Syksyllä mä sitten menen lukioon

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mä kirjoitin -97 ja sillon oli mun mielestä neljä pakollista (äidinkieli, ruotsi, englanti ja oisko ollut sitten valittavissa reaali tai matikka)? En muista kun kirjoitin pari ylimääräistä että mikä niistä oli pakollinen ja mitkä sitten yli.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja ylioppilaan äiti;28518950:
Kenenkään ei ole pakko kirjoittaa matematiikkaa. Pakko on kirjoittaa yksi pitkä aine, eli pitkä matikka tai joku A kieli.
juu tiedän, tyttärellä juuri kirjoitukset, tosin lakin saa vasta joulukuussa.
 
Rollolainen
[QUOTE="vieras";28518967]Mä kirjoitin -97 ja sillon oli mun mielestä neljä pakollista (äidinkieli, ruotsi, englanti ja oisko ollut sitten valittavissa reaali tai matikka)? En muista kun kirjoitin pari ylimääräistä että mikä niistä oli pakollinen ja mitkä sitten yli.[/QUOTE]

äidnkieli englanti matikka TAI ruotsi ja reaali/t, aattelin itte kirjoittaa terveystiedon ainkin ja ehkä filosofian
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28518967]Mä kirjoitin -97 ja sillon oli mun mielestä neljä pakollista (äidinkieli, ruotsi, englanti ja oisko ollut sitten valittavissa reaali tai matikka)? En muista kun kirjoitin pari ylimääräistä että mikä niistä oli pakollinen ja mitkä sitten yli.[/QUOTE]

Mä en ymmärrä minkä takia ihmiset, jotka eivät oikeasti tiedä asiasta mitään tulevat arvailemaan. Kaikille pakollisina on äidinkieli ja sen lisäksi kolme koetta, jotka valitaan joukosta: toinen kotimainen kieli (eli suurimmalle osalle ruotsi), vieras kieli, matikka tai reaali. Pitkänä pitää kirjoittaa joko toinen kotimainen, vieras kieli tai matikka.
 
  • Tykkää
Reactions: Porho
"Vieras"
Hienoa Rollolainen :).

Ehkä teen joskus vielä saman. Ihan vaan siitä harmistuksesta että olen käynyt vain n. puolet lukion kursseista. Ja kesken jäänyt jää usein harmittamaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28518989]Mä en ymmärrä minkä takia ihmiset, jotka eivät oikeasti tiedä asiasta mitään tulevat arvailemaan. Kaikille pakollisina on äidinkieli ja sen lisäksi kolme koetta, jotka valitaan joukosta: toinen kotimainen kieli (eli suurimmalle osalle ruotsi), vieras kieli, matikka tai reaali. Pitkänä pitää kirjoittaa joko toinen kotimainen, vieras kieli tai matikka.[/QUOTE]

No voi anteeks, mä luulin, että kaikki tajus että ton jälkeen tuli se muutos, eli reaali jaettiin eri aineisiin jne. Ekalla sivulla joku pohti miten se matikan "pakollisuus" meni ENNEN ja siihen vastasin.
 
"sipsi"
taisi olla joku vaihtoehto tyyliin joko matikka tai ruotsi, en muista tarkkaan miten meni, mutta käytännössä ei pakko mutta kuitenkin..
Minun aikanani (ylioppilas vm 1986) pitkä matematiikka oli pakollinen, lyhyt ei. Itse kirjoitin sitten vieraan kielen ja reaalin, en matematiikkaa. Käsittääkseni äidinkieli, Englanti ja Ruotsi kyllä ovat pakollisia - ainaskin minun aikanani olivat :)

Onnea lukioon, Rollolainen :)
 
Rollolainen
[QUOTE="vieras";28519013]Onko reputtanut jotain? Vai miksi saa vasta joulukuussa lakin?[/QUOTE]

hakjautti kirjoitukset nin etä kirjoittaa osan vasta syksyllä, nykyänhän se on mahdollista. Näin s eon hänelle itselleen helpompaa ja ei ole niin rankkaa. jää myös aikaa muulle elämälle enemmän
 
ylioppilaan äiti
hakjautti kirjoitukset nin etä kirjoittaa osan vasta syksyllä, nykyänhän se on mahdollista. Näin s eon hänelle itselleen helpompaa ja ei ole niin rankkaa. jää myös aikaa muulle elämälle enemmän
Meilläkin hajautti. Kirjoitti 2. luokan keväällä yhden reaalin, viime syksynä ruotsin ja nyt keväällä äidinkielen, englannin ja toisen reaalin. Hän kävi lukion 3. vuodessa vaikka hajautti. Mutta lukossa normaali aika suorittaa tutkinto on 2-4 vuotta, suurin osa käy sen 3 tai 3,5 vuotta.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja ylioppilaan äiti;28519083:
Meilläkin hajautti. Kirjoitti 2. luokan keväällä yhden reaalin, viime syksynä ruotsin ja nyt keväällä äidinkielen, englannin ja toisen reaalin. Hän kävi lukion 3. vuodessa vaikka hajautti. Mutta lukossa normaali aika suorittaa tutkinto on 2-4 vuotta, suurin osa käy sen 3 tai 3,5 vuotta.
juu ja tyttärellä tule se 3,5vuotta. Hänellä on muutakin elämää =D
 
"vieras"
[QUOTE="sipsi";28519024]Minun aikanani (ylioppilas vm 1986) pitkä matematiikka oli pakollinen, lyhyt ei. Itse kirjoitin sitten vieraan kielen ja reaalin, en matematiikkaa. Käsittääkseni äidinkieli, Englanti ja Ruotsi kyllä ovat pakollisia - ainaskin minun aikanani olivat :)

Onnea lukioon, Rollolainen :)[/QUOTE]

Englanti ei ole pakollinen. Ainoastaan joku vieras kieli.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";28519120]Saatanan kotkottavat kanat. Mitä vittua se sua kaivaa kuinka paljon eläkettä muut saa? Rollolainen haluaa nyt käydä lukion loppuun, eikä elää elämäänsä niinkun SINÄ haluat hänen elävän. Vituttaako?

Ei rollolainen tullut tänne kysymään lupaa, että saako jatkaa lukion loppuun.[/QUOTE]

Missasit pointin! =)

Lue noita Rolliksen juttuja, niin voit joskus muuttaa jopa mielipiteesi.
 
Rollolainen
[QUOTE="vieras";28519119]Englanti ei ole pakollinen. Ainoastaan joku vieras kieli.[/QUOTE]

jaa eli se voi olla vaikka viro? onko noin. Silloin jättäisin enkun väliin ja opettelisin viron kieltä.
 

Yhteistyössä