Syksyn hedelmättömyyshoidoista plussanneet

Hei!

Löytyykö täältä muita jotka ovat kuin puulla päähän lyötyjä plussastaan ja onnesta soikeana ja haluaisi vaihtaa kuulumisia? Itse olen elämäni ensimmäisen kerran plussannut ja vieläkään en oikein tahdo uskoa todeksi. Ikää on 40 v. ja plussasin 1. IVF:n 2. PASsista. Huomenna on varsinainen veritesti, mutta raskaustestit ovat näyttäneet plussaa jo 3 päivää.

Saara ja Huuru-Inkku pp 13, plussa pp11-
 
Hei SaaraX! Meillä onnistui 1.IVF:n 1 PAS! Sain kaiken lisäksi tulehduksen siirron yhteydessä, joten raskautta emme todellakaan osanneet edes odottaa. Ihana yllätys!
Nyt viikkoja on 10+5, ja viikolla saimme katsella ultrassa pienen liikkumista. Uskomaton tunne! :heart:
Olo on alkanut pikkuhiljaa helpottamaan pahoinvoinnin jälkeen, ja nyt odotellaan np-ultraan ja tietysti maagisen 12 viikon ylittämistä...
Onnea odotukseen ja tarrasukkia pikkuiselle!
Kuunlilja
 
Hei,

meillä onnisti 1. IVF/ICSIn 1. PASista.
Kaksi siirrettiin ja kummatkin lähtivät kehttymään. Eli kaksosia odotellaan ainakin vielä. Toisella on kyllä isot riskit olla jotenkin viallinen. On pienempi ja lapsivettäkin on paljon vähemmän. Kummankin sydän sykkii ja ovat viikkoihin nähden ihan käyrillä.

Ennen 12sta viikkoa en kyllä osaa iloita ihan täpöillä, sen verran varovaiseksi olen näitten lapsettomuusasioiden kanssa tullut. Neuvolakäynti oli tänään ja se antoi jo pikkuisen lupausta.

Oikein paljon onnea kumpaisellekin!

juulia ja kirsikat 8+5
 
Meillä takana yhdet icsi/ivf ja 1 pas ja lopulta testi näytti plussaa, kaksi alkiota siirrettiin mutta ultrassa näkyi yksi syke. Onnellisia ollaan mutta hieman pelottaa ettei vaan tule mitään ongelmia tähän nyt. Neuvolaan menen rv 10 eli en ensi viikolla vaan seuraavalla,
Onnea kaikille plussanneille.
 
Hienoa että täällä oli näin monta vastausta! Onnea kaikille todella paljon! Tuttuja nimiä tuolta lapsettomuuspalstalta te olittekin. Pidän peukkuja että Juulian kaksoset voivat hyvin ja että Kuunliljan ja Sestyn ultrassa kaikki on OK.

Kaikki piinailusiskot tietää rankkojen hoitojen käyneenä että raskaudesta nauttii todella paljon!! Ensimmäinen ultra on 4 viikon kuluttua, siellä ilmeisesti raskaus todetaan toivon mukaan virallisesti, vaikka tuo veritestikin sen jo kertoi. Odotan myös kärsimättömästi istukkabiopsiaa, milloinkahan se tehdään? Osaatteko neuvoa? Näin vanhempana synnyttäjänä haluaa varmistua että pienellä on asiat hyvin.

Saara ja Inkku
 
Heippa,

ilmoittaudunpa minäkin tähän porukkaan! Ällistellessä positiivista tulosta on nyt mennyt muutama viikko, tänään taitaa olla virallisesti kasassa viikkoja 7+2 :D

Meillä on tausta sellainen, että 4 vuotta on lasta yritetty. Ongelmana on minun endometrioosini, joka ei sinänsä ole mitenkään erityisen hankala, mutta ilmeisesti estää juuri raskautumisen (ja siinähän sitä onkin jo kerrakseen ongelmaa!). Ovulaation induktiota kokeiltiin muutaman kerran viime vuoden puolella ilman tulosta, ja nyt ekan IVF:n 2. PAS vihdoinkin tärppäsi. Kyllä täytyy sanoa, että melkein tipuin tuolilta kun hoitajatäti soitteli tuloksesta :)

Eilen meillä oli ensimmäinen ultra, ja siellä näkyi pikkuinen ihmisalku (8.6mm), jonka sydän läpätti kovasti. Uskomatonta... Nyt vaan täytyy uskoa ja toivoa, että kaikki menee hienosti loppuun saakka...

