Syitä minkätakia synnytyksesi on käynnistetty? Rv?

• Viestiketjun aloittaja ÄitiksiKäynnistyksellä
  • Ensimmäinen viesti
4 kertaa käynnistetty raskausmyrkytyksen vuoksi.Kolme viikoilla 38 ja risat; viimesin viikolla 35+3 (päänsärky paheni ja mulle tuli aivoihin neurologisia oireita; eivät uskaltaneet antaa raskauden jatkua.Sain särkyyn lääkettä, mitä annetaan syöpäpotilaille, mutta ei auttanut ja sen jälkeen mua kärrättiin kiiruusti synnytyssaliin.

Toielta vede tuli mutta mitään muuta ei tapahtunut moneen tuntiin, auttoivat suppareita tipalla.
Kolmanneta istukka oli aikalailla kalkkeutunut ja vauva ei enää liikkunut. päättivät minun mielenterveyden takia (kun vahdin koko ajan että liikkuuko/miksi ei liiku) ja varmuuden vuoksi istukan takia käynnistää. Käynnistys vaati kolme yritystä (tippa, puikot ja lopulta puhkaistiin kalvót ja tippa) lopputulos oli että syntyi 2h:ssa.
Neljälleltä jouduin sairaalaan kovan vatsakivun takia. Samalla huomattiin vauvan sydänäänten laskua. Suppart alkoi, kanava lyheni, muuta ei tapahtunut. Puhkaisivat kalvot+tippa, syntyi kolmen tunnin päästä

poikaa kun odotin nii käynnistettii kun oli poika niin iso (raskausajan diabetes) synty 38+5
tyttö käynnistettii kun luultiin et tulee iso (ultra näytti 4,5kg) mut tulikin pienempi (onneks) tyttö synty 40+1 (tytöstä ei ollu raskausajan diabetestä)

Ennen aikaiset supistukset oli avannu kohdunsuun jo 4cm auki, ja lopuksi vauva lopetti liikkumisen. Mies oli toisella paikkakunnalla töissä ja muutenkin perhetilanne oli kaaottinen, joten pyysin että käynnistetään. Tyttö syntyi sitten 38+1

Käynnistetty rv 41+6 lähes olemattoman lapsiveden takia.Ja siis keskimmäisestä lapsesta kyse.Onneks käynnistettiin,koska kätilö sano että istukka todella kalkkeutunut ja rappeutunut,eikä olis toiminut enää kauaa.Ei kuulemma ennen ollu vastaavaa nähnyt ja pyysi siihen toisiakin kätilöitä katsoon :eek:

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
RV 31 alko vettä tihkuttamaan ja löydettiin streptokokki...
32+2 käynnistettiin
Minkä kokoinen noin aikaisin syntynyt on? Tarvitseeko kauan jotain tehohoitoa? Mulla tuo ajankohta lähestyy ja pelkään et vois syntyä millon vaan. Luultavasti pelkään turhaan mutta olis silti kiva tietää miten kävis jos syntyisi nyt.

Yhteistyössä