Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Kiitokset paljon kaikille onnitteluista :heart: .

Ihan uskomatonta vieläkin, vaikka uskottava se nyt varmaan vaan on että raskaana toistaiseksi ainakin ollaan.

Tänä aamuna tein toisen testin, clearbluen, jotta idioottikin näkee + -merkin ruudusta :).
Kaksi tosiaan siirrettiin, että jännitettävää riittää löytyykö molemmat edelleen sisuksista :eek: .

Kuten sanottua, oireita on ollut todella minimaalisesti. Siirron jälkeen, noin viikon kuluttua punktiosta tunsin kahtena päivänä ihan yksittäisiä viiltoja/pistoja munasarjojen kohdalla, etenkin vasemmalla puolella. Rinnat ja nännit olivat myös noin puolitoista viikkoa vähän arat, mutta noin pp10 jälkeen nekin tuntemukset poistuivat eikä nytkään ole mitään erityistä niissä. Maanantaina pp12 tuli pientä vuotoa paperiin vessassa käydessä ja luulin tosiaan jo menkkojen ilmottelevan itsestään. Sunnuntaina ja maanantaina oli päänsärkyä.

Toisin sanoen, nämä kaikki asiat voivat johtua lugeista tai olla ihan normaalia elämää, joten en laske niitä oikeasti oireiksi. Jos en olisi hoidoissa, en ikinä arvelisi tällaisen perusteella raskautta. Siksi edelleen vähän odottavalla kannalla vielä veritestiin ja alkuraskauden ultraan asti. Ei vaan uskalla täysillä revitellä iloa, vielä niin monta asiaa voi mennä vikaan ja vielä pitkään.. Noh, tietysti muutama juttelu on miehen kanssa jo käyty mahdollisista kaksosista ym. mutta aina sanon että "jos kaikki menee hyvin ja siihen asti.." Ei auta kuin toivoa parasta.

Hyvää onnea ja pitkiä hermoja teille kaikille toimenpiteissä oleville ja testaamisen odottelijoille/aloittajille! Meillähän oli kans melko surkea tulos punktiossa (8 solua, 6 kypsää) ja kato kova hedelmöittymisessä (4 normaalia, joista yksi lopetti ekan päivän jälkeen, 2 siirrettiin ja 1 meni roskiin fragun takia) eikä pakkaseen saatu mitään. Koittakaa siis jaksaa uskoa vaan niihin ainokaisiinkin :) . Itse en missään nimessä olisi uskaltanut testata yhtään aikaisemmin kuin virallisena päivänä, mutta minulle tämä onkin ihan ensimmäinen raskausplussa ikinä joten en ehkä ole niin karaistunut testaamiseen ja negoihin kuin muut.

Jaksa vaan säkin wattu urheasti odottaa sinne oikeeseen päivään vaikkei mitään oireita oliskaan! Mä olen mitannut kolme kuukautta lämpöjä ja senkin takia alkoi maanantaina usko loppumaan kun lämmöt vaan laski (36,4), mutta nyt eilen ja tänään on suunta ollut ylöspäin. Mulla luget ei vaikuttaneet lämpöihin mitenkään kun vertaa aikaisempiin kuukausiin.

Mukavaa päivää kaikille!
 
Sharlin: Mulla alkoi eilen :D. Aika vähän olen tänne kirjoitellut, mutta lukemassa olen käynyt lähes päivittäin. Mulla lisäksi Primolutit sunnuntaihin asti, että saadaan menkat tulemaan(ultrassa ei näkynyt ovista mailla eikä halmeilla). Punktio on viikolla 41.
 
