Syksyllä kolmas, neljäs jne. IVF/ICSI ja pas:it

Hei!
Nyt kun tuo iso ketju kaatui niin mä koitan haalia hieman pienempään porukkaan tänne niitä jotka ois hoidoissa suunnilleen samanlaisessa vaiheessa mun kanssa.. tuo Jo kokeneempien ketju on nykysin kovin hiljainen, josko tänne uskaltas tulla enempikin aktiivista seuraa! :wave:
Syksyllä tarkotan tätä koko loppuvuotta, siis syyskautta.
Mulla on 3.ivf elokuun puolivälissä. Kaikki aiemmat siirrot negoja :(
Varsinkin kiinnostaa myös, jos joku on siirtyny/siirtymässä julkiselta yksityiselle, miten se on sujunut ja miten käytännössä menee korvausasiat jne.
 
Hip mä voisin liittyä myös tähän koska mulla myös 3.ICSI elokuussa! Tiistaina laitan Procrenin ja punktio sitä myöten varmaan viikolla 32/33! =)

Meillä ollaan myös kaksi kertaa päästy siirtoon, molemmilla kerroilla puhdasta negaa, ekasta kerrasta saatiin 2 alkiota pakkaseen mutta kumpikaan ei selvinnyt sulatuksesta. 2.ICSI:ssä ei saatu kuin 1 alkio joka siirrettiin.

Nyt on sitten toiveet korkealla että joskos tästä kerrasta sitten vihdoinkin meidän onni koittaisi? ;) Jännäillään kaikki samoihin aikoihin...
 
Tulen mukaan tänne. Syksyllä lähtee 4. ja viimeinen ilmainen IVF. Kolme tuoresiirtoa takana, kaikki kahden alkion siirtoja, kaikki puhtaita negoja. Kerran saatiin kaksi alkiota pakkaseen, jotka siirrettiin mutta siitäkin nega.

Olen hoidoissa Tanskassa, joten en voi auttaa korvaus ym. asioissa. Mutta olemme päättäneet siirtyä tuon viimeisen julkisen hoidon jälkeen yksityiselle klinikalle.
 
Kiva että seuraa näkyy tulevan! Tai ei tietenkään kiva että näissä merkeissä joudutaan kirjotteleen, mut tiedätte kyl ;) jos joku haluaa jonkinlaista listantynkää niin saa tehdä, mut mua ei tarvi lisätä sinne kun tuppaa nykysin vaan kaikki listat masentaan kun ite on aina ollu siellä negatippujissa..
 
Joo ei munkaan puolesta tarvitse tehdä listaa, eiköhän me pärjätä. :) Mua on alkanut ihan hurjasti jännittämään toi huominen Procren pistos, katsoin sitä neulaa eilen ja huh kun se näytti taas isolta.. Mietin että kehtaisko käydä työterveydessä kysymässä jos ne laittais sen, varmuuden vuoksi? Ei mulla Puregon pistosten kanssa ole ollut enää ongelmaa, mutta noi isommat neulat kammottaa (nimim. aiemmin en voinut kuvitellakaan pistäväni itseäni ilman pyörtymistä..)

Risupesä, mennäänkö teillä lyhyellä vai pitkällä kaavalla? Meillä oli ensimmäinen ICSI pitkällä, ja toinen lyhyellä, ja nyt mennään sitten taas pitkällä. Mulla on ollut ongelmana vähän pitkä kierto, ja tuossa lyhyen kaavan hoidossa emme siis saaneet kuin 2 munasolua, joista toinen hedelmöittyi. Eli nyt sitten koitetaan josko päästäisiin samanlaisiin tuloksiin kuin ensimmäisessä, silloin 8 kypsää solua ja 6 taisi hedelmöittyä.

Oonko mä nyt sitten kenties ekana menossa punktioon? Milloin teillä muilla hoidot alkaa?

Huh, koittakaa nauttia näistä helteistä, mulla vielä 2 viikkoa töitä ennen kesälomaa!
 