Onnea kaikille odotukseen!
Tintti
 
Hei kaikille, kiitos kaikille että olette kirjoitelleet. Lutuliini, kiitos kun vaivauduit etsimään tietoa tuosta istukkabiopsiasta, vähän jännittää, mutta olemme päättäneet ottaa kaikin tavoin selvää onko lapsi terve, sitä kun näin 40-vuotiaalla on riskinsä. Toivottavasti pahoinvointi helpottaa, minulla sitä onneksi ei vielä ole ollut, vähän kuvotusta muttei sellaista joka häiritsisi päivää. Väsymys toki on myös minulla kova, yöunet eivät millään meinaa riittää.

Minulla on ollut vuorokauden verran vuotoa ja säikähdin niin että käväisen uudestaan veritestissä huomenna ja menen ensimmäiseen ultraan vähän etuajassa (5+6). Sydänääniä ei välttämättä vielä näe. Hartaasti toivotaan että Inkulla on kaikki hyvin.

Saara ja Inkku 5 + 3
 
Ajattelin minäkin liittyä porukkaan. Olemme yrittäneet vauvaa 5 vuotta ja nyt tärppäsi toisen kerran. Eka kerta meni valitettavasti kesken reilu vuosi sitten. Meillä takana 3 IVF-hitoa ja monta monituista PASsia. Nämä olivat viimeiset alkiot, mitä oli pakkasessa ja hoidot oli ajateltu lopettaa tähän. Minulla ikää jo 39 vuotta, joten ei tässä niin kauan enää ole hedelmällistä aikaakaan jäjjellä. Meillä lapsettomuuteen ollut syynä endometrioosi. Sydänäänet nähtiin viikko sitten ja huomenna mennään uudestaan ultraan, kun lääkäri niin halusi. Minä olen menossa ilmeisesti istukkatestiin, täytyy vielä hieman kyllä miettiä. Vaikka keskenmenoriski pieni, niin se kuitenkin pelottaa. Aika pitäisi kyllä jo varata tällä viikolla. Ja vaikka näin kauan yritetty lasta, en tiedä onko minusta hoitamaan esim. downlasta. Löytyykö muita täältä, jotka ovat mietiskelleet istukkatutkimukseen menoa?

Sipsuli 7+5
 
Tervetuloa Sipsuli! Olemme mekin miettineet tuota istukkakokeeseen tai lapsivesikokeeseen menoa ja olemme päättäneet sen tehdä jos lääkäri sitä suosittelee, juuri tuon takia mitä sanoin, kun olemme kumpikin yli 40 vuotiaita esikoista odottavia. On ehkä kamalaa sanoa mutta tässä iässä en tiedä jaksaisiko hoitaa sairasta lasta? Ehkä ajattelemme liian kylmästi?

Tsemppiä lutuliini, ajattele miten ihana käärö on sitten lopuksi... ja onnea perjantaille.
Minulle tuo väsymys antaa vasta pieniä maininkeja, tirsat maistuu ja yöunet myös.
 
Väsäsin listan: päivittäkää tietojanne...

Nimimerkki Ikä Mistä hoidosta plussa Monesko Laskettu aika

Juuliallekin 1. IVF/ICSI:n 1. PAS
Kuunlilja 1. IVF:n 1. PAS
Lutuliini 48 1. ICSI, ms luovutus 2. lapsi 16.6.
Saara 40 1. IVF:n 2. PAS esikoinen 27.6.
Sesty 1. IVF/ICSI:n 1. PAS
Sipsuli 39 3. IVF: n PAS esikoinen
Tintti74 1. IVF:n 2. PAS

Aikamoisia naissankareita jo nyt kun ajattelee mitä ollaan menty läpi jo tähän mennessä!
 
Joo, kyllä väsymystä riittää täälläkin. Minulla ei ole pahoinvointia, mutta rinnat ovat tosi kipeät ja turvotus valtaisaa. Ei mitään tietoa, että farkut mahtuisi jalkaan. Ja edelleen on vatsassa kovasti menkkamaista oloa. Kiva kun tässä ketjussa on muitakin hieman iäkkäämpiä odottajia. Käytiin tänään ultrassa ja kaikki oli ok. Sikiö oli 13,6mm kooltaan ja sydän sykki iloisesti. Täytynee huomenna varata se aika sinne istukkakokeeseen ja toivoa vain, että kaikki menee hyvin. Onhan se keskenmenoriski kuitenkin valtavan pieni. Olisi kiva kuulla teidän muidenkin ultrakokemuksesta....
 
