Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Siirtoon päästiin, joten kysymysmerkin voi ottaa listalta pois. Kaksi 8-soluista köllii tuolla jossain - toivottavasti jompi kumpi löytäisi paikkansa ja olisi siihen tyytyväinen. Laadultansa olivat hyviä, mitä sitten tarkoittaakin. 5- ja 7-soluiset menivät roskiin, koska eivät olisi kestäneet pakastusta.

Anksulle ja puskatädille toivon hedelmällisiä päiviä munasoluille ja rauhallista mieltä odotteluun. :flower:
 
Tsemppiä piinailijoille :wave: ja :hug: muille!

anna1979: me mennään ihan samassa tahdissa eteenpäin =) Mulla tänään 3x12mm, 3x11mm, 1x10mm, 6x8mm. Gonal nostettiin 375IU maanantaihin saakka, jolloin taas verikokeelle ja ultraan. Sitten selviää onko punktio ke vai to. Toivoisin, että ke.
 
Electra: Meillä on sitten molemmilla kaksi kyytiläistä :heart: Saanko kysyä, että millä perusteella sait kaksi kerrallaan? Ja onko sulla aikaisempia IVF -hoitoja takana? Niin ja miten pitkä viljely sulla oli kun alkiot olivat 8-soluisia? Mulla siis laitettiin 4 ja 5 soluiset ja ne oli 2vrk viljelyn ikäisiä - ja loput 7 pakkaseen.


Maribel: laitoin sulle yv:tä. Saitkohan sen?

Puskatäti: Hienoa, että punktio meni hyvin :) Ja kyllä ne sieltä klinikalta soittavat siirtoaamuna, että mikä on tilanne.
 
Täällä myös ultra takana ja hyvältä näytti. Rakkuloita yhteensä 13 isompaa(18-19mm) ja sitten joitakin pienempiä, jotka ei ehdä ehdi mukaan. Punktio maanantaina. Nyt kokeillaan päivän jatkoviljelyä, koska kaikki pakkasesta kuolivat viimeksi. Eli jos kestävät jatkoviljelyn, siirto olisi sitten torstaina. Epäilyttää kyllä, että kestävätkö, päästäänkö edes tuoresiirtoon, kun ei kuulema ole yleistä tuo jatkoviljely heillä. Apua. Ja nyt kysäisi että siirretäänkö yksi vai kaksi. Apua, mitä minä siihen osaan sanoa...millä perusteella te olette ratkaisunne tehneet?Tämä on meidän toinen hoito ja ollaan miehen kanssa 28 vuotiaita...
 
vadelmaunelma me saimme pyynnöstä kaksi kyytiläistä sillä kyseessä jo 3. IVF ja meillä ikää 38/40. Olen perusterve eikä siis kontraindikaatiota sen puolesta. Yleinen linjaus ilmeisesti on kuitenkin vain yhden alkion siirto, sillä kaksoisraskaus on aina riski. Jos alkioiden ei katsota olevan aivan priimaa voidaan harkita ensimmäisissäkin hoidoissa kahden alkion siirtoa. Tietysti näissäkin linjauksissa on varmasti klinikkakohtaisia eroja.

-tiki & :heart: :heart: -
 
Mukana menossa Perjantaina 4.9.2009





Kristiina76 : 4. IVF:n 1. PAS, siirto 25.8, PP10

Eena : 1. IVF, punktio 24.8., siirto 26.8., lyhyt kaava, PP9

paa-pu : 1. ICSI, punktio 24.8., siirto 26.8., lyhyt kaava, PP9

aitiliini83 : 1. ICSI, punktio 24.8, siirto 26.8, PP9

astrid : 1. ICSI, punktio 25.8., siirto 27.8,lyhyt kaava, PP8

dream09 : 3.IVF, vko 35, PP6

dreamer78 : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto vk35, PP6

wattu : 1. ICSI, punktio 25.8, siirto 28.8., pitkä kaava, PP6

Duffy: 1. ICSI, punktio 28.8., siirto 31.8. lyhyt kaava PP4

tiki-71 : 3. IVF, punktio 31.8., siirto 2.9., lyhyt kaava, PP2

Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI, punk 31.8., siir 2.9., pitkä kaava, PP2