Ei tarvi pelätä procrenia Susu, siinä se menee samanlailla kun puregonkin (tai mulla on pikkuneuloissa kokemusta vain gonalista, mutta eikähän ne oo melko samaa kokoo). Ja se on tosi helppo tehdäkin se seos. Mulla on tehty vain pitkän kaavan hoitoja, kun oon julkisella. Toinen hoito oli megapitkällä lamautuksella, 3x procren ja vielä pari viikkoo synarelaa lisänä. Soluja on tullu ihan hyvin ja hedelmöttyneitäkin on enin osa, mutta laatu on enimmäkseen paskaa :( ekassa hoidossa ei jääny mitään pakkaseen ja kaks siirrettyä oli keskinkertasia.
Huomenna alkaa taas tutusti synarela ja sitä sitten elokuun alkupäiviin saakka kun poli aukee. Punktioo suunniteltu viikolle 33.
Vähän semmonen olo ettei koko hoito paljoo kiinnosta ja masentaa jo valmiiks kun on niin tuoreessa muistissa viimesin negakin, mutta.. ei kai tässä muutakaan voi kun yrittää edes vähän suuremmalla mahdollisuudella. Kyllä ne ajatukset alkaa olla jo yksityisellä, mutta ei kai vielä pitäs mennä asioiden edellekään.. Siellä ainakin sais kokeilla sitten lyhyttäkin kaavaa jos toi menee taas reisille.. ja silläkin uhalla että menee vielä heikommin. Eihän sitä kai koskaan tiedä ennakkoon mikä kaava kellekin sopii paremmin.
 
Kiitos Risupesä, eiköhän se sitten mene taas. :) Meillä on edellisestä hoidosta aikaa nyt 10kk, joten pitää taas muistella että miten tapahtuikaan. Päätettiin viime vuonna ton toisen hoidon jälkeen pitää taukoa kun se meni mönkään, ja keskityttiin tässä välillä häihin. :)

huh, onpa teillä ollut pitkä pysäytys? Me aloitetaan sitten molemmat huomenna! Me ollaan yksityisellä, ja heti kun ne palaa lomilta 2.8 niin sitten on ultra ja aloitus. Mulla on jouduttu aina nostamaan tota puregon annosta reippaasti pistosten aikana, joten varmaan tälläkin kertaa pistellään se melkein 2 viikkoa, näin ollen punktio on aikaisintaan vko 32 perjantaina varmaan.

Meillä vika on miehen siittiöissä, ne on todella huonoja ja niitä on vähän, ja ei ne mun munasolutkaan varmaan mitään huippua ole, joten sama juttu että meidän alkiot ei ole koskaan olleet mitään huippuluokkaa. Mutta luotan siihen kun biologi sanoi että niitä luokkia ei kauheasti kannata tuijotella, ne kun voivat muuttua heti kun solut pääsee maljalta kohtuun.
 
Joo, mulla on endo niin sitä on lamauteltu hoitojen välilläkin ja sillon viime vuoden lopulla alotettiin hoito suoraa siitä. Nyt kun yrittää olla niin ettei yhtä paljoo enää miettis koko hoitoo (vaikka kai se nyt pakostakin on mielessä ) ja vatvois siitä, niin saa olla melko skarppina että ylipäätään muistaa ottaa ton lääkkeen.. :whistle:
 
Heissan, nostellaanpas vähän tätä ketjua.. :) mitenkä muilla menee? Risupesä, ootkos muistanut ottaa synarelat? Mulla meni ihan hyvin se procrenin laittaminen, ja nyt sitten vaan odotellaan että koska vuoto alkaa. Toivottavasti pikkasen venyis normaalista, ihan vaan sen takia että sitten pistokset alkaisi kenties paremmassa vaiheessa uudessa kierrossa.. Vai mitä mieltä olette? Mun normaali kierto on n 32 pv, ja jos Procren ei nyt vaikuttaisi siihen niin mulla olisi sen mukaan kp 11 kun aloitetaan piikit. Ja mun mielestä se on vähän myöhään kun aiemmin on aloitettu kp 5 tai 6? Vaikka klinikan johtava lääkäri sanoi että ei sillä ole väliä, mutta mulla tuli silloin ekassa hoidossa vuoto jo varmaan 3 pv ennen kuin piti edes testata.. Mulla on vaan sellainen ajatus tuolla takaraivossa että ei ne mun hormonit pysyneet sillä procrenilla "sammuksissa"...
 
Juu, toistaseks vielä oon muistanu *kop kop* vaikka välillä tiukkaa tekee.. kai näitä hoitoja ottaa jo jollain tapaa rennommin kun joskus ekan kerran, ettei niin tarkkaan jaksa noudattaa kellonaikojakaan.. Mulla ainakin procren viivytti menkkoja suunnilleen viikolla. Onko sulla se procren siis kp21? Kyllähän yks piikki vaikuttaa kuukauden, niin kaipa siinä vielä ihan tehoo sillonkin on :)
Mulla on myös kummassakin tuoresiirrossa vuoto alkanu ennen testipäivää, viimeks jo kp10.
 
Hyvä Hyvä Risupesä että oot muistanut! :) Laitoin Procrenin tällä kertaa kp 24, juuri tuon pitkän kierron takia. Tänään kp 32, ja sellainen migreeni tulossa että kyllä kohta vuoto alkaa. No, samalla alkaa nyt loma, joten eipä se haittaa, odottelen kovasti sitä 2.8 jolloin on eka ultra ja aloitetaan piikit..
 

Yhteistyössä