Kaikki hyvin ensimmäisessä ultrassa, Inkku-neiti (intuitio sanoo että tyttö tuloillaan) oli jo hurjat 4 mm pitkä ja pikku sydän tykytti, yhden pikselin täplä screenillä vilkkui =) Mieheni ilmeestä näin että hän ajatteli että tälläinenkö suurennuslasilla nähtävissä oleva mato se vain on, hihii!! Iloisia oltiin kumpikin kun kaikki on kunnossa... säikäytti tuo verenvuoto.

Olenkin jo 6 rv + 1 eli laskettu aika 24.6. Aamupahoinvointi on alkanut, bussista tekee mieli hypätä pois ennen aikojaan kun aamiainen ei oikein tunnu sopivan sisuskaluihin. Oksentanut en ole vielä ja enkä sitä haluaisikaan.

Saara ja tarrasukka-Inkku
 
Lutuliini: Tsemppiä ja voimia! Kuulostaa tosi hurjalta. Vesipaasto kyllä varmaankin entisestään tekee olon kurjemmaksi? Toivottavasti ensimmäinen ultra antaa aimo annoksen positiivista energiaa...

Minulla paha olo helpottaa kun syön pieniä annoksia mutta riittävän usein, noin tunnin välein. Töissäkin kuljen Elovena-keksi taskussa. Toinen jonka olen huomannut helpottavan olotilaa on raitis ilma, kävely ulkona on mannaa, vaikkakin tuo sää ei ole oikein suosinut.

Saara ja Inkku 6 + 2
 
Täällä vielä yksi ilmoittautuu. Ensimmäistä joulukuussa 2-vuotiasta poikaa tehtiin 3:lla ivf:llä Ja parilla epäonnistuneella pas:lla. Toiseen tarvittiinkin sitten vain yksi ivf ja heti tärppäsi ( tosi alkuvuodesta oli 2 passia). Eilinen ultra osoitti että molemmat olivat kiinnittyneet, joten kahta täälläkin odotellaan. Tuntuu tosi uskomattomalta silla siirrettyjä soluja on tähän asti ollut jo 13 kpl. Olen onnesta soikeena sillä useampia hoitoja en olisi jaksanut. Tosin kaksosraskaus vähän jännittää, mutta eikøhän tästä selvitä. :)

T: Kattinka 7+3
 
Lutuliini: hienoa että ultrassa kaikki oli hyvin ja jo aika pitkä kaveri teillä, verrattuna meidän neljä milliseen! :) Hyvä myös että olet saanut ruokaa alas ja että vähän kuvotus helpottaa.

Kattinka: tervetuloa ja onnittelut tuplasti!

Itselläni kuvotus- ja väsymyspäivä, mutta töistä selvittiin... Mietitään uskaltaako jo jollekin kertoa tästä ihanasta asiasta vai pidetäänkö salassa mahdollisimman pitkään.

Saara ja Inkku 6 + 3
 
IhanaValo

Hei!
En tähän pinoon kuulu, mutta ajattelin tulla onnittelemaan teitä kaikkia ja toivottamaan turvallista odotusaikaa! En pysty edes kuvittelemaan kuinka vaikean taipaleen olette kulkeneet ja toivonkin suojelusenkeleitä nyt matkaanne!
 
Onnea Lutuliinille ja Saarax:lle ekasta ultrakäynnistä. Kyllä tuntuu hienolta sydämenlyöntien näkeminen. Kattinkalle haluan sanoa, että ymmärrän täysin, miten uskomattomalta kaikki tuntuu, kun alkioita on siirretty jo niin monta. Mellä nämä olivat jo 16. ja 17. alkio. Ja toinen siis vain kiinnityi.
Kyllä meistä toiset joutuvat kulkemaan pitkän tien päästäkseen tähän asti. Itse en vain voi sille mitään, että pelko on mukana päivittäin. Viimeksi menin kesken tällä viikolla ja luulen, että rauhoitun vasta kun 12 viikkoa on täynnä ja istukkatutkimuskin takana. Olisi vain niin ihana nauttia tästä kaikesta...turvotuksen ja väsymyksen keskellä ;)
Sipsuli 8+3
 
