Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Minut saa poistaa listalta. Testasin tänä aamun negan. Huomenna meen vielä verikokeeseen jotta asia sillä vahvistuu. Meillä taitaa hoidot nyt sit jäädä tähän... ainakin omilla munasoluilla. Sit onkin toinen asia, miten jatketaan jos jatketaan... munasolulahjoitus ja adoptio ovat isoja päätöksiä ja molempien pitää haluta sitä.

Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä ja onnea kaikille teille jotka vielä olette listalla!
 
Kirma plussa se on haaleakin viiva. Ei ne viivat tikkuun turhaan tule. Eri asia tietty on kemialliset ja ulkoiset raskaudet. Nämä meidän hoidot kun voi mennä niin tuhannessa kohdassa pieleen. Mut Kirma toivotaan että se viiva sieltä tummuu ja varovaiset onnittelut jo sinne :flower:
 
Voi älkääs nyt vielä innostuko :ashamed:
Just tuo silja-leenan mainitsema kemiallinen pelottaa hurjasti. Kohdussa kun ei kauheesti tuntemuksia ole.
Ku:ssa minulla testissä oli vahva viiva, mutta testasin silloin niin myöhään, samaten ekassa raskaudessa. Näistä haamuista ei ole mitään kokemusta, mutta kummassakaan raskaudessa en ole liian aikaisin testannut, vasta kun päivät jo yli.
Huoh, se on vaan odoteltava.
 
Tiistaita, toverit!

Miimi78 Voimaa sinulle!!!

Syystuuli75 Tervetuloa joukkoon mukaan!

Iines-75 Tervehdys ja tsemppiä sinullekin! Uusin panoksin jatketaan taas. :)

Voi Sebu08 sulla on ollu todellista revitystä pistoksien kanssa tolla reissullasi.. Huhhuh, ei voi muuta todeta. Ei aina pelkät piikit ja muut asiaankuuluvat ahdistukset riitä, vaan pitää aina tulla vielä jotain oheis-extra-revittelyä... Mrr...
Sulla on kyllä asenne kohdallaan! Ja ilman tietynlaista asennettahan tätä kriisiä olisikin vaikeaa elää.

Mitens Joppun ultra meni? Toivottavasti muniksille kuuluu hyvää.

Meikäläisellä ultra takana. Tilanne ok, molemmilla puolilla rakkulat oli kasvaneet toivotulla tavalla. Kaikkein ahdistavinta tässä reissussa oli lääkärintodistus, jossa paistaa taas kissankokoisilla numeroilla icd-koodi.
Lapsettomuutta on mahdotonta pitää yksityisenä, omana asianaan, kun työnantajakin saa sen selville lääkärintodistuksesta. Prkl! :|
Mitä teille muille yleensä kirjoitetaan lääkärintodistukseen, siis icd-koodiksi? Ärsyttää, kun esimies pääsee lukemaan "henkilökohtaisuuksiani".
 
Sebu jaksamisia...? Tulisko se huomenna sieltä?!

Syystuuli tervetuloa ja pidetään peukkuja! Kerrotko samantien mitä hoitoja teille on laitettu ja minkälaista toivoa annettu, kun kuulostaa aikalailla meidän tilanteelta, minäkin olen 34v ja 'syyttä suotta' lapsettomiksi on luokiteltu. Ensi viikolla, kunhan kuukautiset tulevat, pitäisi alkaa piikittelyt.

Kirma lupaavaa!!

Uskallanko onnittelut ultrasta! Kellotauluja saa kopioida, ilo irti ;)
 
Varovaiset onnittelut kirma! Täällä verikoe positiivinen, hoitaja ei sanonut arvoa(en siis kysynytkään) ja kyseli oloa, onko ollut vuotoa jne ja alkoi tuntua ettei se arvo ollut ehkä kovin korkea kun minulla myös testiviiva kotitestissä vaaleampi kuin kontrolliviiva. Mitään raskausoireita ei ole ja valkovuotoa kyttään koko ajan, onko siinä punaisen sävyjä ja toivon niitä oireita :ashamed: Mutta eipä se auta kun odotella ja toivoa parasta!
 
anna1979 Sillä viivan vahvuudella ei ole mitään väliä, siis ihan oikeasti!!! Mulla esikoisesta viiva jäi haaleaksi, siis reilusti testiviivaa haaleammaksi. Kemiallisesta viiva oli samanlainen rv5 asti vaikka hcg oli vain 18. Keskenmenneessä taas viiva oli jo pp11 reilusti vahvempi kuin kontrolliviiva ja ilmestyi jo ennen kuin tikun sain pois virtsasta. Eli siitä viivasta ei voi päätellä suuntaan eikä toiseen. Nautit nyt olostasi, olet nyt raskaana eikä kukaan voi tietää jatkoa! Helpommin sanottu kuin tehty, tiedetää kyllä! Onnea :heart:
Otettiinko sulta verestä hcg määritys vai pelkkä positiivinen/ negatiivinen testi?