Voi että Eena, edelleen tosi paljon onnea ja toivotaan että vauvan/ vauvojen alut voisivat hyvin loppuun asti. :heart: Näistä hoidoista alkaneista raskauksista tulee jotenkin paljon enemmän iloiseksi toisen puolesta. Mä itse ihmettelin tosiaan sitä lämpöjuttua, kun 3 aamuna olen nyt mitannut ja tulokset ovat olleet nousevia, ekaksi 37 sit 37,1 ja tänään 37,4. Nuo juuri herättyä ja kaikki samaan kellonaikaan. Niin ja kipeänäkään en ole. Pysyn nyt kuitenkin rauhallisena... :LOL:
 
Mukana menossa torstaina 10.9.2009





dreamer78 : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto 28.8. (2) PP13

wattu : 1. ICSI, siirto 28.8., pitkä kaava, PP13

Duffy: 1. ICSI, siirto 31.8. lyhyt kaava PP10

tiki-71 : 3. IVF, lyhyt kaava, siirto 2.9.,(2) PP8

Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI, pitkä kaava, siir 2.9.,(2) PP8

Electra : 4. ICSI, pitkä kaava, siirto 4.9.(2)PP6

aurin-ko 1. IVF:n 2. PAS, siirto 4.9.,(2) PP6

puskatäti 1.IVF, siirto 5.9, PP5

Nele : 1. IVF, siirto 5.9., pitkä kaava, PP5

StellaR : 1. IVF, siirto 7.9., (2) PP3

onnenkukka : 2. ICSI, siirto 7.9, PP3

Inia : 1. IVF, siirto 9.9. lyhyt kaava, PP1

Pohtijatar : 2. IVF, siirto 9.9.,(2) PP1

minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS, siirto 10.9.,(2) PP0

eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS, siirto 10.9., PP0

Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS, siirto 10.9., PP0

Sannuli-81 : 3. IVF, punktio 9.9., siirto 11.9., pitkä kaava, PP-

Peppiina78 : 1. IVF, punktio 9.9., siirto 11.9., pitkä kaava, PP-

Sarma : 1. IVF 2. PAS, siirto 11.9., PP-

anna1979 : 1. IVF, punktio 11.9., siirto 14.9., PP-

Ripe72 : 1. IVF, punktio 14.9., PP-

sebu08 : 2.IVF:n 3 PAS, siirto vko 38, PP-

turilainen : IVF, punktio 21./22.9, PP-

plastex : 1.IVF, punktio 21./22.9, PP-

Isis : 2. IVF:n 3.PAS vko 38, PP-

Miimi78 4. ICSI, vko 37-38, pitkä kaava, PP-

nippe81 : 1.IVF:n 2 PAS, vko 39, PP-

Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-

Elenia : 1. IVF, VKO 40, PP-

verve : 1. IVF, vko 41, PP-

Rosetta : 1. IVF/ICSI, punktio vko 41, PP-

idaliina : 2. ICSI, vko 42, PP-

hemu80 : 1. IVF, vko 42, pitkä kaava PP-

Paiju :1 IVF, vko 45, pitkä kaava, PP-

Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 46, PP-

Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-

Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-

JäsenJ :1. ICSI, elo-syyskuu, PP-

vaana : 1. IVF, syyskuu, PP-

Tytti82 : 1. IVF/ICSI, lokakuu, PP-

sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

SaaraX : 2. IVF, syyskuu, PP-

Sharlin : 1. ICSI, syys-lokakuu, PP-

pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, lokakuu, PP-

Äititär : 1. IVF, marraskuu, PP-

Linnia : 1. IVF, syksy, PP-

Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

annamaria83 : 2ICSI, syksy, PP-

Piiuli-74 : 1. IVF, marraskuu, lyhyt kaava, PP-




Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:

viksi : 1. IVF :heart:

aitiliini83 : 1. ICSI :heart:

Minni79 : 1. IVF :heart:

Eena : 1. IVF :heart: :heart:


