syitä, miksi vauva kasvaa masussa nopeammin kuin pitäisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja astrolabe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

astrolabe

Aktiivinen jäsen
19.09.2011
19 675
0
36
Tellus
Olen lyhyt, eikä miehenikään ole hongankolistaja. Aiemmissa raskauksissani vauvat ovat olleet ultrissa n.2 pv laskettua aikaa jäljessä kasvussa, syntyessään normaalikokoisia vauvoja. Minulla ei diabetesta ole ollut raskaanakaan. Nyt tämä icsi-vauva kasvaa huikeasti, tänään 23+4 ja ultran mukaan painoarvio 900 grammaa, jonka pitäisi olla paino vasta rv 27? On ollut aina ultrissa noi reilun viikon verran laskettua aikaa edellä, vaikka hedelmöityshetki on kellonlyömää myöten tiedossa. Lisättäköön, ettei sokerit ole olleet plussalla kertaakaan tässä raskaudessa. Ymmärrän, että ultralaitteissa on eroja, ultraajissa on eroja, mutta reilun viikon etumatka on ollut jokaisessa ultrassa ja tähän mennessä niitä tehty 5 kpl.

Ei mulla tule muuta mieleen kuin just nuo sokerit eli ei mitään aavistusta. Mulla on ens viikolla ultra ja odotan että kuinkahan iso jötikkä itellä on kun maha ihan järjettömän kokonen jo vaikka eka kolmannes vasta pitäisi olla päättynyt. :D

[QUOTE="Vieras";28337073]Kaikko ei ole siis niinkuin väität.. Raskaus pidemmällä... Ja kuka lienee isä...[/QUOTE]

Joo, selkeästikään hedelmöityshoidoissa ei lääkäri olisi huomannut raskautta vaikka kävin 2 pv välein ultrassa siellä ja vaikka punktoivat minulta 20 munasolua 2 vrk ennen alkionsiirtoa...

Mullakin oli sikiö todellisia viikkoja isompi, jo viikolta 7 lähtien. Mulla oli raskausdiabeteskin. Ekassa rasituksessa ei ollut häikkää, mutta tokassa viikolla 26 olikin jo. Vauva syntyi viikolla 38+5 ja painoi 3230g ja oli 49cm pitkä, eli ei ollut jättikokoinen. Sokerit ei ollut kertaakaan pissasta plussalla. En mitään syytä tiedä miksi oli edellä kasvusta, ehkä se vain kasvoi nopeampaa ja syntyikin sitten aikaisemmin? Keskiarvoihinhan noi kokojutut perustuu, joten kai siihen tilaa mahtuu jonkinlaiselle yksilölliselle vaihtelullekin ja meillä vauva ei sitten lopulta ollutkaan niin iso kun oli arvioitu. Niin ja meilläkin hedelmöitys tiedossa päivälleen.

Alkuperäinen kirjoittaja simppeliä;28337401:
jos se kerta on androidin ja ihmisen jälkeläinen, niin hybridinä se kasvaa vanhempiaan paremmin.

borg_baby.jpg

Yhteistyössä