Electra : 4. ICSI, punktio 1.9., siirto 4.9., pitkä kaava, PP0

tvvo : IVF, punktio 3.9., siirto 4.9., PP-

Anksu2008 : 2. IVF, punktio vko 36, pitkä kaava PP-

minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS, vk 34, PP-

eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS, vko 36-37?, PP-

Isis : 2. IVF:n 3.PAS, vko38-39? PP-

Peppiina78 : 1. IVF, vko 37, pitkä kaava, PP-

Nele : 1. IVF, vko 36, punktio 3.9., siirto 5.9., pitkä kaava, PP-

Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-

Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-

Minni79 : 1. IVF, punktio 18/19.8, lyhyt kaava, PP-

Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS, elo-syyskuu, PP-

onnenkukka : 2. ICSI, siirto 7.9, PP-

JäsenJ :1. ICSI, elo-syyskuu, PP-

Miimi78 4. ICSI, vko 37-38, pitkä kaava, PP-

vaana : 1. IVF, syyskuu, PP-

Tytti82 : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

Rosetta : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

aurin-ko : 1. IVF:n 2. PAS, syyskuu, PP-

sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

anna1979 : 1. IVF, syyskuu, PP-

Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

StellaR : 1. IVF, syyskuu, PP-

SaaraX : 2. IVF, syyskuu, PP-

Sannuli-81 : 3. IVF, vk 37, pitkä kaava, PP-

Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-

verve : 1. IVF, vko 41, PP-

Ripe72 : 1. IVF, syksy, PP-

Sarma : 1. IVF 2. PAS, syyskuu, PP-

Sharlin : 1. ICSI, syys-lokakuu, PP-

idaliina : 2. ICSI, syys-lokakuu, PP-

Inia : 1. IVF, vko 37, lyhyt kaava, PP-

pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, lokakuu, PP-

Äititär : 1. IVF, marraskuu, PP-

Linnia : 1. IVF, syksy, PP-

hemu80 : 1. IVF, vko 42, pitkä kaava PP-

Elenia : 1. IVF, VKO 40, PP-

Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

Pohtijatar : 2. IVF, punktio 7.9, PP-

annamaria83 : 2ICSI, syksy, PP-

Piiuli-74 : 1. IVF, marraskuu, lyhyt kaava, PP-

Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 46, PP-

turilainen : IVF, syyskuu, PP-



Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:

viksi : 1. IVF :heart:


Myöhemmin onnistuvat :hug:

sade83 1.IVF
shenda81 1.IVF:n 1. PAS

Nalle76 1.ICSI[/quote]

Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS

Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS

Pikku-Tintti : 2.ICSI,




 
Pohtijatar, mulla soluja viljeltiin myös 3 päivää, eli punktio oli ti ja siirto pe. Silleen sanoivat, että valikoituu hyvin ne, jotka kestävät pakastuksen.
Meillä oli selvää, että 1 siirretään mun perussairauteni takia. Lääkäri ei edes muuta harkinnut. Kaksosraskaus olisi riski lapselle että minulle. En tiedä sitten jatkossa jos hoidot eivät tuota tulosta, niin pyydetäänkö jossain vaiheessa siirtämään kaksi.
 
Pitkästä aikaa täällä taas kirjoittemassa. Listautuneena onkin jo paljon hoitolaisia :wave: Tervetuloa ja toivottavasti onni osuu monen kohdalle.

Olin tänään punktiossa. Aikaisemmin ultrassa näkyi kuusi munarakkulaa ja ennen punktiota oli enää viisi rakkulaa näkyvissä. Hämmästys olikin suuri kun lopulta solujen määrä ilmoitettiin ja se olikin 11 ?? :eek: Kummastuttaa että mistä niitä nyt lisää tuli. Hoitaja sanoi että joissakin rakkuloissa voi olla kaksi solua ja että mukaan punktoitiin myös pienempiä rakkuloita kuin viisi ultrassa näkynyttä. Olo olikin positiivisen epäuskoinen ja helpotuksen itku meinas tulla :) Onko kellään vastavaa kokemusta? Vai oliko petrimaljalle jäänyt jonkun toisen solut niin kuin ukko tuumas... Huomenna kuullaan sitten kuinka on solut hedelmöittyneet. Meille lääkäri suositti kahden siirtämistä jos on siirrettävää, sanoi että ehdottomasti kannattaa siirtää ne kaksi. Nyt pitää pitää peukut pystyssä että edes se yksi lähtis jakautumaan. Siirto osuu meille maanantaille.

