Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Heipä hei!

Ensiksi halaan sitä tarvitseville :hug: , ainakin viimeisimmät nele, puskatäti, onnenkukka
turilainen, kohtalosi koskettaa :'( Voi olla minullakin edessä vielä jossakin vaiheessa tuo lahjasoluihin turvautuminen. Kovasti toivotan jaksamista ja vielä peukkuja, jos sittenkin sieltä jotakin tulisi!

Mitenkäs tvvo:n ultrakuulumiset??

Vanhat kaverit sannuli-81 ja irene80 milloin meinaatte pissiä ekat testit?

).( Eilen siis siirto.
Ja tämä meidän selittämättömyys nyt sitten loppui eiliseen päivään. Ja samalla antaa minulle syyn olla täällä, koska ilman hoitoja meidän lapsiluku jää yhteen. Vaikkakin luomuraskauksia on ollut kaksi. Huonolaatuiset munasolut. Alkiot eivät ole vauva-ainesta :'(
Että jos risupesä olet linjoilla, samassa veneessä ollaan:headwall:!!

Keskiviikkona tilanne siis oli, että hedelmöittyneitä oli 7. Yön aikana kato oli käynyt ja siirtokelpoisia oli tasan 2kpl, 4- ja 5-soluiset. Kakkosluokkaa -mitä sitten merkkaa? Ilmeisesti ei kuitenkaan ihan surkeimmasta päästä, lääkäri ainakin sanoi, että ovat hyviä alkioita.
No nyt etsivät paikkaansa toivottavasti tuolla kohdun sopukoissa. Virallinen testipäivä on 3.10, mutta minä kyllä aloitan jo viikon päästä.. Pyytämällä sain lähetelapun hcg-testiin, käyn sitten jos testi näyttää jotakin.

~kirma & ryyni ja rupu~
 
Täältä halaukset huonoja uutisia saaneille! :hug:

kirma: Viime keväänä alkaneessa raskaudessa tein apteekin oman testin pp12 ja se antoi silloin selvän plussan. Joten ajattelin nytkin sinnitellä sinne asti tai sitten odotan viralliseen testipäivään. Jotenkin pelonsekaisin tuntein odotan testipäivää, kun viimeksi kävi sitten niin kuin kävi. Enkä ole koskaan myöskään ihan herkillä testeillä testannutkaan, joten saavat nytkin olla kaupan hyllyssä.
Ja fiilikset onnistumisen kannalta ei ole kovin korkealla, koska oireita ei ole suuntaan eikä toiseen, edes luget eivät ole rintoja kipeyttänyt. Ja ajoituksenkin kanssa saattoi hieman olla ongelmia, mutta katsotaan sillä vielähän ei ole mitään menetetty.

Todella toivon että ryyni ja/tai rupu löytää yksiönsä ja matkaa loppun asti kanssasi! :heart: Jokos sulla on sitten hirveä pino testejä, kun jo ensi viikolla alotat? Siinähän onkin sitten pissaamista! :LOL:

Irene pp8
 
Voi kirma :hug: tätähän tää on.. mutta kovasti bd niille kahdelle sitkeelle jotka olet saanut masuun pesimään!! Ja 2-luokkaset ei tosiaan ole mitään huonoja =)
Tervetuloa mukaan tuonne uusimpaan alottamaani kokeneempien ryhmään, eikös sullakin ollu tää jo toinen ivf? Siellä on pari muutakin lähiaikojen testaajaa, joten toivottavasti ei joudu siellä edes kauaa lusimaankaan.. ja saatas heti se plussalistakin auki/pidemmäksi tuomaan toivoa meille lopuille ;)
 
irene80, mä en ole tähän asti ollut mikään himotestailija..pp10 taitaa olla aikaisin testi mihin olen sortunut joskus vuosi sitten hoitojen aikaan. Mutta nyt kun usko tähän onnistumiseen ei latistunut edes eilisellä lääkärikäynnillä ja kun kumminkin saatiin ne kaski pientä matkaan niin kyllä meinaan eka tikkuun pissiä jo pp10 :whistle: Testejä ei kyllä taida olla kuin 3kpl, mutta saahan niitä apteekista tarvittaessa lisää ;)
Sulle vinkiksi, että eikös se oireettomuuskin ole oire?
Mehän yritettiin pas:iin viime kierrossa, mutta alkiot ei sitten selvinneet, niin olis kans ollut ajoituksen kanssa jonkinlaista häikkää, cb:n digitaalinen kun näytti ovisplussaa kp8 :eek: Että epäilen, että oilisko silloin edes mikään tarrannut kiinni niin aikaisilla päivillä.
Peukkuja sulle!!