Myöhemmin onnistuvat :hug:

sade83 1.IVF

shenda81 1.IVF:n 1. PAS

Nalle76 1.ICSI

Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS

Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS

Pikku-Tintti : 2.ICSI

tvvo : IVF

Kristiina76: 4.IVF:n PAS

paa-pu : 1. ICSI

astrid : 1. ICSI
 
dreamer ja astrid :hug: :hug: teille, meikäläinen tulee perässä kohta, tänään tuli jo punasta paperiin ja pikkuhousunsuojaan on tullu ruskeeta tuhrua :/ veikkaan, että menkat yrittää lugejen läpi puskea silti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja wattu:
Duffy, sinnittele vielä testipäivään! Eena tuossa aiemmin kirjoitteli, että hänelle oli tullut vastaavaa vuotoa alkuviikosta, mutta nyt plussa
Aijaa, mä en ees huomannu sellasta! Niin, kai se joku toivonkipinä vielä tuolla jossain on, mutta henkisesti oon alkanu varautumaan siihen, ettei tää hoito onnistunu :/ Mutta eipä sille voi mitään, onneksi on se yks raukka siellä pakkasessa :)

Sulla oli muuten tosi hyvän kuulosia oireita! Toivotaan, että testaat muhkean plussan sunnuntainako se testipäivä oli?
 
Duffy, juu toivoa kannattaa pitää vielä yllä, vaikkakin varautuen pahimpaan, niin kuin jokainen meistä varmasti tekee. Sunnuntai pp16 on mulle annettu testipäiväksi, saa nähdä alkaako menkat jo ennen sitä vai ei. Menkkatuntemuksiakin on välillä ja sellasta hormonaalista päänsärkyä, mitä mulla aina yleensä on ennen kuin hanat aukeaa. Kassotaan!
 
ON: Sydän sykki varmaan tuhatta ja sataa kun aloin soittamaan VL kuinka moni oli hedelmöittynyt. 19 munasolusta 12 oli hedelmöittynyt. Toivotaan et huomenna moni on vielä hyvin jakautunut nelisoluiseksi. Ja mullehan siirretään huomenna kaks jos vain on mitä siirtää.

Peppiina78 Sullakin ihan hyvin oli hedelmöittynyt. Tsemppiä huomiseen.
 
Peppiinalla ja Sannulille onnea :heart: kovasti toivon et luku pysyy suurena :)

Voi miten on mukava lueskella näitä juttuja vaik se lisää omaa jännitystä ja tahtoo et oma punktioja siirto aika olis jo :p ei millään malttais odottaa et pääsee piinaileen.
mä kun olen viel tällainen "kaikki mulle ja heti-ihminen".

noooh...yritän toppuutella itseäni et kyl se aika sieltä tulla tupsuttaa =)
 
No nyt on sitten yksi kyytiläinen matkassa ja piinailut alkakoon. Tarttee varmaan luget iltaa varten hakea apteekista, voi taas niitä palleroita ruveta tunkeen tonne alakertaan! :D
Yhden olivat sulattaneet ja se oli selvinnyt, joten pakkaseen jäi vielä 12 pikkukaveria (onneksi).

Mites mintulla ja eevi-anterolla kävi?
 
eevi-anterolla on PP0! :D
Meillä oli vain kolme alkiota pakkasessa, kahdesta huonommasta toinen ei sulatuksen jälkeen enää lähtenyt jakautumaan ja toinen oli liian fragmentoitunut siirtoa varten, eli meni roskiin. Mitään ei siis jäänyt talteen, mutta yksi ihan hyvä yksilö siirrettiin ja siitä tulee meidän vauva :heart:
Mulla on testipäivä 22.9. eli onko se sitten PP12... Aika aikaisin mun mielestä.
 
Voi Astrid :'(

Tiki: Mulla on siis määrätty että 14.9 pitäisi mennä veritestiin - itse en kyllä uskalla mitään tikkua tuijotella silloin vielä. Petyn vaan :( . Klinikalla haluvat veritestin siksi, että voivat varmistaa, onko edes kiinittymisyritystä tapahtunut jos tavallinen testi näyttääkin sitten varsinaisena testauspäivänä negaa ja menkat tulee. Onko sulla muuten millanen olo?