Ainakin jollain oli sama siirtopäivä?

Mukavaa viikonöloppua! :heart:
 
Olettaisin että lääkäri on todennut että mahdollisuudet raskautua ei ole kovin hyvät. Miehellä simppa ongelma ja ikääkin jo on ja minun munasolut meinaa ikääntyä ennen aikojaan, olen 33-v :( Viime ICSI:N jälkeen kuudesta solusta kolme hedelmöittyi ja vain yksi lähti jakaantumaan. Pakkaseen ei saatu mitään. Lääkäri sanoi, että alkuvaiheessa jakautuminen on munasoluvetoista joten munasoluissa on syy tässä kohtaa. Muut solut oli fragmentoituneita. Muuta syytä en keksi miksi sanoi noin selkeästi olevansa kahden kannalla. Itse olen onnellinen yhdestäkin.
 
Pohtijatar ja Tiki: Meillä syynä kahden alkion siirtoon oli lopulta mun paha endo, vaikka ikää on vasta 30 ja mun pitäisi olla kuulemma muuten oikein hedelmällinen :headwall: Juoksen vähän niin kun kilpaa tän endon kanssa. Siksi lääkäri päätyi ehdottamaan kahden siirtoa, kun mikään alkioista ei kuulemma ihan ollut top-luokkainen, mutta melkein. Mulle vielä sanottiin, että toinen alkio saattaa myös toimi ns. tukialkiona, jonka avulla toinen ikään kuin "jaksaa jatkaa". Itse olen niin skeptinen koko homman kanssa, että en oikeasti usko kaksosiin! Ei sellaista voi tapahtua meidän kohdalla - ja siksi oli ihan helppo sanoa, että joo laittakaa vain kaksi.

Ja Tiki onnittelut kahdesta kyytiläisestä myös :heart: Määrättiinkö sulle joku testipäivä? Mulle määrättiin veritestipäiväksi 14.9...Haluavat saada verestä sen hcg:n niin näkevät, onko edes kiinnittymisyritystä ollut.
 
pohtijatar, meillä sama miettiminen: lääkäri ehdotti että siirrettäis kaksi, itse oltiin ajateltu yhtä! Mä perusterve, mutta vanha :( Mutta katsotaan nyt ensin tuleeko mitään, ja millaisia alkioita... eka IVF on, joten ei tietoo vielä mistään...
 
Vadelmaunelma, tämä on meidän 4. ICSI, joista yhdessä ei päästy edes siirtoon asti. Plussia ei ole näkynyt, kahdesti aikaisemmin on myös kaksi siirretty. Ikää meillä on 41/43. Olemme antaneet luvan siirtää kaksi tietäen riskit. Nyt ja viime kerralla viljeltiin 3 vrk. Ekassa hoidossa viljeltiin 2 vrk ja silloin jäi jotain pakkaseenkin. Pidemmällä viljelyllä toivotaan, että voidaan seuloa elinvoimaisimmat alkiot. Ekassa hoidossa osa alkioista tuskin olisi selvinnyt kolmea vuorokautta, joten on mahdollista, että meille tehtiin "turhia" siirtoja/PAS:eja.