Suurimmalle osalle raskausoireet alkavat vasta paljon myöhemmin, rv6 jälkeen. Juuri plussanneena ei oikein voi tuntua juuri miltään erikoisemmalta kuin mitä mahdollisesti ennen menkkojakaan. Hcg on kuitenkin vielä alhainen, alkio TODELLA PIENI, kohtu ei ole vielä lähtenyt kasvamaan eli ei oikein ole mitään mikä oireilisi. Oirehdinta on tietenkin yksilöllistä ja jotkut oireilee pienestäkin hcg määrästä, mutta mulla ei ollut erikoisesta yhtään pahoinvointia eikä mitään muutakaan oiretta. Ainut oire oli verenvuoto rv15 asti ja kovat menkkakivut, eikä sekään ollut kovin toivottu oire.
Jos ja kun meistä jokainen saa joskus ne maagiset viivat testiin niin siitä täytyy osata nauttia. Itse en siihen pystynyt, koska pelkään keskenmenoa. Esikoisen koko raskausaika oli yhtä panikointia. Se ei ole kivaa ja stressaa sekä äitiä ja vauvaa. Keskemenoa ei voi ennustaa eikä estää joten miksi sitä sitten panikoimaan? Sen kun joku järkevämpi vielä selittäisi... :headwall:
 
Hei
En ole ennen palstalle kirjoitelllut, lukennut kyllä. Olen ensimmäistä kertaa IVF hoidossa ja kysyisinkin teiltä "asiantuntijoilta" onko teille kenellekkään tullut Pregnylin piston jälkeen seuraavana päivänä selkäkipuja? Eli pistin eilen klo 23 Pregnylin ja nyt on tunnin verran ollut oikealta puolelta pakaran yläpuolelta selkä tosi kipeä. Kipu muistuttaa rasituskipua, mutta voisiko johtua Pregnylistä ja siitä että oikealla puolella on enemmän follikkeleita. Huomenna olisi punktio ja tekisi mieli ottaa Panadolia kipuun mutta en uskalla kun pelkään että se vaikuttaa jotenkin siihen punktioon. Jos jollakin olisi ollut samanlaista kipua tai tietoa voiko Panadolia ottaa kun punktio on seuraavana päivänä olisin tosi kiitollinen. Kiitokset etukäteen.
 
Onnea onnistuneille!

Täällä jonoon odottamaan kolmatta ivf.
Tänä aamuna puhtaan valkoista. Miten niin kaunis väri voikaan olla niin ikävä.

Siirryn varmaan myöhempään pinoon. Katsotaaan, mitä sanovat jos saan jonkun kiinni. Soittoaika kun oli sitä varattu-ääntä...

:wave: kaikille, olkaa sitkeitä!
Isis
 
isis ja Miimi78 :hug:

tvvo En tosiaan tiedä otettiinko vain vain +/- vai määritys, en tiennytkään että on kahdenlaista verikoetta. Tiedän, että pitäisi nauttia nyt kun vihdoin yli 3 vuoden jälkeen taas nuo 2 viivaa saa :headwall:

Tsemppiä kaikille jatkoon!
 
Sade83
Täällä tultiin ultrasta, muniksia näkyi toisella puolella 5 ja toisella 6. Seuraava ultra torstaina, silloin päätetään onko punktio 6.10 vai 7.10 ja tarkistetaan vielä loppuajan pistosmäärä sekä annos.

Tosta sairaslomatodistusasiasta, onko icd koodi pakollinen? Lääkäri lupasi kirjoittaa "gynekologinen syy" ilman klinikan leimaa.
 
Onnittelut Anna1979!! :flower:

Isis, voimahalit sinulle!! Toivottavasti saat huomenna jonkun kiinni ja selkoa tulevaan IVF:ään.

