Syksyiset synttäritarjoilut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nereida
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nereida

Jäsen
04.05.2010
693
0
16
Raasepori
Poikani täyttää syyskuussa 3 vuotta, ja ajomme pitää ulkona kekkerit, meidän hevostilalla. Meillä tulee olemaan iso juhlateltta, ja toivotaan toki että ei ihan kauhea myrsky osuisi juhlapäivälle :) Mutta siis, 35 henkeä on tulossa (joo haluamme päästä yksillä synttäreillä sukulaisista ja kummeista)
Ohjelmassa lapsille poniratsastusta ja kärryajelua meidän poneilla sekä aarteen etsintä heinäladossa :)

Olisiko näissä tarjoiluissa ideaa: (syksyistä teemaa ajatellen) syöjissä pari kasvissyöjää myös, jotka kuitenkin syövät kanaa ja kalaa.

Kasvis-sienipiirakka
poro-juustopiirakka
tomaatti-sipulisalaatti TAI couscous-salaatti
itävaltalainen perunasalaatti
voileipäkakkua
lihapullia, grillimakkaraa ja minikanankoipia (grillataan)

Makeat:
omenapiirakkaa
mustikkamuffinseja
täytekakkua sankarin toiveiden mukaan
+ keksiä ja muuta pientä hyvää
kaffet
mehua lapsille

Ehdotelkaa mitä te tarjoaisitte ja muutenkin otan mielelläni vinkkejä vastaan :) Olisiko jokin keitto hyvä tarjottava? Millainen? Onko näissä liikaa jo vai liian vähän?

:flower: Kiitos!

Aika paljon tarjottavaa vielä noin isolle porukalle. Onko sulla apulaisia tekemään noita? Tuleeko vieraan sen verran pitkältä että suolaista tarvii noin paljon? Toki saa tarjota, mutta mä tekisin noita määriä yökaudet (paits jos sulla on päivisin aikaa tehdä, mä oon töissä ). Keitto on musta hyvä ruoka tuollaisiin "ei niin virallisiin" juhliin. Vaikka sosekeitto ja leipää, kinkkua, juustoa, ruokasaa salaattia, siltä varalta että keitto ei jollekin käy. Makean tarjottavan määräkin on aika iso, täytekakku, muffinit ja keksit riittäis noiden suolaisten lisäks. Mukavia juhlia teille! Meidän lapset ainakin tykkäis ihan hirveesti.

Vaan mielipiteitä, joita en välttis ees osaa perustella. :D Jos vähennät suolaisia niin sit keitto ois hyvä, esim. kookos-kanakeitto. Entä jos omenapiirakan sijaan tekisit kaura-omenapaistosta vaniljakastikkeen kera? Couscous-salaatti mieluummin, monet syö kesällä niin paljon tomaatti-sipulisalaattia. Ihanilta synttäreiltä kuulostaa! Mä voisin tulla kans!

Mites muuten, mihin aikaan juhlat? Voisko grillaa vaahtokarkkeja jossain (nuotio? takka?) kun ilta alkaa hämärtyä?

Hei kiitos kaikille teille jotka ovat jo vastanneet :) Meillä kaikki tulevat suht pitkältä, n. 100 km päässä asuvia suurin osa :) Mulla on apulaisia 2 kpl, ja lihapullat, muffinsit, omenapiirakan ja suolaiset piirakat teen itse. Salaatit tekee kaverini ja kakut tilaan ystävältäni joka on taitava kakkumaakari :) (=voileipä ja makeakakku) :) Voisihan tuon couscoussalaatin vaikka vaihtaa keittoon... Tai jonkin muun. Varsinkin jos kauan ollaan ulkona, ja jos yhtään viileää voi olla tarve lämpimälle keitolle. Vieraille ainakin menee ohjeistus että pukeutuvat rennosti sään mukaan, niin että lapset voivat rymytä :)

Alkuperäinen kirjoittaja emv:
Vaan mielipiteitä, joita en välttis ees osaa perustella. :D Jos vähennät suolaisia niin sit keitto ois hyvä, esim. kookos-kanakeitto. Entä jos omenapiirakan sijaan tekisit kaura-omenapaistosta vaniljakastikkeen kera? Couscous-salaatti mieluummin, monet syö kesällä niin paljon tomaatti-sipulisalaattia. Ihanilta synttäreiltä kuulostaa! Mä voisin tulla kans!

Mites muuten, mihin aikaan juhlat? Voisko grillaa vaahtokarkkeja jossain (nuotio? takka?) kun ilta alkaa hämärtyä?

Joo hei tossa keitossa on ideaa! Voisihan se couscous salaatti olla fiksumpi, onhan se ruokaisampikin. Toisaalta tomaattisalaatti olisi raikas piirakoiden kera! Vaikeaa :D Kiitos sinullekin!

Yhteistyössä