Hoidoissa on paljon jossia. Kyllähän tämä arveluttaa, kun alkioissa käy niin kova kato. Mutta toivoa on silti :)
 
Pikaisesti katseltuna aika monella näyttäisi olevan testipäivä muutamaa päivää aiemmin kuin itsellä. Meille annettiin testipäiväksi vasta pp16. Mikähän tuossakin on ideana, että ne noin vaihtelee.
 
vadelmaunelma Meillä on siis sama veritestipäiväkin! Mukavaa kun mennään niin samoissa. En kylläkään yleensä ole malttanut siihen asti vaan olen testannut jo päivää tai kahta aiemmin. Vuotokin on ikävä kyllä alkanut ennen varsinaista testipäivää :/
Tällä kertaa on toisin ;)
-tiki & :heart: :heart: -
 
Kiitos kaikille onnitteluista =)

Kävin raskausverikokeessa ja hcg-arvo oli 860. Viitearvot kuulemma tuolle päivälle olisivat välillä 240 - 840. Yritin sitten kysellä, että no onhan tämä hyvä tulos kun on noin korkea, ja ilmeisesti siis oli. En kuitenkaan saanut hoitajalta selkeää vastausta siihen, miksi arvo oli noin korkea. Meille siirrettiin vain yksi alkio.

Aiemmassa kaksosraskaudessani, joka sai alkunsa aiemman ivf:n pas:sta, oli hcg arvo 4800 (ei, tässä ei ole pilkkuvirhettä..). Eli mietin, että oisko mun keholla jokin taipumus tuottaa heti alkuun runsaat hcg-pitoisuudet. Noh, en tiedä, mutta ilmeisen tukevasti olen raskaana !

Lähetän teille jokaiselle paljon halauksia ja tsemppiä. Ajattelin uskaltautua tuonne plussanneet lapsettomat ketjuun nyt.

Hyvää ja onnekasta syksyä kaikille!!
 
Mukana menossa lauantaina 5.9.2009





Kristiina76 : 4. IVF:n 1. PAS, siirto 25.8, PP11

Eena : 1. IVF, punktio 24.8., siirto 26.8., lyhyt kaava, PP10

paa-pu : 1. ICSI, punktio 24.8., siirto 26.8., lyhyt kaava, PP10

aitiliini83 : 1. ICSI, punktio 24.8, siirto 26.8, PP10

astrid : 1. ICSI, punktio 25.8., siirto 27.8,lyhyt kaava, PP9

dream09 : 3.IVF, siirto 28.8., PP8

dreamer78 : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto 28.8. PP8

wattu : 1. ICSI, punktio 25.8, siirto 28.8., pitkä kaava, PP8

Duffy: 1. ICSI, punktio 28.8., siirto 31.8. lyhyt kaava PP5

tiki-71 : 3. IVF, punktio 31.8., siirto 2.9., lyhyt kaava, PP3

Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI, punk 31.8., siir 2.9., pitkä kaava, PP3