Tulenkin varmasti huomenna perässä, itsellä huomenna virallinen testipäivä mutta enpä jaksa uskoa että vuorokaudessa mitään muutosta tapahtuisi. Huomenna pitäisi jo soitella sitten kolmatta ivf. aikaa. Pitäisi kuulemma jo onnistua ensi kierrosta.

Ripe, mitkä on sinun kuulumisesi?

Te jolle on tehty IVF pitkän kaavan mukaan, missä vaiheessa kiertoa sumuttelut alkaa. Edellisestä kerrasta sen verran aikaa, että en muista kauanko koko sumuttelu ja pistosrumba kestää ennen varsinaista punktiota.

Voimia Miimi, teillä on pettymyksen lisäksi suuria asioita mietittävänä.
 
Uskallanko: Muniksia kasvanut aika lailla samaan tahtiin kuin Sade83:lla. Eli noin 5 kpl molemmin puolin ja olivat jo tuollaisia 11-13mm kokoisia. Perjantaina katsotaan tilanne uudestaan ja näillä näkymin maanantaina punktio.
 
Mä just tajusin että mun punktio tehdään aivan liian aikaisin. Maanantaina oli 2kpl 11mm, 5kpl 12mm, 3kpl 13mm ja sitten se yksi yli 23mm folli. Eihän noista kerkee välttämättä yksikään kasvamaan perjantaihin mennessä tarpeeksi isoksi. Lääkäri sanoi, että joskus on jopa 12mm ollut kypsä. Eipä paljon lohduta ei!
Mitä mä teen jos ei yksikään ole kypsä. Tää maksaa kuitenkin mansikoita yksityisellä joten luulisi lekurin olevan aika tarkka että follit olisi oikean kokoisia. Kaikki voima on mennyt sen hemmetin jättifollin kasvuun. Revin kohta hiukset päästä kun niin stressaan!!! :headwall:
 
Iines, hauska kuulla susta! Mä itseasiassa mietinkin ootkohan tulossa tähän pinoon kun sillon elokuussa juteltiin, että välikierron jälkeen sit PAS:iin.. Hauskaa taas jännäillä samaan aikaan!! =) Onko sulla tarkoitus kans laittaa kaksi jos sulatus menee ok?

Kuulostaa kauheelta Sebun lentokone episodi! Mä olin kans madonnan konsertissa työporukan kaa piikit laukussa ja olin ihan paniikissa turvatarkustuksessa jos ne luulee niitä vaikka huumeiks. :kieh: Onneks ei niin tarkkaa sit katsonut..

Kirma , varovaiset onnittelut !!! :flower: Viivan haaleus ei vielä pitäisi haitata noin aikaisessa vaiheessa!! Mulla on ollut muutamia kemiallisia ja yleensä vuoto on alkanut menkkojen alkamisaikaan ihan normaalisti.. Mistään raskausoireista en oo voinut kuitenkaan kemiallista ennustaa. Muutama päivä niin saat tietää! Peukkuja!!

Voimia Miimille ja Isikselle :hug:

Onnea hyvistä ultranäkymistä Uskallanko!! Mulla on sellanen duuni että pääsen helposti livahtaa lääkäriin ja kukaan ei huomaa.. punktion oon sitten ollut vaan kotona kipeenä "mahataudissa".. En oo halunut kertoa näistä lapsettomuusjutuista ja vauvahaaveista töissä.

Eikös ne munikset tvvo ole ihan ok kokoisia perjantaina, kun ne kasvaa sen 2mm päivässä? Viidessä päivässä kasvaa sen 10 mm, eli kaikki on jo yli 20 mm sit perjantaina?
 
Alkuperäinen kirjoittaja sebu08:
Onnittelut Anna1979!! :flower:

Ripe, mitkä on sinun kuulumisesi?
Onnea Annalle myös multa! Hienoa! :flower:

Kiitos kysymästä Sebu aivan kauhea jännitys päällä.
Olen kireänä kuin viulunkieli, noin henkisesti. Tänään sydän meinas tulla ulos rinnasta, kun töis olin aivan varma että nyt ne menkat alko. Kädet täristen vessan. Vielä ei näy, mut jomottaa menkkamaisesti.
En tiedä miten selviän huomisesta. Aamulla koe ja kai ne sitten soittelee sen ennen neljää. Paska vaan, että olen itse sitten vielä töissä. En tiedä miten kestän sen pettymyksen jos sieltä nega paukahtaa! Kun nyt jo meinaa poru tulla. No mutta tässäpä tämä purkaus. Huh huh.