risupesä, kiitti! Jep, 2. hoito menossa eikä pas:ia tule, joten apua...3.ivf saattaa olla tuloillaan vielä tälle vuodelle :/
Ja lukaisinkin jo pinonne läpi ja aion pysyä kärryllä kaikkien tilanteista..kyllä minäkin sinne jossakin vaiheessa tulen! Pitäkäähän paikkaa auki!
 
:heart: wautsi mikä mieletön plussa-aalto täällä etenee, onnea kaikille! Sitäkin enemmän sit harmittaa neganneiden puolesta :hug: , ja pelottaa oma kohtalo - jos niitä plussia ei riitäkään enää mun testipäivälle? :/

-muoks- Turilainen, joskus tuntuu siltä että noi lääkärit keskittyy niin kovasti "työn tekemiseen" etteivät muista olevansa ihmisten kanssa tekemisissä. Näin vaikeista asioista kun puhutaan niin toivois kyllä että lääkäritkin osais olla hienotunteisempia. Toivottavasti et joudu samalle tyypille enää uudestaan?

).( apua, onko mulla tosiaan jo PP8? Hui! Tää eka viikko on mennyt kyllä tosi nopeasti, melkein huomaamatta, vaikka tänään alkoi kummasti polttelemaan mielessä tuo kylppärin kaapissa lojuva käyttämätön Predictor. Massu on säännöllisesti kipeä, joka iltapäivä - oikeastaan jo lounaan jälkeen pikkuhiljaa - alkaa sellainen kumma juilinta enimmäkseen vasemmalla puolella. Kävely ja tärisevässä bussissa istuminen eivät ainakaan helpota. Muita oireita tässä ei sitten olekaan, turvonnutta etuvarustusta lukuun ottamatta :D . Oon päättänyt, että nämäkin vähät johtuu progeista, enkä odota olevani raskaana. Jostain syystä tää ajattelutapa helpottaa ihan hirveästi mun stressiä, enkä jännitä testaamista niin paljon.
Perästä kuuluu sitten viimeistään tiistaina, jos en testaile aiemmin tai saa tätiä kylään...
 
turilainen Törkeesti lääkäri sulle sanoi, ei tollasta saisi sanoa! :hug:

Mun pitäisi olla varmaan tyytyväinen, mutta kun en ole! 6 follia on 8mm kokoisia. Eli hyvä asia on se, että kaikki ovat saman kokoisia, johtofollia ei muodostunut ja nyt on pienempi mahdollisuus että vain 1-2 jatkaisi kasvuaan. Mutta määrä, siihen en ole tyytyväinen. 8 olisin ollut, mutta 6 on liian vähän. Lääkärin mielestä määrä on oikein hyvä ja mitä vähemmän folleja niin sen parempi laatuisia ne on. Niin varmaan joo :kieh:
Pinempiä folleja oli enemmän, mutta ne tuskin lähtee enää kasvamaan. Isoin ihmetyksen aihe oli, että lääkäri arvioi punktion olevan 28pv. Jos follit on nyt 8mm ja kasvavat 3mm kahdessa päivässä niin musta punktio on tosi myöhään. Meillä oli eri lääkäri ja ihmettelin myös, että hänen mielestään pienimmät ei ehdi enää mukaan ja viimeksi toinen lääkäri sanoi, että 4-5mm kirii vielä aivan hyvin ja isoimmat olivat saman kokoisia kuin nyt. Seuraava ultra keskiviikkona ja Gonal annos jatkuu samana.
 
