Sydäntä ahdistaa kun katselee tokaluokkalaisen seisovan koulupihalla yksinään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luonnetta ei voi muuttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Luonnetta ei voi muuttaa

Vieras
Sairauslomalaisena oli mahdollisuus viedä poika autolla kouluun. Poika nousi autosta pois, ja minäkin sitten jätin auton parkkipaikalle. Vähän etäämpänä "kyttäilin" poikaa, ja masentavasti totesin, että poika yksinään seisoi siellä pihalla kun muut poikalaumat kirmailivat nurmikkokentällä tai kiipeilyteline alueella.
Tiedän, että pojalla on samanlaiset luonteet kuin minulla eli epäsosiaalinen/ujo/arka mutten kyllä muistaisi, että itse koululaisena olin yksin koulun aikana.
Pojalla on yksi luottokaveri mutta ilmeisesti sekin on tänään poissa kun ovat kuulemma laivaristeilyllä.
Eipä tässä muuta. Huoh!

:( :(

miten sattuikaan... itse vein tänään eskarilaisen päiväkotiin ja heillä on joku ulkoilupäivä ja kaikki pihalla klo 09. Jäin parkkikselle kytikseen ja vaikka tiedän, että lapsella kavereita kuitenkin on niin tuntui kamalan ahdistavalta katsella kuinka se käveli hitaasti sinne toisten luokse ja jäi selkeesti "arvioimaan" tilannetta. Muut jo juoksi leikkeihinsä ja siihen aikaan muut tulleet lapset juoksi samantien kavereitten luo, mun lapsi ei vaan jäi ihan sivuun katsomaan... sillä menee aina aikaa kun kattoo mihin menee ja kenen kanssa ... ns. lämpenee hitaasti ja on epävarma siitä otetaanko häntä leikkiin mukaan :(

:( :(

miten sattuikaan... itse vein tänään eskarilaisen päiväkotiin ja heillä on joku ulkoilupäivä ja kaikki pihalla klo 09. Jäin parkkikselle kytikseen ja vaikka tiedän, että lapsella kavereita kuitenkin on niin tuntui kamalan ahdistavalta katsella kuinka se käveli hitaasti sinne toisten luokse ja jäi selkeesti "arvioimaan" tilannetta. Muut jo juoksi leikkeihinsä ja siihen aikaan muut tulleet lapset juoksi samantien kavereitten luo, mun lapsi ei vaan jäi ihan sivuun katsomaan... sillä menee aina aikaa kun kattoo mihin menee ja kenen kanssa ... ns. lämpenee hitaasti ja on epävarma siitä otetaanko häntä leikkiin mukaan :(

Meillä pahin on se, että poika ei edes sulaudu siihen joukkoon. Hän oikeasti seisoo ja odottaa paikallaan. En niinkään olisi huolissaan hänen kaveri määrästä vaan pelottavin skenaario on se koulukiusaaminen. Yksinäisenä helposti joutuu silmätikuksi: kattokaa tota tomppelia kun se mulkottaa meitä....

No mulla kans kaks tuollaista hitaasti lämpiävää lasta. Varsinkin vanhempi sellanen, nuorempi enempi sellanen että tutustuu helposti uusiinkin kavereihin mutta esim tänään kun saattelin kouluun ainakin osan aikaa näkyi yksinään touhuavan.

hei tuosta kannattaa jutella opettajan kanssa. Tuon ikäisille voi vielä mennä perille opettajan selitys siitä että kaikkien kanssa pitäis leikkiä eikä ketään saa jättää yksin. Toimi ainakin yhden tutun ekaluokkalaisella. Ja kannattaa jutella sen lapsenkin kanssa että menis reippaasti vaan leikkeihin mukaan.

Yhteistyössä