Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Halauksia teille jotka olette saaneet huonoja uutisia - ei kun uutta putkeen, sano. :hug: :heart:

Vadelmaunelma, et kyllä varmaan luovuta näin aikaisin, eikö sulla ole vasta pp10? Päänsärky ja mahakipuhan on ihan klassisia raskausoireita. Pidetään nyt peukkuja sulle!

).( Eilen pp1 jouduin firman pippaloissa juomaan lasillisen valkoviiniä näön vuoksi ettei olis kukaan ruvennut kyselemään mitään niitä tavallisia "ootkos raskaana"-juttuja. Onneksi muut oli sen verran tuiterissa että sain sillä yhdellä lasillisella vedettyä koko illan :D eikä tarvinnut kellekään selitellä mitään. En usko että tuosta yhdestä lasillisesta voi mitään haittaa olla näin aikaisin, kun jotkut juo kerran punaviiniäkin, ihan samaa alkoholiahan siinä on... Sanokaa joku mulle että joo, näin on!
Tänään sit pp2, ja nyt just mahaa juilii jonkin verran. Voiskohan olla kiinnittymistä? Olispa! :heart:
 
Sarma
Eilen siirrettiin yksi alkio, toinen sulatetuista ei ollu selvinny..

Mulla on tänään pp1 jo semmonen mahajuilinta nyt jo päällä.. Viimeksi passin jälkeen tämä alko vasta viikon jälkeen siirrosta, mutta tällä kertaa nyt jo.. :( Ole tässä nyt sitten niin, ettei ajattele koko asiaa. Se onnistuis hiukan paremmin ilman mitään juilintaa.. Juilinnat kun ei koskaan ole tietäny mulle mitään hyvää.

Olispa vaan jotain kiinnittymisjuttua, kerrankin. Mutta epäilen suuresti, koska käsittääkseni kiinnittymiskivut ei kestä kovin kauaa, eikä kai vielä kolme päiväinen voi kiinnittyä?
 
Kaunista lauantaita ja halit :hug: kaikille tarvitseville.

PP7 ja ei mitään kummempaa. Tänään on pää kipeä ja lämpö näyttäisi olevan koholla. Olen tosin aivastellut koko viikon, että eiköhän sieltä flunssa pukkaa. Normaalikierron mukaan pitäisi kuukautisten alkaa torstaina ja eipä ole mitään muuta syytä kuin luget ettei ne alkaisi. Mulla on 7 hoidon verran kokemusta ja tiedän, että luget viivästyttää mun vuodon (tosin nyt ekaa kertaa näin iso annos eli varmaan vieläkin suurempi vaikutus). Mulla ei tule edes mitään tuhrua yleensä kuin vasta lugen lopetuksen jälkeen.

Maanantaina työbileet ja onneksi kaikki tietävät, että en muutenkaan käytä alkoholia ettei tarvi mitenkään "salailla". On muuten ihan uskomatonta että juomattomuutta pitää selitellä aina ja kaikkialla. Mutta se on taas eri tarina... ;)

Testauspäivä olisi viikon päästä (veritesti tosin vasta ma). Huoh.
 
Dreamirille :hug: :'(
Eevi-Antero: Ei voi olla mitään haittaa tuosta valkoviinilasillisesta, mä juon joka ilta punkkua lasillisen ja niin tein esikoista piinatessakin ja täysin terve poika tuo on. Ja yks mun kaveri veti ihan rehelliset kunnon kännit ketutukseen kun vuosi reippaanlaisesti alkuraskaudessa ja oli varma että meni kesken, myöhemmin todettiin että siellä olikin alkujaan ollut 2 joista toinen tuli pois. Ja terve tyttö syntyi.
Mulla ei mitään tuntemuksia, paitsi kylmä jatkuvasti. Tosin varmaan johtuu siitä, että meillä ei oo ollenkaan lämmitys päällä... Mutta eipä kai vielä tarvis ollakaan. Menkkajuilintaa oli kun alotin luget, mutta siisson jälkeen ei oo ollu.

-minttu ja pikku-Toivot :heart: :heart: pp2
 
Mä halusin piipahtaa toivottamaan Sarmalle paljon tsemppiä piinapäiviin! d =) b
Jänniltiin kesän pinossa samaan aikaan.. Ei ne pp1 juilinnat oikeesti voi vielä tarkottaa mitään huonoa!! Nyt vaan koita ottaa rennosti (tiedän et on helpommin sanottu kun tehty ) Lugetkin voi aiheuttaa vaikka mit tuntemuksia.