Mä olen siis voinut tosi hyvin. No, eilen illalla sitten tuli hieman ruskeaa limaa pyyhkiessä, mutta ei muuten. Ja tänään aamulla liman mukana oli hento punainen veriviiru ja vähän ruskeaa tuli pyyhdittäessä. :/ En tiedä, onko hyvä vai huono, mutta spekuloinpa aikani kuluksi: nyt vasta pp8 ja aikaisemminkin mulla tuhru alkanut yleensä vasta kun olen lopettanut Terolutit eli keltarauhashormonilääkitys pitänyt tuhrut pois - lukuunottamatta iui -hoidoissa....Lugesta ei ole aiempaa kokemusta, joten en tiedä, onko tämä nyt vaan sitä läpäisyvuotoa. Iloisin vaihtoehto tietysti olisi, että nuo olisi olleet sitä kiinnittymisvuotoa! Mulla oli nimittäin siinä toisessa kemiallisessa hieman vastaavanlaista, mutta runsaampaa ja tuli muutenkin kuin pyyhkiessä. Kamalinta on se, jos luget pettää jo tässä vaiheessa ja menkat tulee etuajassa :headwall: Ei pitäisi miettiä....Niin ja kipuja ei ole edelleenkään juuri yhtään. Päänsärky vaan piinaa päivästä toiseen, mutta se alkaa jolla mun tavaramerkki näiden hoitojen yhteydessä :LOL:
 
dreamer ja astrid :hug:

vadelmaunelma mulla veritesti tosiaan 16.9. Toivoivat, että vaikka vuoto alkaisikin niin testattaisi mahdolliset kiinnittymisyritykset. Viimeksi en mennyt kun vuoto alkoi niin runsaana päivää aikaisemmin. Toivotaan todella, että pieni vuotosi on kiinnittymisvuotoja :)
Menkkojen pitäisi normaalisti alkaa maanantaina, joten silloin jännät paikat. Luget tosin aiheuttaneet taas jatkuvaa menkkajuilintaa, ristiselän särkyä ja rintojen arkuutta. Vatsakin on edelleen komean turvonnut...jatkuisi tämä turvotus vaan seuraavat 9kk :LOL:
Taidan testata tiistaina, jottei mahdollinen nega varsinaisena testipäivänä tule puun takaa...ompa taas optimistista :/ Sinnittelisivät vaan sydänkäpyseni....

-tiki & :heart: :heart: -
 
2 pikku-Toivoa kyydissä! Eli myös täällä pp0.. Ensimmäinen sulatettu alkio ei ollu selvinny, toinen oli selvinny osittain ("taantunut" 5-soluisesta 4-soluiseksi) joten lääkärin ohjeen mukaan olivat sulattaneet vielä yhden, joka säilyi hyvänlaatuisena. Kaksi siis siirrettiin ja 2 jäi pakkaseen. Nyt mä päätin toimia kuten ekassa hoidossakin, josta esikoinen sai alkunsa, eli joka ilta lasi punaviiniä ja muutama pala tummaasuklaata ;) Ja käytiin jopa samassa ravintolassa syömässä kun esikoisen siirtopäivänä :LOL: Nämähän on ehdottomasti ne ratkaisevat tekijät tässä hoidossa.. :saint: Voi kun mä oon niin onnellinen että päästiin siirtoon, huomenna varmaan vasta alkaa piina..
Onnea Irene ja Eevi-antero kyytiläisistä! Ja vauvaliimaa ja tarrasukkia jokaiselle alkiolle joka on siirretty/siirretään!!!!

-minttu ja pikku-Toivot :heart: :heart:
 
minkälaisia ohjeistuksia teille on annettu liikunnasta ja rasituksesta piinan aikana? meillä lääkärin ohjeistuksissa luki, että tulisi välttää raskaampaa liikuntaa (juoksu, aerobiset jumpat) sekä pupuilua, jotta kiinnittymistä ei häirittäisi.

Kolmas puregon-piikki nahkaan tänään. Ei vielä tuntemuksia, vaikka kuinka tiristäis...