Puskatäti ja Onnenkukka, mulla myös "pyyhittäessä" tänään hyvin hentoa vuotoa ja nyt illalla ruskeita limaklönttejä. Ensin pelkäsin että menkat alkoi, mutta sitten kuin ei kunnolla alkanutkaan, joten voi kun olisi vielä toivoa. Eikö täälläkin ollut joku plussaaja, jolla oli vuotoa...?

En kyllä uskalla testata. Pelottaa vietävästi.
 
Heipsan. En ole nyt pinossa, mutta meillä 4.ICSI menossa. Kaksi alkiota siirrettiin ja nyt on pp 9. Kysymys onkin otsikossa, voiko toinen alkio tulla ilman verenvuotoa ulos? Vai surkastuuko se kohtuun?

Peukutuksia teille kaikille tasapuolisesti.
 
Mukana menossa lauantaina 19.9.2009




puskatäti 1.IVF, siirto 5.9, PP14

StellaR : 1. IVF, siirto 7.9., (2) PP12

onnenkukka : 2. ICSI, siirto 7.9, PP12

kipsu : 4.IVF:n PAS, siirto 8.9, (2) PP11

Inia : 1. IVF, siirto 9.9. lyhyt kaava, PP10

Pohtijatar : 2. IVF, siirto 9.9.,(2) PP10

minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS, siirto 10.9.,(2) PP9

eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS, siirto 10.9., PP9

Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS, siirto 10.9., PP9

Sannuli-81 : 3. IVF, siirto 11.9., pitkä kaava,(2) PP8

Peppiina78 : 1. IVF, siirto 11.9., pitkä kaava, PP8

Sarma : 1. IVF 2. PAS, siirto 11.9., PP8

anna1979 : 1. IVF, siirto 14.9., PP5

Isis : 2. IVF:n 3.PAS , siirto 15.9 PP4

sebu08 : 2.IVF:n 3 PAS, siirto 16.9, (2) PP3

Ripe72 : 1. IVF, siirto 16.9., PP3

kirma : 2.IVF, siirto 17.9. (2) PP2

Miimi78 4. ICSI, punktio 16.9., siirto 18.9., pitkä kaava, PP1

plastex : 1.IVF, punktio 21./22.9, PP-

nippe81 : 1.IVF:n 2 PAS, vko 39, PP-

tvvo : 1.IVF, punktio vko 39, PP-

Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-

Elenia : 1. IVF, VKO 40, PP-

verve : 1. IVF, vko 41, PP-

Rosetta : 1. IVF/ICSI, punktio vko 41, PP-

Inkku83 : 1.IVF, punktio vko 41, PP-

Sharlin : 1. ICSI, punktio/siirto vko 41, PP-

Silja-Leena : IVF:n PAS, vko 41, PP-

idaliina : 2. ICSI, vko 42, PP-

hemu80 : 1. IVF, vko 42, pitkä kaava PP-

kolmisin: 2. ICSI, vk 42, pitkä kaava pp-

Paiju :1 IVF, vko 45, pitkä kaava, PP-

Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 46, PP-

fifiris : 1.IVF:n 1.PAS, lokakuu, PP-

Nele : 1. IVF:n PAS lokakuu, PP-

Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-

Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-

vaana : 1. IVF, syyskuu, PP-

Tytti82 : 1. IVF/ICSI, lokakuu, PP-

sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

SaaraX : 2. IVF:n PAS, marraskuu, PP-

pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, lokakuu, PP-

Äititär : 1. IVF, marraskuu, PP-

dreamer78 : 2. ICSI, marraskuu, PP-

Linnia : 1. IVF, syksy, PP-

Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

annamaria83 : 2ICSI, syksy, PP-



Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:

viksi : 1. IVF :heart:

aitiliini83 : 1. ICSI :heart:

Minni79 : 1. IVF :heart:

Eena : 1. IVF :heart: :heart:

wattu : 1. ICSI :heart:

tiki-71 : 3. IVF :heart: :heart:

aurin-ko 1. IVF:n 2. PAS :heart: :heart:

Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI :heart: :heart:

Electra : 4. ICSI :heart: :heart:



Myöhemmin onnistuvat :hug:

sade83 1.IVF

shenda81 1.IVF:n 1. PAS

Nalle76 1.ICSI

Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS

Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS

Pikku-Tintti : 2.ICSI

Kristiina76: 4.IVF:n PAS

paa-pu : 1. ICSI

astrid : 1. ICSI

Duffy: 1. ICSI

Piiuli-74 : 1. IVF

JäsenJ :1. ICSI

turilainen

 
Peppiina nostaisitko kiltti mut takasin listalle huomenna. Poistin itseni kiukuspäissäni kun edellinen pas meni puihin. Nyt on rauhoitutta ja uutta siirtoa suunnittelemassa. Ilmoittauduin takaisin PAS jonoo naistenklinikalta sanottiin että seuraavasta oviksesta heti siirto. Eli meillä näillä näkymin siirto viikolla 41! Tulipa hyvä mieli kun on taas jotain ihanaa mitä odottaa :heart:

Tänne on tullut niiiin monta ihanaa pussaa että isot halinrutistukset ja onnittelut teille kaikille. Perässä tullaan. Toivottavasti
 
Juu mullekin tuli kirma tässä kierrossa poikkeuksellisen aikasin ovis, kp11. Se todettiin samana päivänä kun mulla oli tarkastusultra ja lääkäri oli vähän sitä mieltä, että ovisplussa saatto jo olla sunnuntaina, mutta siirto tehtiin kaikesta huolimatta. Täytyy sanoa, että sun teksteistä kuultaa ihan erilailla positiivisuus kuin edellisellä yritys kerralla. Ja varmaan toisaalta helpottavaa, kun syy löytyi, me kun ollaan edelleen selittämättömiä. :kieh:

No nyt täytyy koiraa lähteä viemään aamupisulle!

Hyvää päivänjatkoa kaikille ja positiivisia ajatuksia näin syksyn keskelle!
 
Kyllä se nyt taisi olla tässä. :'(
Ei tarvitse edes testata. Sen verran hyvin tuntee jo kroppansa, että jätin aamun lugen laittamatta. Vuoto alkaa sitten parin päivän sisällä (nyt jo tulee ruskeaa vuotoa koko ajan vähän). Kai sinne verikokeeseen kuitenkin pitää maanantaina mennä...

Eilen vähän itkeskelin kun olin yksin kotona. Jotenkin sitä latasi kovat odotukset tähän ensimmäiseen "oikeaan" hoitoon. 7 inssiähän oli jo tehty...
 
Puskatäti ei vielä toivoa kannata menettää ja sinuna en vielä lugeja jättäs pois! Eihän se tuhruilu välttämättä mitään tarkoita ja alkuraskauden vuodot on aika yleisiä. :hug: Alkaneessa raskaudessahan menkkatuntemukset on alussa ihan normeja! Älä heitä vielä kirvestä kaivoon vaan jatka vielä lääkitystä sinne maanantaille, eihän tässä enää ole kuin pari päivää! :heart: :heart:

muoks. Varmaan muutkin palstalaiset on mun kanssa samaa mieltä!
 
onpa täällä nyt murheisia uutisia! Halaus kaikille tarvitseville! Etenkin turilaiselle, jolla oli tosi törky lääkäri! (oliko muuten mies?) Ja puskatäti, mulle ainakin sanottiin ettei missään tapauksessa saa lopettaa progeja ennen testipäivää, kun sitä vuotoa voi tulla vaikka oiskin raskaana!

vaikka eipä mullakaan toivoa juuri ole, ei oo mitään oireita, rinnat vaan aina progejen jälkeen kipeytyy, mutta ennättävät myös vähän palautua välillä, joten tuskin mitään omaa hormonitoimintaa on. Ja yksi hidashan mulle vaan laitettiin, toivo meni jo siinä vaiheessa. Mutta siltin laitan noita tabuja loppuun asti...
 
