syke ja vauvan sukupuoli

Tiedän kyllä, että ehkei sykkeen perusteella voi päätellä vauvan sukupuolta (jos liikkuu nopeampi syke, persoonallisuuden vaikutus yms.) Mutta silti, mitä sykkeen "rajana" pidetään? Voisinpa sitten vertailla miten meidän kävi...

Vko 21, syke 144, ultran mukaan luultavimmin tyttö
 
"Rajat" joita mulle neuvolassa on sanottu ovat 120-140 poika, 140-160 tyttö.

Meillä esikoisella sykkeet oli kokoajan yli 150 -> tyttö
Kakkosella pyöri 140 tuntumassa -> poika.
Tällä tulevalla kuopuksella vielä ei ole sykkeitä mitattu/kuunneltu, mutta tyttö tulossa. Toka neuvola ensi viikolla.

-S ja Tirriäis-neiti 20+5
 
Kaikkien sikiöiden syke on tosiaan 120-180 ja vaihtelee, senkin sikiön, jolla yksittäisellä mittaushetkellä on 140 tai mitä vaan, on seuraavassa hetkessä jotain muuta, tuurista kiinni millä hetkellä satutaan kuuntelemaan. Mutta onhan sitä kyllä ihan hauskaa arvuutella =)
 
Esikoisella oli syke 150-170 --> tuli tyttö
Kuopuksella oli 140-150 kieppeillä --> tuli poika
Eli mun kokemuksella pojalla hiukan pienemmän sykkeet, ihan ekalla mittauksella tainnut molemmilla olleet korkeimmat. Kolmannesta ei oo vasta kuin kuultu kotidopplerilla syke + ultrassa syke rv7, joten vielä ei oo kunnon veikkauksia kumpi tulee.
 
Santtu81 miten voit olla jo puolivälissä ja menossa vasta toiseen neuvolaan:eek:?Tuntuu kummalliselta kun itse oon ylleensä tossa vaiheessa käynyt jo ainakin kolme kertaa...

Mulla kahdella ensimmäisellä lapsella sykkeet oli 130-140 ja molemmat poikia ja kolmannella 140-160 ja tyttö.Mutta silloin kun mun äiti on mua odottanut niin mulla on ollut "pojan" sykkeet ja neuvolassa terkka veikkasi vahvasti mun olevan poika;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsätähti;23795923:
Santtu81 miten voit olla jo puolivälissä ja menossa vasta toiseen neuvolaan:eek:?
Helsinki säästää neuvolakäynneissä varsinkin uudelleensynnyttäjillä. Eka käynti oli 8+5 ja toka 21+5. Seuraava sitten onkin rv 26 lääkäri ja sitten rv 32 terveydenhoitaja. Siitä lähteekin sitten rv 34 ja siitä joka viikko. Montaa kertaa ei siis neuvolassa käydä koko raskuden aikana.
 
Vaikka yleensä sanotaan, että pojilla hitaampi syke ja tytöillä nopeempi niin mulla oli toisinpäin..Esikoiselta, joka on poika, sykkeet aina 150-170. Nyt toinen raskaus menossa rv 26 ja rinsessa tulossa, sykkeet tällä kertaa aina 130-150. Mun siskolla oli samalla lailla et ota ny näistä sitte selvää :D
 
En tiedä mitään "virallisia rajoja", mutta oma kokemus on ollut seuraava:

Esikoisella sykkeet olivat 150-170 -> syntyi tosi temperamenttinen poika
Kuopuksella sykkeet olleet 140-160 -> povattu tyttöä

Tiedä näistä sitten!
 
Helsinki säästää neuvolakäynneissä varsinkin uudelleensynnyttäjillä. Eka käynti oli 8+5 ja toka 21+5. Seuraava sitten onkin rv 26 lääkäri ja sitten rv 32
terveydenhoitaja. Siitä lähteekin sitten rv 34 ja siitä joka viikko. Montaa kertaa ei siis neuvolassa käydä koko raskuden aikana.
Mulla takana myös 2 neuvolakäyntiä ainoastaan :) Viikkoja 21 nyt. Seuraava neuvola on 22 vkolla.
 
alussa kaikilla sikiöillä on korkeet sykkeet mitkä sitte tasottuu pikkuhiljaa ja niinku joku tossa sanoki ni vaihtelut on isoja ja riippuu mittaushetkestä ja vauvan aktiivisuudesta. ja isot vaihtelut on merkki terveestä sydämestä, mulla t5än kolmosen sykkeet on tosi paljo vaihdellu, 120-160 et aika vaikee arvailla. ja onhan näistä ihan tutkimustaki tehty, siis vanhoista uskomuksista ja ainoo mikä ees vähän anto viitteitä sukupuoleen oli just sykkeet mut niin pieni oli se ero että ei todellakaan voi pitää luotettavana ennusteena. mut joo, onhan se kiva arvuutella :)
 

Yhteistyössä