Mulla on nyt tuoresiirron jälkeinen välikierto ja ens kuussa sit PAS. Ovulaatio oli keskiviikkona joten pienimuotista luomujännäilyä on nyt meneillään, vaikka mahikset on varmaan olemattomat. :ashamed:

Duffylle isot pahoittelut! :hug:
 
Sarma
Kiitti tsempeistä fifiris! Niin, ei kai se tässä vaiheessa vielä tosiaan voi mitään pahaa meinata noi juilinnat ja tosiaan voi hyvinkin olla noiden lugepalleroiden aikaansaamia.. Jännä vaan et heti päivä siirron jälkeen alko,vaikka luget oon alottanu jo kolme päivää sitten.

Meillä on sit pakkanen tyhjä ja jos taas tulee negaa niin sit alkaa todennäköisesti marraskuussa uus hoito.

Jotenkin tuntuu, et jännäilin ja stressasin enemmän viimeks jo ennen siirtoa, nyt vois sanoa oikeastaan et on (ainakin vielä ) aika rauhallinen olo. Parin viime viikon aikana kun oon saanut pelästyä ensin miehen puolesta ja sitten koiran. Koiran käytin tuossa pari päivää sitten leikkauksessakin ja ainakin nyt näyttää et se meni hyvin. Mä ehdin jo pelätä et menetän senkin ja päätin, että pitää olla ihan oikeasti onnellinen niistä asioista mitä nyt on, eikä surra jatkuvasti sitä mitä ei ole, niinku mä olen vähän tehny. Asiat vois ihan oikeasti olla vielä huonomminkin, siitä olen saanu kyllä nyt lähiaikoina parikin muistutusta.
 
"voi Wattu: :LOL: miten voit olla testaamatta??!! ei siis vieläkään muita tuntemuksia??(mulla kans rinnat arat koskettaessa ja hiukan vatsatuntemuksia) toivottavasti vuoto ei tosiaankaan anna sulla(kaan) mitään merkkejä!
Tänään mulla oli se virallinen testipäivä. miksei kaikki hoitopaikat voi antaa samaa testipäivää esim. se pp16??! (no, ei kai se mitään muuttais silti :kieh: samalla tavalla "me" testattais pp8 alkaen...) [/quote]"

Joo, sitä mä ihmettelen itsekin :D Mut tosiaan niinkuin aiemmin kirjoitin mulla on testausta ajatelleen pelkästään ärtynyt olo kun pelottaa se tulos. Sanoin miehelle eilen illalla, et testaan tänä aamuna, mut mies sanoi, että et testaa, vasta virallisena testipäivänä.
"Oireluetteloa:"Rinnat on samalla tavalla arat painaessa ja lämmöt koholla. Nenä on ollut tukossa viikon. Kasvoja kuumottaa ja menkkatuntemuksia vaihtelevasti. Eilen ja tänään on ollut olevinaan huonoa oloa ja aamukahvia ei mennyt alas kuin 1 kupillinen normaalin 2 sijasta. Nyt pitäs oikeesti tsempata itseänsä sitä pettymystä varten, eikä kuvitella turhia! Aaaargh!

Muoks, tuo lainaus meni nyt miten sattuuu...

Niin ja pahoittelut teille Dreamer ja Duffy sekä muut negaa pelkäävät :hug: sekä tsemppiä kaikille piinistelijöille sekä siirtoa odottaville!

 
Mukana menossa sunnuntaina 13.9.2009




tiki-71 : 3. IVF, lyhyt kaava, siirto 2.9.,(2) PP11

Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI, pitkä kaava, siir 2.9.,(2) PP11