Kyllä sydäntä liikauttaa niin lämmöllä, kun kuulee täällä plussauutisia! :heart: =)
 
Mukana menossa perjantaina 11.9.2009





dreamer78 : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto 28.8. (2) PP14

wattu : 1. ICSI, siirto 28.8., pitkä kaava, PP14

tiki-71 : 3. IVF, lyhyt kaava, siirto 2.9.,(2) PP9

Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI, pitkä kaava, siir 2.9.,(2) PP9

Electra : 4. ICSI, pitkä kaava, siirto 4.9.(2)PP7

aurin-ko 1. IVF:n 2. PAS, siirto 4.9.,(2) PP7

puskatäti 1.IVF, siirto 5.9, PP6

Nele : 1. IVF, siirto 5.9., pitkä kaava, PP6

StellaR : 1. IVF, siirto 7.9., (2) PP4

onnenkukka : 2. ICSI, siirto 7.9, PP4

Inia : 1. IVF, siirto 9.9. lyhyt kaava, PP2

Pohtijatar : 2. IVF, siirto 9.9.,(2) PP2

minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS, siirto 10.9.,(2) PP1

eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS, siirto 10.9., PP1

Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS, siirto 10.9., PP1

Sannuli-81 : 3. IVF, siirto 11.9., pitkä kaava,(2) PP0

Peppiina78 : 1. IVF, siirto 11.9., pitkä kaava, PP0

Sarma : 1. IVF 2. PAS, siirto 11.9., PP0

anna1979 : 1. IVF, punktio 11.9., siirto 14.9., PP-

Ripe72 : 1. IVF, punktio 14.9., PP-

sebu08 : 2.IVF:n 3 PAS, siirto 15.9, PP-

turilainen : IVF, punktio 21./22.9, PP-

plastex : 1.IVF, punktio 21./22.9, PP-

Isis : 2. IVF:n 3.PAS vko 38, PP-

Miimi78 4. ICSI, vko 37-38, pitkä kaava, PP-

nippe81 : 1.IVF:n 2 PAS, vko 39, PP-

Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-

Elenia : 1. IVF, VKO 40, PP-

verve : 1. IVF, vko 41, PP-

Rosetta : 1. IVF/ICSI, punktio vko 41, PP-

Inkku83 : 1.IVF, punktio vko 41, PP-

Sharlin : 1. ICSI, punktio/siirto vko 41, PP-

idaliina : 2. ICSI, vko 42, PP-

hemu80 : 1. IVF, vko 42, pitkä kaava PP-

Paiju :1 IVF, vko 45, pitkä kaava, PP-

Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 46, PP-

Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-

Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-

JäsenJ :1. ICSI, elo-syyskuu, PP-

vaana : 1. IVF, syyskuu, PP-

Tytti82 : 1. IVF/ICSI, lokakuu, PP-

sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

SaaraX : 2. IVF, syyskuu, PP-

pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, lokakuu, PP-

Äititär : 1. IVF, marraskuu, PP-

Linnia : 1. IVF, syksy, PP-

Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

annamaria83 : 2ICSI, syksy, PP-

Piiuli-74 : 1. IVF, marraskuu, lyhyt kaava, PP-




Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:

viksi : 1. IVF :heart:

aitiliini83 : 1. ICSI :heart:

Minni79 : 1. IVF :heart:

Eena : 1. IVF :heart: :heart:


Myöhemmin onnistuvat :hug:

sade83 1.IVF

shenda81 1.IVF:n 1. PAS

Nalle76 1.ICSI

Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS

Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS

Pikku-Tintti : 2.ICSI

tvvo : IVF

Kristiina76: 4.IVF:n PAS

paa-pu : 1. ICSI

astrid : 1. ICSI

Duffy: 1. ICSI

 
Paljon onnea Eena :heart: :heart: Myöhemmin onnistuville :hug:

).( Punktio takana onnistuneesti:18 munasolua ja sperma normaali. Vointi on hyvä, Buranan otin ennen kotiin lähtöä, kun oikeaa munasarjaa jomotteli. Huomenna aloitan Lugesteronin ja maanantaiaamuna siirtoon, ellei klinikalta kuulu mitään! Voi jännitys!!
 

Yhteistyössä