Anna1979 me kun oltiin samalla klinikalla muistaakseni, niin kävitkö sä myöhemmin maanantaina testis, kun sait tuloksen vasta tänään? Muisteltiin, että ne sano niin ett jos menee heti aamusta niin saa saman päivän aikan.

Tsemppiä kaikille! :wave:
 
Uskallanko Tuolta muualta sen verran tungen, että mulla tais kaikissa lääkärintodistuksissa olla icd-koodina endon koodi (N84.2 muistaakseni). Tuo endon latinankielinen nimi harvemmin sanoo kenellekkään mitään, joten tuskin kukaan arvasi sairaslomien syyksi lapsettomuutta. Yleensä lääkärit todella huomaavaisia tuon icd-koodin kans, pyydä vaikka että laittaa vain numeron eikä kirjotettua "selitystä" tuolle numerolle ollenkaan.
 
Ripe72 Joo, mä pääsin vasta joskus 10-11 välillä sinne testiin, kun oli töissä niin hässäkkää ja olin pettynyt, kun seuraavalle päivälle piti odotella tulosta. Meinasin kans pyörtyä jännityksestä, kun sinne tänään soitin! Peukut pystyssä sulle huomiselle!!
 
Mukana menossa keskiviikkona 30.9.2009



kirma : 2.IVF, siirto 17.9. (2) PP13

syystuuli75 : 1.IVF, siirto 23.9., PP7

nippe81 : 1.IVF:n 2 PAS, siirto 25.9., PP5

tvvo : 1.IVF, punktio vko 40, PP-

Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-

Heni : 1.IVF, punktio 5.10, siirto 7.10, PP-

sade83 1.ICSI, punktio 6.tai 7.10, PP-

Iines-74 : PAS, PP-

Elenia : 1. IVF, VKO 41, PP-

verve : 1. IVF, vko 41, PP-

Inkku83 : 1.IVF, punktio vko 41, PP-

Sharlin : 1. ICSI, punktio/siirto vko 41, PP-

Joppu : 1.IVF, vko 41, lyhyt kaava, PP-

Silja-Leena : 1.ICSI:n 2.PAS, vko 42, PP-

idaliina : 2. ICSI, vko 42, PP-

kolmisin: 2. ICSI, vk 42, pitkä kaava pp-

Rosetta : 1. IVF/ICSI, punktio vko 42, PP-

Tytti82 : 1. IVF/ICSI, vko 42, PP-

hemu80 : 1. IVF, vko 43, pitkä kaava PP-

Kristiina76: 3.IVF, punktio vko 44-45, pitkä kaava, PP-

Paiju :1 IVF, vko 45, pitkä kaava, PP-

Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 44, PP-

Minska : 2.ICSI, punktio vko 48-49, PP-

fifiris : 1.IVF:n 1.PAS, lokakuu, PP-

Nele : 1. IVF:n PAS lokakuu, PP-

Sunflower79 : 1.ICSI, lokakuu, PP-

Uskallanko : 2.IVF, lokakuu, PP-

pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, marraskuu, PP-

turilainen : 2.IVF, marraskuu PP-

SaaraX : 2. IVF:n PAS, marraskuu, PP-

Äititär : 1. IVF, vko 46, PP-

dreamer78 : 2. ICSI, punktio vko 45/46, PP-

sebu08 : 3.IVF, punktio vko 45/46, PP-

Linnia : 1. IVF, syksy, PP-

Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-

Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-

vaana : 1. IVF, syyskuu, PP-

sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:

viksi : 1. IVF :heart:

aitiliini83 : 1. ICSI :heart:

Minni79 : 1. IVF :heart:

Eena : 1. IVF :heart: :heart:

wattu : 1. ICSI :heart:

tiki-71 : 3. IVF :heart: :heart:

aurin-ko 1. IVF:n 2. PAS :heart: :heart:

Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI :heart: :heart:

Electra : 4. ICSI :heart: :heart:

Pohtijatar : 2. IVF :heart: :heart:

minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS :heart: :heart:

Sannuli-81 : 3. IVF :heart: :heart:

anna1979 : 1. IVF :heart:

Ripe72 : 1. IVF :heart:
Myöhemmin onnistuvat :hug:

Nalle76 1.ICSI

shenda81 1.IVF:n 1. PAS

Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS

Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS

Pikku-Tintti : 2.ICSI

paa-pu : 1. ICSI

astrid : 1. ICSI

Duffy: 1. ICSI

Piiuli-74 : 1. IVF

JäsenJ :1. ICSI

puskatäti 1.IVF

StellaR : 1. IVF

onnenkukka : 2. ICSI

Inia : 1. IVF

kipsu : 4.IVF:n PAS

eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS

plastex : 1.IVF

Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS

Peppiina78 : 1. IVF

Sarma : 1. IVF 2. PAS

annamaria83 : 2.ICSI

Miimi78 4. ICSI

Isis : 2. IVF:n 3.PAS
 
fifiris Siis mulla on se isoin folli kasvanut 2mm päivässä, muut 3mm 2 päivässä. Ja se iso olisi jo 30mm perjantaina. Eikä ultran ja puntion välissä ole kuin 4 päivää väliä. Eli ultra oli maanantai aamulla ja punktio taas on perjantai aamulla. Mun täytyy nyt vaan hartaasti toivoa, että lääkäri tietää mitä tekee ja edes muutama olisi kypsä. Jos kasvavat sen 3mm 2 päivässä niin ovat 17-18mm perjantaina. Pitikin alkaa oikein asiaa miettimään, olisin vaan antanut olla... Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis |O
 
Onnea Anna1979 :flower:

ON:Menkkoja ensi viikoksi odotellaan et pääsis sit mahdollisimman varhaisessa vaiheessa marraskuussa aloittelemaan sumuttelut marraskuun menkoista. Mielialat menee vuoristorataa vaikka ei nyt ole hoidot päällänsä. Toisena päivänä ajattelee että kyl ne munikset seuraavas hoidos varmasti kasvaa ja toisaalta taas on aivan varma ettei niistä mitään tule ja me ei päästä taaskaan edes punktioon asti. Ei haluis kuvitella liikoja ettei taas marraskuussa tiputa kovaa ja korkealta :ashamed: Tää on niiiiin tätä lapsetonta elämää että voe taivas sentään :headwall:

Mites plastex? Kuinka jakselet? :hug:
 
Kirma Ihan varovaisesti halirutistus!

anna1979 :flower:

cvbnm Voi se jomotus oikella puolella säteillä myös selkään. Mulla Aina niin, jopa luomukierrossa ennen ovista ja oviksen aikana ja nyt myös (samassa tilanteessa kuin sä)! Itse olen jomotukseen niin tottunut, että nyt vain nautin kun tiedän, että siellä jotain tapahtuu... Mutta Panadol on hyvä, jos ei ole samanmoista masokistin vikaa. Heheh!

Ja sitten MINÄMINÄ; :D Ultra oli siis maanantaina ja tällä kertaa tulos näytti loistavalta (ainakin kahdeksan vilahti näytöllä). Pregnyl meni eilen ja huomenna on keräys ja maanantaina sitten THE DAY! =) Nyt ei voi muuta enää tehdä, kuin ottaa rennosti (ei onnistu) ja toivoa parasta! Tulenpa sitten kertomaan kuinka meidän kävi.

Voimia piinailijat ja halitus myös muille!!!
 
Anna1979 Kiitokset peukutuksista, niitä tarvitaan! :)

Tänään käyty aamusta heti verikokeessa, tuloksen saa kahden jälkeen ja kun pelkään että hajoan täällä töissä, niin värväsin miehen soittamaan sinne. Jos nyt suostuvat hänelle antamaan tulokset. Täytyy itse sitten soittaa jos eivät suostu hänelle kertomaan!
Ja annoin tarkat ohjeet miehelle, että jos saa tuloksen niin kertoo vasta sitten kun tulee hakemaan minua töistä! :)
Yritän varautua siihen negaan, mutta väistämättä aika ajoin huomaa, että ajatukset ovat lipsahtaneet ajattelemaan elämää jos se olisikin plussa.
Toivotaaan, toivotaan vaan! Nyt töiden kimppuun. Pidän itseni kiireisenä päivän, että ei ajatukset karkailisi... I hope!
Ai niin ja eilen sitten tuli se poru, tais tämä jännitys viedä voiton tai sitten porailin jo valmiiksi etukäteen, en tiedä mitä oli!
Mukavaa päivää kaikille!! :wave:
 

Yhteistyössä