Electra : 4. ICSI, pitkä kaava, siirto 4.9.(2)PP9

aurin-ko 1. IVF:n 2. PAS, siirto 4.9.,(2) PP9

puskatäti 1.IVF, siirto 5.9, PP8

Nele : 1. IVF, siirto 5.9., pitkä kaava, PP8

StellaR : 1. IVF, siirto 7.9., (2) PP6

onnenkukka : 2. ICSI, siirto 7.9, PP6

Inia : 1. IVF, siirto 9.9. lyhyt kaava, PP4

Pohtijatar : 2. IVF, siirto 9.9.,(2) PP4

minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS, siirto 10.9.,(2) PP3

eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS, siirto 10.9., PP3

Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS, siirto 10.9., PP3

Sannuli-81 : 3. IVF, siirto 11.9., pitkä kaava,(2) PP2

Peppiina78 : 1. IVF, siirto 11.9., pitkä kaava, PP2

Sarma : 1. IVF 2. PAS, siirto 11.9., PP2

anna1979 : 1. IVF, punktio 11.9., siirto 14.9., PP-

Ripe72 : 1. IVF, punktio 14.9., PP-

sebu08 : 2.IVF:n 3 PAS, siirto 16.9, PP-

turilainen : IVF, punktio 21./22.9, PP-

plastex : 1.IVF, punktio 21./22.9, PP-

Isis : 2. IVF:n 3.PAS vko 38, PP-

Miimi78 4. ICSI, vko 37-38, pitkä kaava, PP-

nippe81 : 1.IVF:n 2 PAS, vko 39, PP-

Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-

Elenia : 1. IVF, VKO 40, PP-

verve : 1. IVF, vko 41, PP-

Rosetta : 1. IVF/ICSI, punktio vko 41, PP-

Inkku83 : 1.IVF, punktio vko 41, PP-

Sharlin : 1. ICSI, punktio/siirto vko 41, PP-

idaliina : 2. ICSI, vko 42, PP-

hemu80 : 1. IVF, vko 42, pitkä kaava PP-

Paiju :1 IVF, vko 45, pitkä kaava, PP-

Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 46, PP-

Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-

Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-

vaana : 1. IVF, syyskuu, PP-

Tytti82 : 1. IVF/ICSI, lokakuu, PP-

sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

SaaraX : 2. IVF, syyskuu, PP-

pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, lokakuu, PP-

Äititär : 1. IVF, marraskuu, PP-

Linnia : 1. IVF, syksy, PP-

Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

annamaria83 : 2ICSI, syksy, PP-




Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:

viksi : 1. IVF :heart:

aitiliini83 : 1. ICSI :heart:

Minni79 : 1. IVF :heart:

Eena : 1. IVF :heart: :heart:

wattu : 1. ICSI :heart:


Myöhemmin onnistuvat :hug:

sade83 1.IVF

shenda81 1.IVF:n 1. PAS

Nalle76 1.ICSI

Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS

Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS

Pikku-Tintti : 2.ICSI

tvvo : IVF

Kristiina76: 4.IVF:n PAS

paa-pu : 1. ICSI

astrid : 1. ICSI

Duffy: 1. ICSI

dreamer78 : 1. ICSI:n 1.PAS

Piiuli-74 : 1. IVF

JäsenJ :1. ICSI
 
Meilläkin kaikki alkiot oli kahden päivän ikäisinä vain 2-soluisia, myös tää kyytiläinen. Joten odotan mielenkiinnolla kuinka teillä selviävät sulatuksesta. Aiotaanko teillä vielä viljellä sulatuksen jälkeen, vai siirretäänkö suoraan? Meillä kai sitten katsotaan vielä yksi päivä, jatkuuko elämä.
Inia
Unohdin tosiaan kirjoittaa eilen että sulatuksen jälkeen alkioita vieljellään vielä yön yli ja siirtopäivä onkin 16.9, jos on siirrettävää. (Haluaako joku päivittää tuon uuden päivän tuonne listaan, kun en itse osaa sitä tehdä).

Mikähän tuo ennuste 2-soluisen alkionsiirrossa on? Ei varmaan kuitenkaan yhtä hyvä kun 4-solusen.. Toisaalta meillä sulatettiin toukokuussa paras pakastettu yksilö, joka ei selvinnyt sulatuksesta, joten kai kaikki on mahdollista. Voihan nuo jakautua vielä yön yli ja kaikki kääntyä parhaaksi. :heart:
 
Heti ensin anteeksi nyt tää omanapaisuus.
joo, mitä ihmettä mie teen tähän aikaan koneella, tiedän.. Hävis yllättäen unen rippeet silmistä! :shock:

Minä hölmö menin kokeilemaan kepillä jäätä. nyt on pp9 ja tein herkän testin, 10 IU/ml, silläkin uhalla, ettei tulos, ei + eikä - ole välttämättä se lopullinen.
Niin, siinä on viiva, siis kaksi viivaa. :shock: Haalea se testiviiva on tietysti, mutta tuli testiajalla. Mammaksin testejä nuo on. Miehelle en voi näyttää, koska se ei oo kotona (enkä varmaan ilkeäis tähän aikaan herättää..) Siis kiinnittymisyritystä ainakin..
Tuo on ensimmäinen vaaleakaan viiva raskaustestissä IKINÄ, ymmärrättekö?!?Ikinä näiden pitkän 3,5 vuoden aikana. Ja siis vivan näkee ilman tihrustamista, ei se haamu edes miusta ole, vaan vaalea.