Electra : 4. ICSI, punktio 1.9., siirto 4.9., pitkä kaava, PP1

tvvo : IVF, peruuntui; kotikonstit, PP-

Anksu2008 : 2. IVF, punktio vko 36, pitkä kaava PP-

minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS, vk 34, PP-

eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS, vko 36-37?, PP-

Isis : 2. IVF:n 3.PAS, vko38-39? PP-

Peppiina78 : 1. IVF, vko 37, pitkä kaava, PP-

Nele : 1. IVF, vko 36, punktio 3.9., siirto 5.9., pitkä kaava, PP-

Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-

Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-

Minni79 : 1. IVF, punktio 18/19.8, lyhyt kaava, PP-

Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS, elo-syyskuu, PP-

onnenkukka : 2. ICSI, siirto 7.9, PP-

JäsenJ :1. ICSI, elo-syyskuu, PP-

Miimi78 4. ICSI, vko 37-38, pitkä kaava, PP-

vaana : 1. IVF, syyskuu, PP-

Tytti82 : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

Rosetta : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

aurin-ko : 1. IVF:n 2. PAS, syyskuu, PP-

sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

anna1979 : 1. IVF, syyskuu, PP-

Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

StellaR : 1. IVF, syyskuu, PP-

SaaraX : 2. IVF, syyskuu, PP-

Sannuli-81 : 3. IVF, vk 37, pitkä kaava, PP-

Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-

verve : 1. IVF, vko 41, PP-

Ripe72 : 1. IVF, syksy, PP-

Sarma : 1. IVF 2. PAS, syyskuu, PP-

Sharlin : 1. ICSI, syys-lokakuu, PP-

idaliina : 2. ICSI, syys-lokakuu, PP-

Inia : 1. IVF, vko 37, lyhyt kaava, PP-

pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, lokakuu, PP-

Äititär : 1. IVF, marraskuu, PP-

Linnia : 1. IVF, syksy, PP-

hemu80 : 1. IVF, vko 42, pitkä kaava PP-

Elenia : 1. IVF, VKO 40, PP-

Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

Pohtijatar : 2. IVF, punktio 7.9, PP-

annamaria83 : 2ICSI, syksy, PP-

Piiuli-74 : 1. IVF, marraskuu, lyhyt kaava, PP-

Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 46, PP-

turilainen : IVF, syyskuu, PP-



Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:

viksi : 1. IVF :heart:


Myöhemmin onnistuvat :hug:

sade83 1.IVF
shenda81 1.IVF:n 1. PAS

Nalle76 1.ICSI[/quote]

Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS

Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS

Pikku-Tintti : 2.ICSI,





 
Tsemppiä viime viikolla siirrossa olleille!! Aika tulee olemaan pitkä - huh huh. - MUT toivottavasti PALKINTO on PARAS!! Plussia kaikille!

(.) ... Normaaliolo eli ei yhtään raskautunut olo (ai, pitäiskö tässä vaiheessa olla joku OLO??!). Torstaina painon tunne alavatsalla katosi, tissit ei juurikaan oo kipeet, joskus on ällöolo, mutta ei oikeastaan niin paljon kuin alkuviikosta. Eilen oli päivällä jotain 4 kertaa niin kovat kk-kivut, että aattelin että NYT alkaa vuoto ja ravasin WC:ssä. - ehkäpä vuoto olis alkamassa, mutta luget estää sen. Sit mua on hikoiluttanut niin kuin vaihdevuotista, joten ei voi olla raskaudesta johtuvaa.
Meikäläisen raskausfiilis on siis aika nollassa; mies kyllä käskee vaan olla positiivinen. :ashamed:
Mutta luulen että vuoto alkaa ennen kuin on virallinen testipäivä. Tottakai toivon että olen väärässä, ja että plussa tulis.
TÄÄ ON KYLLÄ RANKKAA! - mut tehän sen tiedätte. Ei tätä piinaa toivois kenellekkään. (ja mitä kaikkea muuta jotkut vielä joutuu plussan jälkeen kokemaan.)
 
dreamer78 :hug: Tsemppiä ja jaksuja sinulle, ja muillekin!

Nämä 10 päivää on kyllä olleet elämäni pisimmät, ja vielä pari päivää pitäis jaksaa oottaa, maanantaina verikokeeseen.

Työkaveri kysyi että onko sulla ollut mitään tuntemuksia.. Niitähän kyllä löytyy laidasta laitaan, hikoiluttaa, vatsaa nippailee, tissit kipeet, pissalla saa hypätä.. mut itsellä fiilis että on vaan lugeista johtuvaa. Meillä myös käsketään olla positiivinen, mutta todella vaikeaa tästä on mitään positiivista löytää, kun se pelko on kuitenkin taustalla :( Ja sitten tämä toinen neuvo "sun ei sais stressata ja miettiä tätä"... mitenköhän sekin sit onnistuu?

viksille onnittelut! :)
 
Huomenta tännekkin!
Aamulla malttamatomana testasin ja haamu plussahan sieltä tuli..... toivotaan et kaikki on ok eikä ois joku lääkeplussa....... =)
Ja tänäänhän vasta pp10.....mun toisesta lapsestakin plussasin pp10:nessä!
 
aitiliini: niin sähän kerroit et sul oli jotain nippailuu/viiltämistä pp2 tjtn. mut siis ... niitähän nyt voi olla negakierrossakin. ja oliko sulla hikoiluu? ku muistelisin.
heh - joojoo yritän kalastella itselleni jotain positiivista, edes.. :LOL: :kieh:
 

Yhteistyössä