Sarma
Puskatäti: Älä vielä lopeta lugeja, tee ensin se testi. Vuoto voi hyvinkin kuulua asiaan, joten älä heitä vielä kirvestä kaivoon, ainakaan ennenkuin testin olet tehnyt, varmuuden vuoksi! Mutta :hug: jos se nyt meni näin, että tämä siirto ei tuonut tulosta. Luulen tietäväni miltä susta tuntuu, ikävä kyllä.. :(

Itselläkin eilen alkoi mahajuilinta ja tänään jatkunut toispuoleisena juilintana. Eli toiveet ei kovin korkealla ole ja katse on jo seuraavassa hoidossa, joka toivottavasti toisi tullessaan parempia tuloksia. Tsemppiä kaikille, raskas taival tää on.. :hug:
 
Puskatäti ja muut vuotoja miettivät: mulle ainakin terorettiin kovin klinikalla sitä, että lugeja ei saa lopettaa vaikka alakerrasta valuisi mitä ulos! Sanoivat, että kun siirretään kaksi alkiota, voi käydä niin, että toinen alkio toimii ikään kuin tukialkiona sille toiselle, että toinen edes jaksaisi kiinnittyä. Ohjeena oli, että ennen kuin veritestin tulos on selvillä ja olen ilmoittanut siitä klinikalle, en saa lopettaa lugeja omin päin. Mulle myös sanottiin, että vuodot voivat olla täysin harmittomia ja liittyä alkaneesen raskauteen. Ja mulla siis oli vuotoa pp8-pp9 ja aika häijyjä kipujakin välillä, etenkin öisin. Ja pp12 otetussa verikokeessa hcg siis 211 eikä ollut mitenkään sellainen olo, että on raskaana! Mun siskolla on myös ollut raskauksissaan aika rajuja ja pitkiä vuotoja heti alusta alkaen ja edelleen on pikkuinen kyydissä ja syntyy tässä reilun kuukauden kuluttua :heart:

Vadelmaunelma & :heart: :heart: rv4+5

 
Puskatäti, älä vielä luovuta - lue tuolta muutaman päivän takaa Vadelmaunelman mietinnöt, niin saat voimia toivoa vielä.
-muoks- Vadelmaunelma olikin tässä jo mun tarinoidessa ehtinyt itse tänne vastailemaan :)

).( Ja KISSAN PISSAT ettenkö muka JÄNNITTÄISI TESTAAMISTA!!! :headwall: Nyt meni hermot, oon kohta ihan raunioina! Ratkesin aamulla sen kaapissa lojuneen Predictorin kanssa, joka näytti (mitäs muutakaan kuin) negaa. No kyllä kai, PP9/kp22, epätodennäköistähän tuo olis että plussaa näyttäis vaikka raskaana oliskin, hcg-arvot olis vielä varmaan aika alhaiset - mutta ei tuo juuri tunnelmia nostanut :( . Miten hemmetissä mä kestän tiistai-iltapäivään saakka, silloin saisi sen virallisen tuomion - siihenhän on vielä kolme kokonaista päivää!!! AAAARGGGHHHHH!!!! :headwall: :headwall:

Minttu1 ja Irene80, millaiset fiilikset teillä?
 
Suuri kiitos tuesta teille hyvät ihmiset. Ihanaa, että jaksatte tukea, vaikka itse on jo ihan luovuttamassa. :ashamed: Kai se testi täytyy käydä hakemassa. (ja tuikkasin ne lugetkin nyt sitten paikalleen ;) )

Pidän kovasti peukkuja kaikille jännääjille.
 
Se taitaa puskatäti olla niin, että aina vuoron perään tsempataan toinen toisiamme! Kaikilla meistä meinaan on ihan samanlaiset tuntemukset kuin sinullakin! :hug: Siitä syystä tämä onkin niin kallisarvoinen palsta, tsempitystä saa tarvittaessa kun oma usko alkaa horjua! :heart:

Täällä ei eevi-antero ole oireita suuntaan eikä toiseen, ei edes rintojen arkuutta. Meinasin, että testaan tiistaina pp12, jos uskallan! Saas nyt sit nähä. No kylläpä sinä aikaisin testailun aloitit, mutta toivon kuitenkin että se plussaksi muuttuu. Oman mielerauhankin takia aloitan testailun vasta lähempänä testipäivää. Mutta tsemppihalit sinulle :hug: ja koita nyt kestää sinne tiistaille! Onko sulla muuten veritesti?
 