Oon nyt ajatellu, että nega tai plussa, se että tuhlaan testejä, ei muuta tulosta mihinkään. Ei oo koskaan aiemmin tullut aikaisin testailtua, tuli tarve kokeilla. Ja koskaan tuota viivaa ei oo näkyny.

Ymmärrän, että nyt te aattelette, hienoa, se on siinä, mutta pyytäisin, EI mitään onnitteluja vielä, peukuttaa saa toki!

Pahoittelen sekavaa tekstiä, huomioikaa kellon aika :shock:
 
aurin-ko bd bd peukutuksia, että viivasi siitä vahvistuu. Jotenkin ei koko hoidon aikana uni ole riittänyt läpi yö. Jatkuvaa heräilyä. Nyt kyllä heräsin kunnon alaselkäsärkyyn...kun nyt ei olis menkat tulossa :|
Itsellä pp11 ja en uskalla vielä testata, ehkä huomenna... vadelmaunelmaoletko jo testannut?

-tiki & :heart: :heart: -
 
aurin-ko: Peukutuksia myös täältä! Mä testasin ekassa ivf:ssä pp10 haalean plussan ja sen jälkeen joka päivä, pp13 vasta viiva oli tummempi.
(.) Eilen illalla alkoi selkä juilimiset ja hetken aikaa oli menkkakipujakin. Yöllä ei ollut mitään, mutta nyt taas kun istuu niin selkää juilii. Mulla on nyt jo kp21 ja viime kierto oli vaan 23pvää kun vuoto alkoi kesken terojen syönnin, normaalisti on kyllä ollut 27-30pvää. Toivottavasti lääkäri ei sössinyt mitään kun siirto oli vasta kp18.. Vähän kyllä ihmettelin kun hän määräsi seuranta ultran vasta kp16. Lääkkeellinen pas siis kyseessä, kai tässä vähän enemmän pelivaraa on, vai onko?
Kyllä päivät matelee hitaasti, ristiriitaista kun toisaalta haluaisin tän piinan loppuvan pian, toisaalta taas aika käy vähiin kun palaan hoitovapaalta töihin ja poika aloittaa päiväkodissa :|

-minttu ja pikku-Toivot :heart: :heart: pp3
 
aurin-ko: Wau! Varovaiset onnittelut! Eihän sitä haamuakaan tuu jos ei ole mitään tapahtunut ja sitä hormooniakin täytyy olla jo mukavasti pissassa! MOnta sulla siirrettiin? Jos kaks ni voipi olla molemmat kiinnittyneet kun noin aikasin haamuilet! Voi jo huomenna tai yli huomenna tulla se vahva plussa!
:heart: Meillä on odottajien puolella oma pino sit ku uskaltaudut ni tervetuloa :D


:) Haleja dreamerille ja muille keillä ei tällä kertaa onnannut vaikka tuskin halit paljon lohduttaa! Toivotaan että seuraavalla kerralla sit!

Toivottavasti kaikki loput tässä pinossa plussaisi! =)

Minä vielä taustailöen täällä lapsettomuus puolella ja jännäilen teidän muidenkin puolesta!
 
kiitos peukuista! ja tosiaan mammaksin testi ja clearblue on asiasta samaa mieltä. varsinin clearbluessa lukee, ettei viivan paksuudella oo väliä. siinä viiva on vielä selkeämpi kuin tuossa mammaksissa. kumpikaan ei oo haamu edes.. oon ihan sekaisin..kykenemätön toimimaan..
 
aivan MAHTAVAA - Aurinko! :heart: :heart:


(.) lopetin sitten lääkityksen tänään. alkais nyt se vuoto, ja sit otankin reilusti Buranaa.
kauheesti yritän taaaaas keksiä kaikkee positiivista, kun ei vieläkään onnistunut.
joo - elämä jatkuu, mutta aika turhauttavaa kuitenkin taas vaan odotella. mulla on varmaan jotain masennustakin kun en oikein saa tehtyä mitään "järkevää" - roikun vaan netissä ja syön lohdutukseksi. No, kai se tästä kun saadaan aikataulut taas selville.
 
aurin-ko, ihanaa, voin kuvitella tunteen, kun en itsekään ole koskaan mitään haamuja nähnyt! Peukkuja että pysyy loppuun asti!

