Saa nähdä..

Keskiviikkona taas edessä lääkärikäynti. Tilannetta seurataan nyt ainakin kerran viikossa. Ihan kiva, sillä tuo turvallisuuden tunnetta.

Tulppu ja salamatkustajat 7+1
 
Terve!

Ennakkoaavistus piti paikkaansa noiden yhtien löytyneiden sydänäänten suhteen. Soitin neuvolaan ja kysyin samalla helpottaneista oireista, ja tarjottiin ultraa heti samalle tunnille, jos pää sitä tarvitsee, ja minähän sinne menin tietenkin

Ultrassa näkyi yksi noin 9+0 hiipunut vauvanalku ja toinen viikkoja vastaava, heiluva ja potkiva vauvanalku, sydänkin sykki mallikkaasti

Surra ei oikein osaa, kun ei tätä ole edes osannut ajatella omaksi tulevaisuudeksi. Riskiraskautta ei nyt ole, ja tulevaisuus kesällä alle kolmevuotiaan pojan kanssa näyttäisi helpommalta

Nyt uskaltaa jo hengähtää koska kaikki oli kunnossa jäljellä olevalla ja ilmeisestikin tuplamäärä hormoonia turvaa tulevaisuutta omalta osaltaan

Mites voinnit siellä? Parempaa onnea teille

Mahaa odotellessa,

Masia 10+0
 
Pahoittelut, että kävi noin.. Toki tuo sinun tapaus on kyllä todella yleistä, tunnen monta jolle on käynyt samoin. Toivottavasti loppuraskaus sujuu hyvin.

Mulla seuraava visiitti vastaparin viikon kuluttua. Pahoinvointi ollut seurana viikolta 5 joka päivä. Samoin armoton väsymys, mutta nehán kuuluvat asiaan :) Alaselkää jomottaa kanssa menkkamaisesti, mutta uskon että sekin on normaalia.

Päädyttiin jatkamaan raskautta näillä kolmella kyytiläisellä. Tuntui niin hirveältä ajatukselta se osittainen keskeytys. Ja koska sekään ei ihan riskitön olisi ollut, niin yksimielisesti tämä ratkaisu tehtiin.

Mukavaa joulunodotusta! Taitaa jäädä sillit ja graavikalat pois tämän vuoden joulupöydástä!
 
Tulppu, Karcci tarkottaa just sitä :) Itekin oon ollut siinä ketjussa, mut oon jo vauvautunut, joten kirjottelen tuplamammat puolella. Sit kun pääset sinne, niin pitänee varmaan korjata tupla-ja triplamammoix :D

Ja onnea odotukseen!

Jk
 
Tulppu83 isot onnittelut triplaodotuksesta!!! itelläni on sunnuntaina 2v. täyttävät kolmoset,kaksi tyttöäja poika.mulle ei edes puhuttu mistään keskeytyksestä enkä kyllä ikimaailmassa ois sellasta suostunu edes tekemään.ihan karseita puheita lääkäreiltä tollaset.kyllä yks lääkäri ja muutama sukulainen koittivat kaikilla riskeillä pelotella mut en halunnu ees kuunnella.oisin vaan alkanu panikoimaan.uskoin ja luotin siihen et kaikki menee hyvin ja niin sitten menikin.aika hyvin ainakin :) pieniä supisteluja oli jo jostain seiska viikolta asti ja muistaakseni jostain 13-14 viikolta olin saikulla kotona.touhuilin kyllä kaikkia kotitöitä yms.voinnin mukaan.kaikki kasvoivat todella tasaisesti ja ihan yhtä hyvin kuin yksösetkin. kolmoset leikattiin 32+3 viikolla. kaikki ovat hengissä ja terveenä ja tosi ihania muksuja :) toivon että sulla menee myös hyvin koko raskausaika! paljon voimia odotukseen ja mulle saa laittaa vaikka yksityisviestiäkin jos haluat kysyä jotain :)
 
Jk79, onnea sinulle vauvautumisesta! :) Siirrynpä sitten tuohon toiseen ketjuun turisemaan! Ja kiitos kun kutsuitte!

Milla3, kiitos sinullekin viestistä! Ihana kuulla vaihteeksi jotain positiivista, kun kaikenlaista pelottelua tullut vastaan. Mun lääkäreilä tosiaan näyttäisi olevan veitsi todella herkästi kädessä, mutta nyt kun siitä osittaisesta keskeytyksestä kieltäydyttiin, niin on saanut jo pikkuhiljaa rauhassa totuttautua ajatukseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Karcci

Yhteistyössä