Liityn minäkin tänne odottajien puolelle, vaikka hurjalta ja uskomattomalta tämä ajatus vielä tuntuu. Pakko oli vielä aamulla (klo.5!) tehdä kotitesti ja ihailla sitä kahta viivaa. Esikoista siis odotetaan, yritystä takana mieheni kanssa jo 4 1/2 v. Tämä tuleva olisi siis 1.meille molemmille.
1.ultra tiedossa 20.11. ja jo kävin katsastamassa nettilaskurin kautta, että LA olisi 09.07.
Olo on ollut ihan kohtuullinen, mitä nyt vatsassa tuntuu vähän koko ajan ja rintoja aristaa. Myös ilta (?)yökötystä havaittu.

tsemppiä kaikille! ja mukavaa (lumisateista)viikonloppua!

t:Frida ja Ainu rv 4+3
 
Hei kaikille! Mukavaa kuinka paljon meitä löytyy... :)
Meillä on nyt ohitettu maaginen 12 vk ja ensimmäisessä np-ultrassa käyty. Np-turvotus oli olematon ja nenäluu näkyi jo ultrassa (pois sulkee kuulemma noin 90% downin mahdoll.), joten vauva vaikutti varsin terveeltä ja erittäin energiseltä. Kaveri ei meinannut pysyä paikallaan hetkeäkään ja otti aina välillä vauhtia ja ponkaisi itsensä täysin suoraksi niin, että pää kumahti kohdunseinään. Nyt sitä ei vielä tunne, mutta jos kaveri meinaa jatkaa tuota riehumista niin ..... :LOL:
Nyt alkaa vihdoin uskoa, että meille tulee vauva..ihanaa kyllä tätä on odotettu...niinkuin me kaikki tahoillamme!
Tarrrasukkia ja tsemppiä kanssasisaret, pahoinvointi helpottaa kyllä...itse voin pahoin kuukauden päivät, joten tämä raskauden toinen kolmannes pitäisi nyt olla pelkkää nautintoa... :LOL:
Talvipäivä terveisin Kuunlilja 12+6
 
En ole käynytkään hetkeen täällä ja on ihana huomata monen raskautuneen. Onnea kaikille alkutaipaleelle.

Väsymys on hieman hellittänyt, mutta tuntuu kuitenkin edelleen. Junamatkat töistä kotiin nukun aivan autuaasti. Ohi en ole vielä mennyt.
Jotenkin on tullut epätodellinen olo, että ovatko kaverit enää mukana ollenkaan. Minulla kun ei ole ollut pahoinvointia ollenkaan missään vaiheessa ja alkuraskautta on jäljellä enää viikko.
Np ultra on viikon päästä ja siihen asti olemme matalalla profiililla. Mieskään ei uskalla olla oikein mitään mieltä ennen tuota ultraa. Onneksi äiti on täysin vakuuttunut kaksosista. Hän on aina muka tiennyt saavansa kaksi lastenlasta ja nyt sitten nähnyt kaikenlaisia enneunia. Joku edes tsemppaa ja uskoo.

Oikein paljon voimia alkuraskauksiin teille kaikille

juulia :wave:
 
Kaipa minäkin sitten rohkenen liittyä tähän pinoon... Plussasin siis noin viikko sitten tiistaina ja olisin nyt sitten viikolla 5, eli 4 +3 (tms) laskurin mukaan. Lasketuksi ajaksi tarjosi 7.7.2008 ja hedelmöittymispäiväkin oli justiin 15.10, jolloin oli siirto. :D

Niin, ja taustaksi: Tämä olisi nyt sarjassaan toinen, eli esikoinen on olemassa, 3-v ja risat. Kovasti on pikkusisarusta kysellyt jo pitkään ja tätä kakkosta alettiinkin yrittää jo esikon ollessa 9 kk, eli aikansa otti. Kertaakaan en päässyt tuon ajan kuluessa todella testaamaan, eli mitään ei tapahtunut. Clomifenit kokeiltiin ja tehtiin 4 inssiä ja ensimmäisestä IVF tuoresiirrosta tuli nyt tämä odotettu plussa. 15.11 olisi eka ultra sitten. Vähän jännittää...
 

Yhteistyössä