Muakin kiinnostaisi, tietääkö kukaan onko mitään mahiksia 2-soluisilla (2-päiväisinä, siis hitaita)??? Mulla ei oo yhtään piinisolo kun en yhtään usko että toi kyytiläinen ois jatkanu elämää :ashamed: Odotan vain että päästään (ehkä yhden passin jälkeen) uuteen IVF:ään, jossa ehkä yritetään vähempi soluja kasvatella (ja toivottavasti parempia). Sorry tää alakulo, mutt usko tärppiin on täysi nolla....
 
sebu80 siirtopäivä muutettu.

Laitettaisko aurin-ko sut jo plussanneisiin :wave:

Muakin kiinnostais Inian tavoin tuo 2-soluisten juttu, koska sellaisia sitten on vaan pakkasessa, jos tämä kerta menee pyllylleen. Mutta toivottavasti saavat olla siellä vielä pitkään ;)
 
noista 2-soluisista. MIKSEI niistä vois ihan vauvoja tullakin??? on se kohtu kuitenkin PARAS paikka alkiolle! :heart: Toivotaan Inia, että teidän pikkuinen on loistoyksilö.
Mun 2 siirrettyä oli täydelliset 12- ja 11- soluiset, mutta eipä ollut edes yritystä kiinnittyä. Joten en enää luota hyvään laatuunkaan. :ashamed:
 
Varovaiset onnittelut plussasta Au-rinko ja :hug: neganneille.
Omaa napaa: Tein siis tänään pp16 vihdoin testin ja selkeääkin selkeämpi PLUSSA!!!! Pelkäsin ihan hirveesti ja sinnittelin aamupissille menemisen kanssa, mut sit oli jo niin kova hätä et oli pakko mennä. Tein sitten 2 testiä ja ihan vahvat viivat tuli. Olo on onnellinen ja epätodellinen... Miten tämä on mahdollista et 1. ICSIstä onnistui... Kääk! Nyt se pelkääminen vasta alkaa!
 
Wattu ja Aurinko aivan mahtavaa, onnea hirmuisesti :heart: . Toivottavasti pienokaiset pysyy matkassa. Montako hei teille muuten siirrettiin?!?

Tiki: Olen ollut tiukkana ja kiertänyt apteekit kaukaa eli koko talossa ei edes ole yhden yhtää raskaustestiä! Ei siis voi testata - en halua testata! En uskalla....Huomenna menen kiltisti veritestiin.

Tietääkö kukaan, että saako veritestin tuloksen jo samana päivänä vai jatkuuko piina? Itse tietysti epäilen, että veritestin jälkeen hanat aukeaa ja niegara syöksähtää valloilleen. On tämä niin piinaavaa. Vuorokauden aikana olen ollut välillä tosi toiveikas, että jospa sittenkin ja välillä taas katse on jo PAS:issa ja sitä seuraavassa PAS:issa ja uudessa hoidossa....Idioottimaista, tiedän kyllä. Vuotoa ei ole, mutta eipä kyllä ole mitään oireitakaan, mitä nyt alavatsaa välillä juilii satunnaisesti hieman.

Inia ja muut alkioiden soluja murehtivat: ainakaan meidän klinikalla ei edes pakasteta sellaisia alkioita, joilla ei katsota olevan mahdollisuuksia kehittyä vauvaksi. Meillähän 11 kypsästä solusta hedelmöittyi 9 ja niistä 2 siirrettiin ja olivat silloin 4 ja 5 soluisia ja 2vrk ikäisiä. Siirtopäivän aamuna biologi vielä sanoi, että loppuja pitää tarkkailla, että miten kehittyvät ja kannattaako pakastaa. Ja ainakin minä olen lukenut keskustelupalstoilta, että aika rupusilla ja sulatuksen jälkeen jopa hieman "hajonneilla" alkioilla on tullut terveitä vauvoja :heart: Ja toisaalta ilmeisesti huippuluokan kavereilla saattanut silti tulla sitä negaa...
 
Kiitokset onnitteluista! Yritän nauttia, mut heti rupes maaliskuun 2008 keskenmeno kummitelemaan päässä. Sekin tapahtui siis np-ultraa edeltävänä yönä, joten aika pitkälle päästiin... Huihui! Nyt lisää plussia ketjuun! Ja nyt epäonnistuneet sitten seuravalla kerralla. Toivon koko sydämestäni!
 

Yhteistyössä