Syksyksi kengät, talveksi haalari ja kengät pojalle... :P

• Viestiketjun aloittaja Äiti yhdelle pojalle :)
  • Ensimmäinen viesti
Äiti yhdelle pojalle :)
Vähän apua tarttisin...
Meillä poika täyttää parin kuukauden päästä 1v. Konttaa ja muutaman askeleen on ottanu.

Nyt pitäski alkaa miettimään kenkiä syksyksi. Joku sano että osta ennemmin kumpparit... Mitähän tässä nyt tekis...? Lenkkarit vai kumpparit? Vai pitääkö ostaa molemmat...?
Kummatkaan tuskin keväällä sopii enää jalkaan?

Entäs sitten talvihaalari...
Onko niissä kuinka paljon eroa...? Millanen olis hyvä?
Mitään huimia summia en ole ajatellut haalariin laittaa....

Talvikengiksi monet sanoo ostaneet kuomat... Tuntus ainakin olevan lämpimät, varsinkin täällä meillä päin...

Tosi kiva jos joku viitsis vastata :)

JONSERED Karhunkantaja
Minun mielipiteeni on kunnon (nahka- tms)kengät syksyksi ja kumpparit. Pelkät kumpparit kiusaavat jalkoja suotta, vaihtelua on hyvä olla. Talveksi Kuomat ovat ihan ok, ainakin minun kokemusteni mukaan. Ja itse ostaisin mieluummin vaikka kaksi suht edullista haalaria, kuin yhden kalliin ja teknisen, on toinen varalla, jos toinen likaantuu, kastuu tai hajoaa.

"vieras"
Ehdottomasti kunnon nahkaiset ensiaskelkengät, kurakelejä varten kumpparit.

Talveksi ostan itse nyt 1,5-vuotiaalleni vähän kalliimman, teknisen haalarin ja sitten jonkun edullisen kaksiosaisen puvun kauppa- ja varapuvuksi. Talvikengistä en osaa sanoa, Kuomia ainakin on kehuttu mutta loskakelejä varten vuorilliset kumisaappaat olisivat hyvät.

No kumpparit ja talvikengät ehdottomasti! Ja talveksi semmoinen puku mikä kestää vettäkin. Meillä oli alaosa semmoista "kurahousu" kangasta siinä toppapuvussa ja musta se oli tosi kätevä, koska pääasiassa se oleminen oli kuitenkin noin pienellä hangessa mönkimistä ja istumista.

Aijaa
...ostaisin syksyksi, vähän nilkkamalliset vaikka. Talvikengiksi kyllä ostaisin myös nahkaiset ja lämminvuorella tietty. Kuomat ei ole hyvät jalalle kun ovat lestiltään ihan kuin kumisaappaat, eikä niitäkään suositella kokoa ajan käytettäväksi... Kumpparit syksyyn myös. Haalarit ehkä tuon ikäiselle joutuu ostamaan kahdet...Lämpimät talveksi ja ohuemmat syksysksi/kevääksi. Jos ei halua kauheesti laittaa haalareihin rahaa, niin kurahousut sitten tietty haalareitten päälle syksyllä ja keväällä kun märkää ja sateista. Jotkut satsaa kaikenmaailman saumateipattuihin kalliisiin haalareihin, mutta ovat hikiset. Kurahousut jää kainalon alle, kun on vaan henkeselit, niin on paremmat. Lisäksi ne on helppo pestä ja suihkauttaakin puhtaaksi. Pienillä mainiot. Olen ollut pv-kodissa töissä ja tämä kokemus sieltä omien lasten lisäksi. Sitten noihin lastenkenkiin, eihä'n meidän seudulta ainakaan löydy juuri mitään tarjontaa, kuin ne iänikuiset Kuomat ja jotain superkovia Vikingejä.. Niinpä tilattiin netistä ja hyvin onnisti. Meidän pieni sai tällaiset syksyyn:
http://www.pikkujalat.fi/product_details.php?p=357
Ja talvikengät tilattiin samasta kaupasta, satuttiin löytämään alepuolelta viime vuoden jäännöksenä hyvät ja edulliset!

Yhteistyössä