Irene joo, tiedän että aloitin tosi aikaisin :ashamed: , hölmöähän tää on, mutta minkä sitä ihminen ittelleen voi :D . Se testi niin poltteli tuolla kaapissa. Lisää testejä en kyllä osta, ja tiistaina tosiaan on veritesti aamulla ja tulokset soitetaan mulle sit iltapäivällä. Kiitos tsempityksestä!
 
Heipä hei! Olen palstaillut täällä sivummalla jo muutaman viikon. Haluaisin nyt liittyä joukkoonne. Vähän taustaa; Olemme yrittäneet lasta v.1999, hoitoihin lähdimme v. 2001. Meille on kaikenkaikkiaan tehty 5. IVF hoitoa ja en edes muista kuinka monta PAS:a siinä välissä. 4.syyskuuta 2007 meille siirrettiin 2 alkiota, joita ei kumpikaan ollut TOP. Olin varma, että hoito ei onnistunut, mutta plussasin muistaakseni joskus pp15 ja tulos oli HEIKKO positiivinen, joten labrassa arvelivat, että ketään ei ollut enää mukana. Ja nyt tärkein, etenkin PUSKATÄTI, minulla alkoin ruskea vuoto, joka ei ollut ihan pientä. Olin varma, että todellakaan ketään eillut enää mukana. Sain kuitenki alkuraskauden ultra-ajan 7+3 viikolle ja niin siell näkyi pieni alkio kasvamassa. Kaiken kaikkiaan mulla kesti ruskea vuoto 5 viikkoa, jotka todellakin olivat piinaavia. Joka tapauksessa meille syntyi terve tyttö toukokuussa 2008. Joten EI saa luovuttaa liian pian!!!!
Nyt meille on tehty PAS jälleen 4.syyskuuta, nyt pp15 ja olen testannut jo useana aamuna ja negatiivista se on aina näyttänyt (ei ole jaksanut odottaa). Kuukautiseni ei kuitenkaan ole vielä alkaneet, joten jotakin toivoa vielä on (huom! minulla on aina alkaneet kuukautiset juuri sinä päivänä kuin olis pitänytkin vaikka olis ollut mitä estolääkkeitä, mut ei nyt). Tein taas tänä aamuna Predictor-merkkisellä testillä. Testiajan sisällä ei tullut mitään viivaa, mutta noin tunnin kuluttua testin ottamisesta näyttöön ilmeistyi haamuviiva. Mut ohjeissa sanotaakin, että 30 min jälkeen testiä EI saa lukea, koska näyttöön voi ilmestyä viiva. Arvatkaa miltä tuntuu, kun testissä on nyt viiva, mutta se ei ilmestynyt testiajan sisällä???
No, tässä nyt jonkin verran omaa napaa.

Halauksia kaikille negan saaneille ja onnittelut kaikille plussanneille. Muistakaa!! älkää lyökä liian pian kirvestä kaivoon!!
 
Halit kaikille huonoja uutisia saaneille!! Onneksi puskatäti tulit järkiisi ja laitoit ne luget kuitenkin!
eevi-antero kyseli tuntemuksista. Pari päivää sitten olin ihan varma että ei onnistunut tää homma, kun ei ollut sitten niin mitään oireita mihinkään suuntaan. Nyt taas on pientä kutinaa että katsotaan nyt loppuun saakka. Eilen ja tänään ollut kohdunseutuvilla välillä "viiltelyä" ja paineentunnetta ja selässä juilimista. Lisäks rintoja (nännejä) pistelee välillä ja nännipihat on isommat kun normaalisti. Mistäpä noista tietää, voivat ihan hyvin johtua lääkityksestäkin, mutta ainakin tuli uutta jännitystä piinistelyyn =) Huomenna ois pp10 ja esikoisesta testasin sillon herkällä testillä tosi haaleen plussan. Nyt ei ole yhtään testiä kotona ja ajattelin sinnitellä tiistaihin vaikka vaikeeta se on! Veritestiä mulle ei oo määrätty, mutta jos kotitesti näyttäis plussaa niin haluaisin hcg:n mittauksen ehdottomasti ja 2 kertaa muutaman päivän välein.

-minttu ja pikku-Toivot :heart: :heart: pp9
 

Yhteistyössä